Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bernie Ecclestone: „Je docela dobře možné, že koupím Nürburgring.”
7.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dějiště aktuální velké ceny F1 i s proslulou Nordschleife možná získá vlivného pána. V případě Ecclestona nejde o peníze, ale jen o vůli se okruhu zmocnit.
Není žádnou novinkou, že Nürburgring včetně Nordschleife je na prodej. Po krachu dosavadního provozovatele ovládaného spolkovou zemí Porýní-Falcko zkrátka nezbývá nic jiného než okruh prodat a z výnosu uspokojit oprávněné pohledávky věřitelů společnosti. Že se tohle stane, je zkrátka jisté, i když k tomu nedojde dříve než za několik měsíců. V souvislosti s nejasností okolo toho, kdo se novým majitelem stane, pak vyvstává otázka, co se bude dít se Severní smyčkou Nürburgringu, která je pro nemalé množství nadšených řidičů druhým domovem. A to i proto, že není nic těžkého se na ní při některém z mnoha veřejných dnů dostat v jakémkoli motorovém dopravním prostředku.
Právě veřejnou přístupnost okruhu (třebaže ne zrovna levnou) může změna majitele snadno zhatit. Nechceme vyvolávat žádné sociální rozbroje, ale na světě zkrátka existuje řada lidí, pro které cena v řádu jednotek miliard korun nepředstavuje zásadní výdaj a okruh si mohou koupit podobně jako si někteří Češi pořizují chaty na druhém konci republiky. A nemusí mít absolutně žádnou motivaci zabývat se nějakým dalším pronájmem - prostě si koupí 20 kilometrů silnice někde v Evropě a slétnou si tam dvakrát do roka zajezdit, to zní jako docela dobrá investice.
Žádný z takových zájemců se zatím nevynořil, v poslední době se ale hovoří o zájmu německého autoklubu ADAC. Někteří to vítají, my bychom před takovým scénářem varovali - autoklub sice není totéž co stát, ale také má daleko k racionálně uvažující firmě. Máme zato, že to poslední, co Nürburgring a hlavně 'Smyčka potřebují, je další „veřejný provozovatel”, to už jednou dopadlo špatně a podruhé může zas.
Ideálním scénářem by bylo převzetí Nürburgringu soukromým provozovatelem s jasným cílem - co nejrychleji se domoci návratu své investice. V takovém případě si můžeme být jisti zachováním veřejné dostupnosti okruhu v co nejširším měřítku, neboť pro dosavadního majitele okruhu byly podle zveřejněných účetních výkazů daleko nejvýnosnější aktivitou tzv. veřejné dny, hlavně pak o víkendech. Ostatně stačí se na Nordschleife o některém z teplejších víkendů vydat a uvidíte sami, kterak se v tyto dny sypou provozovateli do kasičky příjmy za jednu prodanou vstupenku za druhou.
Nevíme jistě, jestli by se mezi takové majitele zařadil Bernie Ecclestone, ale máme zato, že ano. Ten vždy uměl hlavně vydělávat peníze a lepší cesta k nim než skrze efektivní pronajímání okruhu hlavně jednotlivých řidičům nevede. Sám Ecclestone sice v minulosti popíral, že by okruh chtěl koupit, nyní ale otočil.
V rozhovoru s německým Die Welt v rámci otázek okolo budoucnosti velké ceny Formule 1 na Nürburgringu řekl: „Je docela dobře možné, že ho koupím. Alespoň o tom přemýšlím.”
Už z Bernieho slov je zřejmé, že v jeho případě není otázkou, kolik okruh stojí nebo kam cenu vyšroubují nabídky jiných zájemců, ale prostá vůle jej mít. V jeho případě jistě nejde o nějaké veřejné jízdy na Nordschleife, nejedná se ale ani o nějaký krátkozraký byznys - Ecclestone by zjevně chtěl, aby tato slavná velká cena zůstala zachována v „jeho” seriálu F1 a bez okruhu by to nešlo. Proto uvažuje o jeho převzetí, ostatně o tom svědčí i jeho další slova.
„Pokud to udělám, bude to znamenat, že velká cena Německa bude zabezpečena,” řekl dále Ecclestone a dodal, že pochopitelně naplní i kontrakt s Hockenheimringem, na němž se ef-jedničky ob rok též objevují. To pro nás ale není příliš zajímavé, podstatné je, zda se k tomuto kroku dnes již 82letý Brit může odhodlat. Jisté zatím není nic, pro Die Welt ale dále uvedl, že se rozhodne „během několika měsíců”.
Uvidíme tedy, jak vše dopadne. Jestli byste tento scénář vnímali jako pozitivní, nebo naopak, budete jistě nejlépe vědět sami...
Severní smyčka, její historie a slavná místa sice pro Ecclestona nejsou hlavní motivací ke koupi Nürburgringu, dost možná by i pro ni ale převzetí schopným britským podnikatelem znamenalo bezpečnou budoucnot
Zdroj: Die Welt přes WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus