Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW 2 Active Tourer 2014: proč spadne MPV do řady 2?
29.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V průběhu vývoje jsme si mysleli, že z konceptu Active Tourer nakonec vznikne první BMW s pohonem předních kol a číslicí 1 v názvu. Proč je to nakonec dvojka?
Koncept BMW Active Tourer a dřívější prohlášení automobilky z Mnichova naznačovaly to, čeho se všichni fandové BMW báli jako čert kříže. Ano, je to opravdu předokolka a to už prostě nezměníme, lépe už bylo, lépe už asi nebude. Stále nám ale vrtalo hlavou, proč se nový zástupce kategorie MPV dočká zařazení do třídy 2, když dvojka by přeci měla být vyhrazena jen verzím kupé a kabriolet postavených na bázi řady 1. U snímků z patentového úřadu jsme všichni spekulovali o logickém označení BMW 1 GT. Teď nám to Němci konečně vysvětlili a my jen doufáme, že to snad nedopadne jako u Infiniti…
V průběhu vývoje konceptu kompaktního MPV nám u BMW prozradili, že liché číslice budou použity pro praktičtější modely, tedy pro sedany, kombiverze Touring a také crossovery Gran Turismo vzniklé jejich křížením. Ano, máme tu přeci například řadu 3 a v ní 3 Sedan, 3 Touring a 3 GT. Dobrá, takže sem bychom si také přeci logicky zařadili i kompaktní MPV. Vždyť sudé číslice měly být vyhrazeny jen pro sportovnější varianty, a sice pro dynamičtější kupátka a verze Cabrio - je jedno, zda se bavíme o řadě 2, o čtyřce nebo šestce, takhle to také mělo zůstat a vše by bylo v pořádku.
Jenomže nový Active Tourer prohánějící se při natáčení reklamy s označením 225i v tom udělalo trochu zmatek. Ptáme se proč. Znamená to, že BMW nedostálo svému slibu a bude v označení dělat guláš? Britský Top Gear se na to zeptal přímo jednoho z vysoko postavených mnichovských manažerů a odpovědí bylo, že nové kompaktní MPV je větší než stávající řada 1 a také bude o něco dražší, takže prý proto. Nemůžeme se však zbavit dojmu, že mohla automobilka přesto použít jedničku nebo zcela jiné označení, například alfanumerické. Vezměte si řadu Z (například Z4) nebo elektrické odvětví i (modely i3 a i8). O tomhle prý uvažovali, jenomže všechny potenciálně možné ochranné známky prý značce BMW vyfoukla konkurence.
Sériové BMW 2 Active Tourer tedy zřejmě značí definitivní konec plánů na logické označení modelů. Ty největší zmatky nás přesto ještě čekají. Vezměme si, že se později objeví také sedmimístná verze tohoto vozu a prý ponese nejpravděpodobněji název 2 Gran Tourer. Co se pak objeví na press-kitech a katalogu hybridní verze, to už si raději ani netroufáme tipovat. Že by třeba BMW ActiveHybrid 2 Gran Tourer? Přidejte k tomu ještě třeba písmeno M a nebo doplňky Performance a bude vymalováno. Už na březnovém autosalonu v Ženevě, kde BMW s předním pohonem poprvé oficiálně představí, se dozvíme, jak to nakonec bude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Zmatky s označením prý pramení z nákupu ochranných známek konkurenčními automobilkami. MPV by správně mělo stejně patřit do řady 1
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva