Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyřkolky jsou pro modely M nežádoucí, zvyšují hmotnost a nežádoucím způsobem ovlivňují ovladatelnost, naznačil šéf sportovní divize BMW.
V reakci na rozhodnutí stuttgartského koncernu Daimler přestavět většinu modelů sportovní divize AMG na pohon všech kol a jednostrannou politiku Audi ohledně konstrukce svých nejvýkonnějších strojů od oddělení Quattro, se BMW rozhodlo ujistit svou klientelu o tom, že přechod aut od M GmbH na systém xDrive určitě nehrozí.
„Pokud jde o pocit z řízení a preciznost ovládání vozu, naše filosofie je taková, že pohon zadních kol je nejlepší řešení,“ řekl nedávno britskému Autocaru nejvyšší šéf sportovní dceřiné společnosti Friedrich Nitschke. „Technika xDrive zvyšuje hmotnost aut o 80 až 90 kg a M-diferenciál je ve své oblasti nejlepším řešením,“ dodal.
V rychlém rozhovoru se kolegové opět dotkli citlivé otázky použití šestistupňových manuálních převodovek v ostré pětce a šestce, a jak se zdá, slibovaný přechod modelů M na automaty není zřejmě definitivní. „Z hlediska produkce by bylo mnohem lepší nabízet pouze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, pokud ale bude poptávka po manuálu, budeme jej vyrábět,“ přiznal Nitschke.
Něco málo řekl rovněž k přechodu z atmosférických na přeplňované motory: „To není změna filosofie ale změna technologie. Přeplňování je vhodnější pro snížení spotřeby a emisí CO2,“ poznamenal Nitschke, i když je trochu škoda, že se nerozpovídal více o rozdílech mezi teorií a praxí. Šéf M GmbH zároveň potvrdil, že jeho lidé v tuto chvíli verzi M3 GT nechystají. „Momentálně máme sedan, kupé a kabriolet,“ odkryl tušené Nitschke a dodal: „Další verze neplánujeme, ale to záleží také na požadavcích trhu.“
Jak se tedy zdá, dramatický odklon od tradičních řešení v Mnichově nechystají, i když mnohým může být proti mysli třeba už dnešní existence modelů jako X6 M nebo přítomnost přeplňovaného motoru a povinného automatu v M5 F10. Dobře ale víme, že může být ještě hůř a bazírování na pohonu zadních kol a tradičních karosářských verzích by bavorským M mělo ponechat alespoň jejich současný charakter.












BMW slibuje zachovat u svých nejvýkonnějších modelů pohon zadních kol, a pokud bude poptávka, pak také manuální převodovky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva