BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie

Pokud chcete vrchol řady 3 od BMW kvůli řidičským zážitkům, ale novější kousky vám přijdou obézní, je tu příležitost si užít i dobře investovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie

31.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud chcete vrchol řady 3 od BMW kvůli řidičským zážitkům, ale novější kousky vám přijdou obézní, je tu příležitost si užít i dobře investovat.

Fanouškům mnichovské automobilky s roztočenou vrtulí ve znaku snad netřeba připomínat, co je BMW M3 generace E30 za skvost. První M3 byla stroj, který na závodních tratích měl být odpovědí na 190E 2.3-16 od Mercedesu. BMW muselo prodat 500 kousků kvůli homologaci, ale nakonec jich prodalo mnohem, mnohem více, protože tento stroj byl řidičsky skutečně výjimečný. Vlastně pořád je.

Jenže dostat se dnes k zachovalému a sériovému exempláři M3 E30 vyžaduje tučné konto a pořádnou dávku štěstí, protože jich zas tolik na prodej není a jejich cena roste. Občas se ale objeví skutečně skvostný kousek. Ten, který vidíte na fotografiích, je jedním z nich. Je to konkrétně 184. exemplář z pětisetkusové série Evo II, která měla pod kapotou 2,3litrový čtyřválec, naladěný na 220 koní.

Není tu přeplňování, třebaže duchovní předchůdce pod kapotou turbo měl, stejně jako současná inkarnace M3 a M4. A nečekejte ani elektroniku či nějaký velký komfort. Čeho se vám ale za volantem M3 E30 dostane vrchovatě, je řidičských zážitků z lehké, silné a perfektně vyvážené zadokolky.

Tento konkrétní kousek má výrobní číslo 2191493 a tři dosavadní majitelé s ním najeli 147 tisíc kilometrů, což je docela slušná porce. Vůz údajně v roce 2012 dostal nový originální lak Nogaro Silver, takže karoserie by měla být v perfektním stavu. A také motor a interiér vypadají, že jsou na tom podobně dobře.

Stavu pochopitelně odpovídá také cena - aukční dům Silverstone Auctions odhaduje, že výherce za vůz zaplatí něco mezi 1,4 a 1,5 milionem korun. Podobně jako další skvost přelomu 80. a 90. let bude i tato M3 E30 na prodej v aukci Race Retro Sale v britském Warwickshire 21. února. Pokud vám tedy nevoní ani nová M4, ani její předek 2002 turbo kvůli přeplňování, tohle by mohla být cesta, jak si pořídit jedno z nejlepších řidičských aut na světě. A také dobře investovat.


BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 1 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 01BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 2 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 02BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 3 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 03BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 4 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 04BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 5 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 05BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 6 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 06BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 7 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 07BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 8 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 08BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 9 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 09BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 10 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 10BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 11 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 11BMW M3 E30 Evo II v perfektním stavu je k mání, je to kus historie - 12 - 1988 bmw m3 e30 evo II na prodej 12
Podle fotografií je tato M3 E30 ve skutečně skvělém stavu

Zdroj: Silverstone Auction

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.