Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW chce kvůli emisním limitům elektrifikovat všechny budoucí modely
29.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf vývoje bavorské automobilky tvrdí, že jedinou cestou, jak splnit striktní budoucí emisní limity, je elektromobilita. Pravda je to ale leda papírová.
Herbert Diess z představenstva BMW, který je zodpovědný za vývoj tvrdí, že všechny modely v budoucnu budou muset podstoupit alespoň nějakou formou elektrifikace a to v podobě hybridního nebo zcela elektrického pohonu, přestože to není to, co by si jejich zákazníci představovali. Něco takového už BMW naznačovalo, ale tak zle to nevypadalo. Nikdo si přece elektromobily už nechce ani půjčovat, někteří jim nepřikládají takovou váhu a jiní řadí zpátečku. A jak se ukázalo - nedělá to dobrotu ani pro image a hodnotu značky. Proč tedy BMW něco takového vypustí z pomyslných úst, chce se snad někomu zavděčit?
V rozhovoru pro britský Autocar Diess řekl, že přesto nadále hodlá zachovat tradiční vlastnosti a DNA, prvořadě radost z jízdy. Každý nechce jezdit autobusem nebo tramvají (a že už se jí snad některá auta podobají) a tlak na enviromentálnost produktů sílí, vždyť automobilový průmysl je jedním z nejpřísněji regulovaných. Co přijde v budoucnu, to prý není reakcí na přání zákazníků, ale primárně odpovědí na emisní regulace - zejména ty Evropské, které pocházejí z námi kritizovaného Bruselu.
S tím vším lze souhlasit, ale proč by se firma jako BMW měla dalším a dalším nařízením jen tupě podřizovat? Pokud by ji to opravdu trápilo, mohla by při své síle snadno spustit i větší protest vícero výrobců, který by se proti - s prominutím - zhovadilým a realitu zcela pomíjejícím regulacím postavil. Jakoby nestačily už tak šílené systémy start/stop, na které stejně nakonec doplatí všichni zákazníci kvůli zvýšeným nákladům na opravy, musí se stejným způsobem „zmrvit” i celá auta. A to pouze proto, že si někdo myslí, že výroba elektrické energie je bezemisní, zatímco výroba kinetické energie přímo v autě nikoli.
Dodat je třeba, že v případě regulací emisí CO2 je Evropa ke všem oproti zbytku světa zcela o pět až sedm let „napřed”. Průměrné a dost šílené hranice 95 g CO2 na ujetý kilometr pro celé portfolio značky, musejí v Evropě výrobci automobilů dosáhnout do roku 2020, zatímco v Číně je cílem 119 gramů, v Japonsku 117 gramů a v USA 102 gramů na ujetý kilometr - jenomže v Americe až v roce 2025. Velkou výzvou pro BMW je prý skloubit požadavky na řidičské zážitky s tímto přísným limitem. Skoro to popírá jakékoliv hranice možného, povede to maximálně ke „spotřebové přetvářce”, kterou nejvíce proslavil Opel Ampera.
A do budoucna bude ještě hůř, protože pokud si v Belgii vymyslí ještě nějakých 50 gramů, pak už asi nezbude než jezdit jen elektromobily. Elektrifikace tak prý bude pro BMW klíčová melodie blízké budoucnosti. Zpočátku plug-in hybridy, poté hybridy a nakonec už jen plně elektrifikovaná vozidla? To se nám snad ani nechce věřit.
Nemyslíme si, že je to dobrá cesta, je to jen převádění problémů jinam. Vždyť tvrdit, že elektromobily negenerujíí žádné emise CO2 je asi tak moudré jako vstoupit do toreadorské arény v obleku křiklavě červené barvy. Nežádoucí emise přece unikají do ovzduší i při výrobě elektřiny - rozdíly v reálné efektivitě elektřinou a spalovacími motory poháněnými vozy v globálním měřítku nejsou významné.
Model i8, který nám dnes příliš smyslu nedává, ukazuje, jak že se oněch vykazovaných 50 gramů emisí dosahuje a to jde jít ještě o kus níže. Tím Diess neznačil, že všechny standardní modely značky budou průměr emisí řady snižovat tím, že budou využívat plně elektrické výzbroje. Pro úspory nákladů na výrobu a vývoj by mohlo BMW používat modulární zástavbový kit na bázi pohonného ústrojí z futuristického i8 nebo malé í-trojky, která má benzinový motor za příplatek. Otázkou ovšem zůstává, co dobrého to přinese světu, co dobrého to přinese nám. Mnoho pozitiv stále nevidíme...



















Brusel nám zjevně v budoucnu ještě pořádně zkazí náladu, BMW mu při tom klacky pod nohy házet nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 4 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva