Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 CSL je stále dražší, tenhle krásný kus stojí už 3 miliony
2.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejlepší novodobé M stále roste na ceně. Tahle M3 CSL stojí už skoro 3 miliony Kč, donutí vás ale slintat na každou svou fotografií.
Když jsme před necelým půlrokem vzpomínali na BMW M3 CSL, označili jsme jej za dodnes nedostižný vrchol evoluce eMkových BMW, minimálně těch vzešlých z řady 3. Po M3 E46, z níž CSL vychází, přišla M3 E92, dnes vlastně žádoucí a staroškolské auto, tehdy ale až příliš těžké, až příliš na dynamiku v přímce orientované, až příliš univerzální. Jistě, něčím takovým byla M3 vždy, řada E92 ale začala dávat až moc okatě přednost každodennosti před ostrým použitím a charakter auta tím utrpěl.
Později sice dorazily varianty jako GTS a CRT, které se snažily hrát na podobnou notu jako kdysi CSL, slávy svého předchůdce ale nikdy nedosáhly. Ostatně, vzpomeňme čas M3 CSL na Severní smyčce Nürburgringu - šlo na svou dobu o něco tak mimořádného, že se o skvělý výkon jedná i dnes. A když si k tomu připočteme, že jej bylo dosaženo hlavně díky odlehčení, úpravám podvozku, brzd...
BMW M3 CSL je prostě legenda, důvody pro neutuchající obdiv směrem k němu či podobným typům jako M3 E30 ale nespočívají pouze v kvalitách aut samotných. Poptávku po nich zvyšuje především to, že nic podobného dnes už nekoupíte. U M3 E30 se to dá pochopit, to je vůz z docela jiné doby, který je požadavkům dnešních zákazníků nových aut vzdálen na světelné roky a jen dostat jej do stavu, kdy by alespoň mohlo být homologováno pro prodej jako nové, by bylo buď zcela nemožné nebo pro jeho charakter příliš devastující.
Ale M3 E46? Co dnes brání BMW či jiným prodávat už moderní sportovní auto s mnohými komfortními i bezpečnostními prvky, výkonným, atmosféricky plněným motorem, nízkou hmotností a „tím správným” naladěním? V zásadě nic, přesto to Mnichov nedělá a nabízí vozy jako M3 F80 - nikoli špatné, ale z docela jiného těsta. A přesně kombinace těchto dvou faktorů šroubuje ceny dřívějších ikon do extrémních výšin. Už zachovalé M3 E36 jsou drahé, některé z 840 pěkných kusů „kontinentálních” CSL ale míří do ještě docela jiných cenových vod.
Auto, na které se právě díváte, pochází z roku 2004 a je jedním z těch 840 slavných CSL. Je nepochybně nepříliš jeté (40 tisíc km) a nevystřídalo ani mnoho majitelů (dva), přesto má daleko k vozu, který si někdo koupil do garáže pro pozdější prodej. Zkrátka jezdilo, akorát ne příliš a mělo ohleduplné majitele i příkladnou péči.
Patrné je to snad již z fotografií, německý prodávající o něm hovoří ve velmi podobném duchu - dva němečtí majitelé, nikdy nebourané auto, v originálním stavu až do té míry, že na čelním skle najdete upozornění na použité pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, které sice mají i silniční homologaci, s minimem drážek ale hlavně za deště příliš neumí. A na autě jsou pořád přítomny, třebaže původní už asi nebudou. K tomto CSL je také veškerá palubní dokumentace a kompletní záznamy o všech prováděných servisech či absolvovaných „STK”. Najít na tomhle autě chybu je těžké.
Vlastně jedna by tu byla. Když jsem před pár lety koukal po cenách CSL, divil jsem se, že zachovalé kousky přijdou na 1,5-2 miliony Kč, cenu nové M3 či velmi zachovalé 911. Cena podobného kusu dnes? 109 000 Eur, bezmála 3 miliony Kč. A tento nabízený exemplář není jediný, další CSL s podobně nízkou i vyšší kilometráží vyjdou na podobné peníze. Kdo se před pár lety nebál investovat, neprodělal. A jsme si docela jisti, že totéž bude platit i dnes - dejte tohle auto pod plachtu, sem tam s ním vyjeďte, za pár let vyděláte možná další milion či dva a ještě si alespoň občas dobře sjedete. Takto krásných kusů bude na trhu jen ubývat..
























Bezvadná M3 CSL bere dnech i dnes. Bohužel i svou cenou...
Zdroj: tento Thomas Pfund Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 9 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač 20:43
- Opět PP pro Bertelleho 20:23
- PP pro #93 MM 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnesOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry