Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bentley Bentayga vs. EXP 9 F: koncept byl originální, realita není
14.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncept EXP 9 F vzbudil pozdvižení, i když ne zrovna kladné. Bentayga, produkční verze SUV, zase trochu moc připomíná Conti GT. Nebo nikoli?
Bentley Bentayga je první produkční SUV téhle značky, ale vůbec první SUV vůbec to není, budeme-li počítat také koncepty. V roce 2012 se v Ženevě ukázala studie Bentley EXP 9 F, která měla SUV s okřídleným B ve znaku předznamenávat. Její design byl ale kontroverzní a mnozí jej označili rovnou za ošklivý.
Problém mělo publikum zejména s přední částí vozu, která připomínala Mulsanne. Nebyla elegantní, jenže oproti přídi Bentaygy měla jednu výhodu - byla originální. Designéři se tedy vrátili k rýsovacím prknům a přišli s přídí, na kterou se s nepříliš velkými obměnami díváme už od roku 2003. Tehdy se objevila na Continentalu GT.
EXP 9 F také mělo ostré linie bočních oken, které mohly připomenout třeba první Range Rover a které vypadaly trochu utilitárně - to poslední, co chcete u luxusního SUV. Třebaže ono U znamená Utility a to auto vážně bude víc užitkové než dvoudveřový Continental GT. Také mělo EXP 9 F dvoudílné zadní čelo; okno se otvíralo nahoru a plech se světly dolů, stejně jako to dodnes má Range Rover.
V kabině to byl trochu jiný příběh, zde u konceptu designéři zvolili jednolitou palubní desku, jako známe třeba z vozů Rolls-Royce - nebo i z Bentley minulosti. V současné nabídce značky byl interiér unikátní, horní linkou trochu připomínal Mulsanne, ale středová konzole mu nemohla být dál. Byla to zajímavá kombinace historie a moderny.
Jenže podobně jako na zevnějšku, i zde vsadili designéři na známé tvary a palubní desku u řidiče a u spolujezdce jasně oddělili. Nezůstaly tu ani loketní opěrky pro každé přední sedadlo zvlášť, kterýžto prvek byl odkazem na luxusní britské vozy v minulosti; je tu obyčejná široká loketní opěrka mezi předními opěradly. Aspoň tu ale zůstaly analogové hodiny a s drobnými změnami i volant.
EXP 9 F vážně nebylo pohledné auto, alespoň zvnějšku, ale bylo rozhodně originální. Bentayga se snaží navodit sportovní tvary příliš silnými odkazy na Continental GT, přitom to je několikatunové SUV. Má sice 608 koní a 900 Nm, ale pořád by od něj bylo nemístné čekat nějaké sportovní výkony. Možná se na to ale díváme špatně. Tady je srovnání obou aut v obrázcích, račte posoudit sami...
Koncept EXP 9 F (vlevo) nebyl hezký, ale byl originální. Novince n=apad chybí
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus