BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce

Nakonec jen a pouze hybridní sporťák BMW i8 mohl být docela jiným autem. Kdyby se ovšem v Mnichově před třemi léty nerozhodli vsadit na elektřinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce

9.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nakonec jen a pouze hybridní sporťák BMW i8 mohl být docela jiným autem. Kdyby se ovšem v Mnichově před třemi léty nerozhodli vsadit na elektřinu.

Z dnešního pohledu se zdá, že v sériové podobě nedávno představené BMW i8 bylo od začátku vyvíjeno jako hybridní zázrak s minimální papírovou spotřebou. Však jeho koncept byl už před dvěma roky odhalen s cílem stát se něčím takovým a když jsou dnes lidé z BMW tázáni, zda přece jen nedopřejí tomuto provedení poněkud konvenčnější pohon, třeba i s laděním divize M, říkají jasné ne. Nyní se ovšem ukazuje, že osud sportovně střiženého kupé předem zdaleka tak jasně nalajnovaný nebyl.

Informuje o tom obvykle nefabulující holandský Telegraaf s odvoláním na nejmenovaného inženýra z vývojového oddělení automobilky. Podle něj automobilka rychle shodila ze stolu pouze možnost pohánět sportovní kupé dvanáctiválcem, o desetiválci ale chvíli uvažovala. S osmiválcovým a šestiválcovým motorem byly dokonce postaveny prototypy, jejichž světlé zítřky dostaly černý nádech až po rozhodnutí, že i8 bude hybridní.

Technik prý zmínil problémy s chlazením a hmotností, ale nic z toho se nezdá být neřešitelné nebo skutečné (třívalec + elektromotor + akumulátory + spousta věcí okolo bude dozajista vážit více než šestiválcový motor) a pravděpodobně se tak jednalo pouze o politické rozhodnutí. Jsme si prakticky jisti, že jednodušší, lehčí, rychlejší a levnější verze s konvenčním pohonem by z hybridního provedení udělala totéž, čím jsou hybridy v rámci jiných řad - popelkami. Proto nemohla vzniknout.

Ostatně značně pateticky zní i další komentář technika: „Kdokoli může postavit sporťák se spotřebou 20 litrů na 100 kilometrů, ale hybridní pohon s se spotřebou 2 litry? To už je jiný příběh, proto podpora elektřině,” konstatoval zdroj Telegraafu něco, čemu snad ani sám nevěří, pokud to tedy nemyslí jako vtip.

Rozhodnutí zavrhnout spalovací motor se prý odehrálo už před třemi léty, proto jsme o i8 slýchali už jen v hybridních souvislostech. Pokud jde o jeho spalovací pohon, kterým je nový tříválec 1,5 TwinPower Turbo, ujišťuje technik, že jde o zcela jedinečnou, výkonnou verzi, které se dočkáme pouze v i8 - v Mini 2014 a posléze i dalších modelech BMW prý uvidíme vždy o něco slabší provedení.


BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 1 - BMW i8 prvni oficialni sada 01BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 2 - BMW i8 prvni oficialni sada 02BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 3 - BMW i8 prvni oficialni sada 03BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 4 - BMW i8 prvni oficialni sada 04BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 5 - BMW i8 prvni oficialni sada 05BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 6 - BMW i8 prvni oficialni sada 06BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 7 - BMW i8 prvni oficialni sada 07BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 8 - BMW i8 prvni oficialni sada 08BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 9 - BMW i8 prvni oficialni sada 09BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 10 - BMW i8 prvni oficialni sada 10BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 11 - BMW i8 prvni oficialni sada 11BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 12 - BMW i8 prvni oficialni sada 12BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 13 - BMW i8 prvni oficialni sada 13BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 14 - BMW i8 prvni oficialni sada 14BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 15 - BMW i8 prvni oficialni sada 15BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 16 - BMW i8 prvni oficialni sada 16BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 17 - BMW i8 prvni oficialni sada 17BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 18 - BMW i8 prvni oficialni sada 18BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 19 - BMW i8 prvni oficialni sada 19BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 20 - BMW i8 prvni oficialni sada 20BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 21 - BMW i8 prvni oficialni sada 21BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 22 - BMW i8 prvni oficialni sada 22BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 23 - BMW i8 prvni oficialni sada 23BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 24 - BMW i8 prvni oficialni sada 24BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 25 - BMW i8 prvni oficialni sada 25BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 26 - BMW i8 prvni oficialni sada 26BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 27 - BMW i8 prvni oficialni sada 27BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 28 - BMW i8 prvni oficialni sada 28BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 29 - BMW i8 prvni oficialni sada 29BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 30 - BMW i8 prvni oficialni sada 30BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 31 - BMW i8 prvni oficialni sada 31BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 32 - BMW i8 prvni oficialni sada 32BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 33 - BMW i8 prvni oficialni sada 33BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 34 - BMW i8 prvni oficialni sada 34BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 35 - BMW i8 prvni oficialni sada 35BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 36 - BMW i8 prvni oficialni sada 36BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 37 - BMW i8 prvni oficialni sada 37BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 38 - BMW i8 prvni oficialni sada 38BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 39 - BMW i8 prvni oficialni sada 39BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 40 - BMW i8 prvni oficialni sada 40BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce - 41 - BMW i8 prvni oficialni sada 41
Tohle mohl být jakýsi nástupce modelu M1, nakonec je z něj... hybrid

Zdroj: Telegraaf - Autovisie

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.