Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M2 Coupe vs. 1M Coupe: je hezčí nováček nebo starý známý?
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové mnichovské kupé je zjevně evolucí toho předchozího. Liší se hlavně v detailech, ty ale společně s interiérem nakonec rozhodují.
Od představení nového BMW M2 Coupe uplynul pouhý den, nicméně již zde máme první souboj o místo na výsluní. A sice s předchozím modelem 1M Coupe, který se ostatně stejně jako třeba BMW M3 E46 a původní M3 E30 mihnul i v oficiálním videu. V případě posouzení těchto kupátek jste ovšem postaveni před skutečnou Sophiinu volbu, kdy máte rozhodovat, zdá máme více v lásce první nebo druhé narozené dítě. Přesto se vám pokusíme dát vodítka k tomu, abyste si vybrali správně.
Než se tak ovšem stane, jen v rychlosti nakoukneme do zázemí, kde trůní dlouhá historie M divize. Na jejím počátku přitom stojí výše zmiňované a dnes již takřka mýtické M3 E30, které stálo předobrazem jak novince, tak i předchozímu 1M Coupe. M2 je pokračováním tohoto spíše evolučního než revolučního řetězce, což ovšem neznamená, že by si oba vozy byly navzájem podobné jako vejce vejci.
Stejné DNA však sdílejí, zvláště pokud přijde řeč na hmotnost. V tomto směru jsme zaznamenali řadu vašich negativních komentářů k novince, která bez řidiče váží 1 495 kg. To jistě není málo, zvláště ve světle mohutnějšího BMW M4. Nicméně je třeba si uvědomit, že oba vozy jsou si docela blízké - oba mají šestiválce či zadní diferenciál. Dělí je tak pouze 20 cm délky, do čehož mluví i odlišné nárazníky. Mezi nápravami je totiž rozdíl již jen 12centimetrový.
Tuto záležitost ale již nechme spát a pojďme se podívat na ono srovnání s 1 M Coupe, přičemž logicky začneme na přídí. Asi nepřekvapí, že zde přidělíme body rovnou novince, která díky užším světlometům a spletitému čelnímu nárazníku vypadá mnohem širší a mohutnější. Obdobně jsme samozřejmě v roce 2011 mohli mluvit také o 1M Coupe, nicméně designový jazyk automobilky je od té doby agresivnější.
Při pohledu bočním tu máme plichtu, kdy ručičky vah se přiklánějí spíše k předchozímu modelu, a to hlavně díky klasickému designu litých kol. Dvojité paprsky novinky v tomto ohledu neumocňují ostatní tvary takovou měrou. Nicméně neexistuje snadnější řešení než oslovit některého výrobce, aby ze svého skladu vytáhnul obdobně stylizované ráfky. Ty navíc klidně mohou být i kované.
V případě zadních partií lze zmínit prakticky totéž, co o těch předních. Nový designový jazyk značky zkrátka dokáže lépe pracovat s jednotlivými prvky, výsledkem čehož jsou vozy, které vypadají širší, než ve skutečnosti jsou. Takový design světlometů, výdechy v zadním nárazníku či dvojice koncovek na každé straně jsou však již prakticky shodné, rozdíly najdeme víceméně jen v grafice lamp.
Prozatím se tedy zdá, že ručičky vah jsou spíše na straně nováčka, i když ten se nemůže pochlubit tak výraznou odtrhovou hranou zavazadlového prostoru jako 1M Coupe. Jakmile však nastoupíme do interiéru, bude to dle nás spíše M2, ze kterého nebudete chtít vystoupit. Původní model totiž náhle vypadá až příliš fádně a nevýrazně. Novinka se snaží tvářit atraktivněji.
Vizuální srovnání tedy touto optikou vyhrává BMW M2 Coupe, ale jak jsme uvedli již na počátku, je to, jako kdybychom měli zvolit, které dítě máme raději. A pochopitelně, každý z vás to může vidět jinak. My jsme zvědavi, jak budou oba vozy vypadat bok po boku v reálu, pak by ono rozsouzení mohlo být jednodušší. A nebo naopak ještě komplikovanější...
Nové BMW M2 Coupe vypadá i díky interiéru lépe než předchozí 1M Coupe
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 8 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 10 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 11 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva