BMW M2 má dostat čtyřválcové turbo. Čeká M135i krátký život?

Nástupce BMW 1 M Coupe má mít pod kapotou jen čtyřválcový přeplňovaný motor, prý aby nekonkuroval nové M3 resp. M4. Co všechno to může znamenat?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW M2 má dostat čtyřválcové turbo. Čeká M135i krátký život?

6.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M2 má dostat čtyřválcové turbo. Čeká M135i krátký život?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nástupce BMW 1 M Coupe má mít pod kapotou jen čtyřválcový přeplňovaný motor, prý aby nekonkuroval nové M3 resp. M4. Co všechno to může znamenat?

Obvykle dobře informovaný člen fóra 1addicts.com tvrdí, že BMW pro nástupce nejmenšího M, modelu 1 M Coupe, chystá jen čtyřválcový přeplňovaný motor. Postavený má být na bázi jednotky N20, kterou jsme vyzkoušeli třeba v nové 328i F30, bude ale zásadně přepracován, aby s vícenásobným přeplňováním (mluví se o dvou nebo třech turbodmychadlech) nabídl lepší projev i vyšší výkon.

Zdá se vám to nepravděpodobné? Však čtyřválec mělo nějaké M naposledy v případě první generace M3 E30, od té doby sází celá divize přinejmenším na šestiválce. Tyhle pochybnosti docela chápeme, ale vezměte v úvahu i to, že pro novou M3 byl již dříve oficiálně potvrzen přeplňovaný řadový šestiválec. A protože BMW dnes žádný atmosférický šestiválec už nevyvíjí, musely by mít oba vozy koncepčně stejný motor - šestiválcové turbo. A to v Mnichově dost možná nechtějí připustit. Konec konců by to mělo i své výhody - už zmiňovaná 328i F30 se díky subtilnímu motoru chová lehčeji a přesně tuto vlastnost prý chtějí u BMW dopřát M2.

Jaký smysl by vedle toho nová M135i, která se sotva začala prodávat? Že jako taková problém nepředstavuje je dáno tím, že nejmenší M vzejde s chystaného kupé, které v souladu s registrovanými jmény BMW dostane označení M2. Žádná další „M1” ani 1 M tak určitě nevznikne, automobilka už dříve oznámila, že pokud bude mít určitý model verzi M, určitě se nedočká provedení od M Performance s benzinovým motorem a naopak. V samotné existenci tedy potíž není, jenže svým pojetím je vůz už poněkud mimo koncepci - aby M2 měla čtyřválec, M135i šestiválec a M3/M4 také šestiválec nezní příliš rozumně.

Jak z toho ven? Je samozřejmě možné, že spekulace o čtyřválcové M2 nejsou pravdivé a vůz dostane slabší, třeba dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem mezi 320 a 450 koňmi (výkony M135i a chystané M3/M4). Také se ale docela dobře může stát, že M135i po příchodu M2 skončí. Než se dostane na trh může trvat ještě několik let, dva nebo tři roky jsou zcela reálné, a v tu chvíli už může BMW svou M135i s klidem „utnout”. Však taková 1 M Coupe se pořádně vyráběla asi rok, tak proč by musela být M135i ve výrobě třeba šest let?

Na tohle všechno ale odpoví až čas.


BMW M2 má dostat čtyřválcové turbo. Čeká M135i krátký život? - 1 - BMW M2 ilustrace Roger Lighterness
Takto by mohlo vypadat chystané kupé M2. Co bude mít pod kapotou je velkou otázkou...

Zdroj: 1addicts přes Autoblog.nl, Ilustrace: Roger Lighterness

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.