Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 CSL je stále dražší, tenhle krásný kus stojí už 3 miliony
2.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejlepší novodobé M stále roste na ceně. Tahle M3 CSL stojí už skoro 3 miliony Kč, donutí vás ale slintat na každou svou fotografií.
Když jsme před necelým půlrokem vzpomínali na BMW M3 CSL, označili jsme jej za dodnes nedostižný vrchol evoluce eMkových BMW, minimálně těch vzešlých z řady 3. Po M3 E46, z níž CSL vychází, přišla M3 E92, dnes vlastně žádoucí a staroškolské auto, tehdy ale až příliš těžké, až příliš na dynamiku v přímce orientované, až příliš univerzální. Jistě, něčím takovým byla M3 vždy, řada E92 ale začala dávat až moc okatě přednost každodennosti před ostrým použitím a charakter auta tím utrpěl.
Později sice dorazily varianty jako GTS a CRT, které se snažily hrát na podobnou notu jako kdysi CSL, slávy svého předchůdce ale nikdy nedosáhly. Ostatně, vzpomeňme čas M3 CSL na Severní smyčce Nürburgringu - šlo na svou dobu o něco tak mimořádného, že se o skvělý výkon jedná i dnes. A když si k tomu připočteme, že jej bylo dosaženo hlavně díky odlehčení, úpravám podvozku, brzd...
BMW M3 CSL je prostě legenda, důvody pro neutuchající obdiv směrem k němu či podobným typům jako M3 E30 ale nespočívají pouze v kvalitách aut samotných. Poptávku po nich zvyšuje především to, že nic podobného dnes už nekoupíte. U M3 E30 se to dá pochopit, to je vůz z docela jiné doby, který je požadavkům dnešních zákazníků nových aut vzdálen na světelné roky a jen dostat jej do stavu, kdy by alespoň mohlo být homologováno pro prodej jako nové, by bylo buď zcela nemožné nebo pro jeho charakter příliš devastující.
Ale M3 E46? Co dnes brání BMW či jiným prodávat už moderní sportovní auto s mnohými komfortními i bezpečnostními prvky, výkonným, atmosféricky plněným motorem, nízkou hmotností a „tím správným” naladěním? V zásadě nic, přesto to Mnichov nedělá a nabízí vozy jako M3 F80 - nikoli špatné, ale z docela jiného těsta. A přesně kombinace těchto dvou faktorů šroubuje ceny dřívějších ikon do extrémních výšin. Už zachovalé M3 E36 jsou drahé, některé z 840 pěkných kusů „kontinentálních” CSL ale míří do ještě docela jiných cenových vod.
Auto, na které se právě díváte, pochází z roku 2004 a je jedním z těch 840 slavných CSL. Je nepochybně nepříliš jeté (40 tisíc km) a nevystřídalo ani mnoho majitelů (dva), přesto má daleko k vozu, který si někdo koupil do garáže pro pozdější prodej. Zkrátka jezdilo, akorát ne příliš a mělo ohleduplné majitele i příkladnou péči.
Patrné je to snad již z fotografií, německý prodávající o něm hovoří ve velmi podobném duchu - dva němečtí majitelé, nikdy nebourané auto, v originálním stavu až do té míry, že na čelním skle najdete upozornění na použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, které sice mají i silniční homologaci, s minimem drážek ale hlavně za deště příliš neumí. A na autě jsou pořád přítomny, třebaže původní už asi nebudou. K tomto CSL je také veškerá palubní dokumentace a kompletní záznamy o všech prováděných servisech či absolvovaných „STK”. Najít na tomhle autě chybu je těžké.
Vlastně jedna by tu byla. Když jsem před pár lety koukal po cenách CSL, divil jsem se, že zachovalé kousky přijdou na 1,5-2 miliony Kč, cenu nové M3 či velmi zachovalé 911. Cena podobného kusu dnes? 109 000 Eur, bezmála 3 miliony Kč. A tento nabízený exemplář není jediný, další CSL s podobně nízkou i vyšší kilometráží vyjdou na podobné peníze. Kdo se před pár lety nebál investovat, neprodělal. A jsme si docela jisti, že totéž bude platit i dnes - dejte tohle auto pod plachtu, sem tam s ním vyjeďte, za pár let vyděláte možná další milion či dva a ještě si alespoň občas dobře sjedete. Takto krásných kusů bude na trhu jen ubývat..
Bezvadná M3 CSL bere dnech i dnes. Bohužel i svou cenou...
Zdroj: tento Thomas Pfund Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva