Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW a Hyundai prý plánují společný vývoj nových motorů
4.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud nejde o holý výmysl, je docela dobře možné, že pod kapotou korejských Hyundai brzy uvidíme techniku německých BMW. A nebo i naopak.
Zdá se vám spojení zrovna těchto dvou značek nepravděpodobné? Před pár lety bychom to asi viděli podobně, dnes ale podobný krok vyloučit nejde. Ačkoli Hyundai má i přes špičkové novinky jako i30 2012 nebo i40 u mnohých českých zákazníků pověst výrobce litrových Getzů, ve světě a hlavně v Severní Americe boduje především s velkými modely jako Genesis sedan vybavenými adekvátně velkými motory - šestiválce 3,3 nebo 3,8 popř. osmiválec 5,0 jsou tam vcelku obvyklou pohonnou jednotkou. A konec konců, prostředně jmenovaný jsme mohli okusit i my v testu Genesis Coupe.
Ani tak ale spolupráce BMW s Hyundai není něčím, co by automaticky dávalo smysl. Jistě se můžete ptát, proč by tak sebevědomá a skvělými motory vyhlášená značka jako BMW chtěla sdílet svou výjimečnou techniku s pro něj jistě podřadnou firmou jako Hyundai? Nebo naopak, proč by aktuálně extrémně úspěšné Hyundai chtělo jakkoli pomáhat firmě, které se na mnoha trzích snaží a jistě ještě bude snažit přiblížit? Odpověď je ale prostá, má přesně jedno slovo: peníze.
Pravdou totiž je, že BMW není spolupráce se značkami s nižší image cizí. Však vzpomeňme třeba kooperace s koncernem Peugeot-Citroën, díky níž mají dnes Francouzi k dispozici motor 1,6 THP objevující se v řadě aut a který i ve své atmosférické verzi patří k tomu vůbec nejlepšímu, co si do francouzských aut můžete pořídit. Nemáme přitom pocit, že by BMW dostalo opačným směrem něco podobného (leda nějaké to dieselové know-how), za tohle Francouzi museli platit. A podobný scénář predikuje v případě spojení BMW-Hyundai německý magazín Automobil Produktion.
Podle něj došlo v Mnichově k setkání syna šéfa Hyundai Chunga Eui-sun a jeho syna s nejvyšším managementem BMW a tématem schůzky byla právě spolupráce při vývoji nové generace motorů. Bavorskou automobilku prý čeká investice v objemu 1 až 2 miliard Eur do této záležitosti (25 až 50 miliard korun), což jsou i pro úspěšnou německou firmu obrovské peníze. Rozjetý a dnes i vysoce ziskový Hyundai by mohl část této sumy vzít na svá bedra a získat díky tomu přístup právě k novým výkonným motorům. Je také možné, že by se Korejci na vývoji nových agregátů sami podíleli, máme ale zato, že většina know-how je v tomto případě v Bavorsku.
I Hyundai sice má řadu vlastních nových pohonných jednotek, za vskutku konkurenceschopné lze ale označit spíše ty naftové, mezi benzinovými jsme zatím mohli ocenit jen kvality 1,6 GDI, další čerstvé novinky jako 1,2 T-GDI nebo 1,6 T-GDI vypadají slibně, v praxi jsme je ale zatím nepoznali. A i když budou skvělé, jsou to pořád relativně malé motory - takový 3,8 V6 zmiňovaného Genesis Coupe má též něco do sebe, podobným mnichovským jednotkám se ale nemůže rovnat.
Těžko říci, jak moc je na celé této zvěsti pravdy, faktem ale je, že mluvčí BMW ji odmítl komentovat. To jistě nelze označit zrovna za potvrzení, ale pokud by šlo o úplný blud, jistě by vše popřel. Navíc šéf firmy Norbert Reithofer už dříve popřel, že by BMW počítalo s prohloubením spolupráce s dosavadními partnery jako je zmíněné PSA nebo nově Toyota (hybridní řešení). Prostor pro dalšího partnera se tedy zdá být otevřený - na větších „benzinech” zatím v Mnichově pracují sami...
Nevíme, jestli to zrovna sedan Genesis s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou potřebuje, ale v další generaci by se mohl dočkat podobných motorů vzešlých ze spolupráce s BMW. Mohl...
Zdroj: Automobil Produktion přes Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva