BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč

Pro některé fandy je model 507 tím nejhezčím bavorákem historie. Mezi lety 1956 a 1959 vzniklo jen 251 kusů, jeden z nich teď přišel na více než 48 milionů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč

26.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro některé fandy je model 507 tím nejhezčím bavorákem historie. Mezi lety 1956 a 1959 vzniklo jen 251 kusů, jeden z nich teď přišel na více než 48 milionů.

Jak možná víte, mnichovská automobilka v padesátých letech začala na žádost Maxe Hoffmana - newyorského obchodníka rakouského původu, který ve své době platil za nejvlivnější muže automobilového průmyslu - vyrábět nezapomenutelný roadster 507. Právě tento vůz se proslavil úchvatnou kombinací sportovnosti a elegance, přičemž při vzniku bylo jeho hlavním cílem odlákat na americkém trhu zákazníky nekřesťansky drahého Mercedesu 300 SL.

K masovější výrobě ovšem z důvodu nečekaně vysokých výrobních nákladů, které by mnichovskou značku v té době dost možná zcela potopily, nakonec nedošlo. Z továrny tak vyjelo v letech 1956 až 1959 jen 251 kusů pětsetsedmičky. V tomto kontextu tedy není překvapivým faktem, že na aukci historických vozů konané v americkém Amelia Islandu vystoupala cena 507 z roku 1958 na 2,42 milionu dolarů (cca 48,1 milionu korun).

Tento konkrétní kus měl ve své historii pouze dva majitele, přičemž k prodeji došlo v roce 1972. Pozoruhodný je fakt, že má stále originální motor, číslo 40167, stejně jako certifikaci BMW Classic, původní kola, rádio Becker Mexico i tovární střechu. V roce 1980 se dočkal renovace interiéru, při které došlo k přečalounění červenou kůží Connolly a doplnění o vlněné koberce Wilton. O sedmnáct let později se tomuto unikátnímu kusu dostalo ještě další péče, která se obtiskla v sejmutí dekorů, drobným opravám a následnému znovusestavení.

V roce 2006 byla karoserie důkladně svlečena, drobné škrábance a promáčknutí při té příležitosti opraveny, a všechny panely byly nalakovány barvou grafitu. Od té doby byl vůz používán jen velmi zřídka a jen v nejpříhodnějších chvílích - zřejmě když počasí přálo, a tak jeho tachometr nyní ukazuje pouze 17 563 kilometrů.

Jen připomeňme, že BMW 507 disponuje ručně vyráběnou hliníkovou karoserií a 3,2litrovým motorem V8 osazeným dvojitými karburátory, nabídne až 150 koní. S hmotností 1 330 kilogramů se musejí prát zadní kola, která jsou s voředu uloženou pohonnou jednotkou spojena prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky. Solidní výkony pak musela krotit brzdová soustava osazená vpředu kotouči a vzadu pak bubny. Posudťe sami. Není to paráda?


BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 1 - BMW 507 Series II 1958 01BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 2 - BMW 507 Series II 1958 02BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 3 - BMW 507 Series II 1958 03BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 4 - BMW 507 Series II 1958 04BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 5 - BMW 507 Series II 1958 05BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 6 - BMW 507 Series II 1958 06BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 7 - BMW 507 Series II 1958 07BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 8 - BMW 507 Series II 1958 08BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 9 - BMW 507 Series II 1958 09BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 10 - BMW 507 Series II 1958 10BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 11 - BMW 507 Series II 1958 11BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 12 - BMW 507 Series II 1958 12BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 13 - BMW 507 Series II 1958 13BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 14 - BMW 507 Series II 1958 14BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 15 - BMW 507 Series II 1958 15BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 16 - BMW 507 Series II 1958 16BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 17 - BMW 507 Series II 1958 17BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 18 - BMW 507 Series II 1958 18BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 19 - BMW 507 Series II 1958 19BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 20 - BMW 507 Series II 1958 20BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 21 - BMW 507 Series II 1958 21BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 22 - BMW 507 Series II 1958 22BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 23 - BMW 507 Series II 1958 23BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 24 - BMW 507 Series II 1958 24
Přenádherně zachovalý kus BMW 507 nyní v Americe prodal jeho majitel při aukci v přepočtu za 48 milionů. To je solidní odměna za pečlivou péči

Galerie vybraných historických fotografií BMW 507

BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 25 - BMW 507 01BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 26 - BMW 507 02BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 27 - BMW 507 03BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 28 - BMW 507 04BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 29 - BMW 507 05BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 30 - BMW 507 06BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 31 - BMW 507 07BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 32 - BMW 507 08BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 33 - BMW 507 09BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 34 - BMW 507 10BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 35 - BMW 507 11BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 36 - BMW 507 12BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 37 - BMW 507 13BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 38 - BMW 507 14BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 39 - BMW 507 15BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 40 - BMW 507 16BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 41 - BMW 507 17BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 42 - BMW 507 18BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 43 - BMW 507 01BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 44 - BMW 507 02BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 45 - BMW 507 03BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 46 - BMW 507 04BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 47 - BMW 507 05BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 48 - BMW 507 06BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 49 - BMW 507 07BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 50 - BMW 507 08BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 51 - BMW 507 09BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 52 - BMW 507 Series II 1958 25BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 53 - BMW 507 Series II 1958 26BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 54 - BMW 507 Series II 1958 27BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 55 - BMW 507 Series II 1958 28BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 56 - BMW 507 Series II 1958 29BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 57 - BMW 507 19BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 58 - BMW 507 20BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 59 - BMW 507 21BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 60 - BMW 507 22BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 61 - BMW 507 23BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 62 - BMW 507 25BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 63 - BMW 507 26BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 64 - BMW 507 27BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 65 - BMW 507 20BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 66 - BMW 507 21BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 67 - BMW 507 22BMW 507 z roku 1958 v originálním stavu bylo vydraženo za 48 milionů Kč - 68 - BMW 507 24
BMW 507 cílilo na americké zákazníky, konkurovat mělo předraženému Mercedesu 300 SL

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.