Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M2 Coupe vs. 1M Coupe: je hezčí nováček nebo starý známý?
15.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové mnichovské kupé je zjevně evolucí toho předchozího. Liší se hlavně v detailech, ty ale společně s interiérem nakonec rozhodují.
Od představení nového BMW M2 Coupe uplynul pouhý den, nicméně již zde máme první souboj o místo na výsluní. A sice s předchozím modelem 1M Coupe, který se ostatně stejně jako třeba BMW M3 E46 a původní M3 E30 mihnul i v oficiálním videu. V případě posouzení těchto kupátek jste ovšem postaveni před skutečnou Sophiinu volbu, kdy máte rozhodovat, zdá máme více v lásce první nebo druhé narozené dítě. Přesto se vám pokusíme dát vodítka k tomu, abyste si vybrali správně.
Než se tak ovšem stane, jen v rychlosti nakoukneme do zázemí, kde trůní dlouhá historie M divize. Na jejím počátku přitom stojí výše zmiňované a dnes již takřka mýtické M3 E30, které stálo předobrazem jak novince, tak i předchozímu 1M Coupe. M2 je pokračováním tohoto spíše evolučního než revolučního řetězce, což ovšem neznamená, že by si oba vozy byly navzájem podobné jako vejce vejci.
Stejné DNA však sdílejí, zvláště pokud přijde řeč na hmotnost. V tomto směru jsme zaznamenali řadu vašich negativních komentářů k novince, která bez řidiče váží 1 495 kg. To jistě není málo, zvláště ve světle mohutnějšího BMW M4. Nicméně je třeba si uvědomit, že oba vozy jsou si docela blízké - oba mají šestiválce či zadní diferenciál. Dělí je tak pouze 20 cm délky, do čehož mluví i odlišné nárazníky. Mezi nápravami je totiž rozdíl již jen 12centimetrový.
Tuto záležitost ale již nechme spát a pojďme se podívat na ono srovnání s 1 M Coupe, přičemž logicky začneme na přídí. Asi nepřekvapí, že zde přidělíme body rovnou novince, která díky užším světlometům a spletitému čelnímu nárazníku vypadá mnohem širší a mohutnější. Obdobně jsme samozřejmě v roce 2011 mohli mluvit také o 1M Coupe, nicméně designový jazyk automobilky je od té doby agresivnější.
Při pohledu bočním tu máme plichtu, kdy ručičky vah se přiklánějí spíše k předchozímu modelu, a to hlavně díky klasickému designu litých kol. Dvojité paprsky novinky v tomto ohledu neumocňují ostatní tvary takovou měrou. Nicméně neexistuje snadnější řešení než oslovit některého výrobce, aby ze svého skladu vytáhnul obdobně stylizované ráfky. Ty navíc klidně mohou být i kované.
V případě zadních partií lze zmínit prakticky totéž, co o těch předních. Nový designový jazyk značky zkrátka dokáže lépe pracovat s jednotlivými prvky, výsledkem čehož jsou vozy, které vypadají širší, než ve skutečnosti jsou. Takový design světlometů, výdechy v zadním nárazníku či dvojice koncovek na každé straně jsou však již prakticky shodné, rozdíly najdeme víceméně jen v grafice lamp.
Prozatím se tedy zdá, že ručičky vah jsou spíše na straně nováčka, i když ten se nemůže pochlubit tak výraznou odtrhovou hranou zavazadlového prostoru jako 1M Coupe. Jakmile však nastoupíme do interiéru, bude to dle nás spíše M2, ze kterého nebudete chtít vystoupit. Původní model totiž náhle vypadá až příliš fádně a nevýrazně. Novinka se snaží tvářit atraktivněji.
Vizuální srovnání tedy touto optikou vyhrává BMW M2 Coupe, ale jak jsme uvedli již na počátku, je to, jako kdybychom měli zvolit, které dítě máme raději. A pochopitelně, každý z vás to může vidět jinak. My jsme zvědavi, jak budou oba vozy vypadat bok po boku v reálu, pak by ono rozsouzení mohlo být jednodušší. A nebo naopak ještě komplikovanější...














Nové BMW M2 Coupe vypadá i díky interiéru lépe než předchozí 1M Coupe
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva