Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům
2.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejspíše používání rychlonabíječek znamená rychlejší degradaci baterie a Tesla Model S není výjimkou. Po pouhých 55 tisících km lze ztratit 12 % kapacity.
Kapacita akumulátorů Tesly Model S degraduje rychleji než se čekalo. Zjistil to David Noland, reportér webu Green Car Reports a majitel Modelu S z roku 2013 s 85kWh baterií. Po cca 55 tisících km byla degradace kapacity na úrovni 12 %, což je více, než odhadovala jiná studie z roku 2014.
Ta naznačovala, že kapacita baterie Modelu S pravděpodobně ztratí zhruba 6 % po 89 tisících najetých kilometrech. Pokles kapacity Nolandova vozu je tedy dvojnásobný po cca 2/3 předpovídaného počtu najetých kilometrů, což on sám přisoudil častému nabíjení u Superchargerů během posledních tří měsíců. Jestli je to jediný důvod, je obtížné říci.
Na radu technika pak „vysál” baterii až téměř do dna a nabil ji nejpomalejším způsobem, jak to šlo. Jen tímhle způsobem a jen jedním takovýmto cyklem údajně obnovil 2 kWh kapacity baterie. Později zajel s vozem do servisu, kde byla zjištěna drobná koroze na akumulátoru a vadný konektor. Po opravě se degradace kapacity zpomalila, ale stále má jeho akumulátor kapacitu asi 70 kWh, tedy cca 8 % méně, než je stav nového; použitelná kapacita 85kWh baterie je údajně asi 76 kWh, když je auto nové.
Noland dodává, že podle další studie z roku 2014 je pravděpodobná ztráta kapacity baterií Nissanu Leaf asi 3 % po 64 tisících kilometrech při častém používání rychlých nabíječek. Ztráta kapacity jeho Tesly je tedy větší jak oproti Leafu, tak i oproti odhadu výše zmíněné studie baterií Modelu S a očekávání automobilky.
Ovšem, degradace baterií není nečekaným jevem, o tomto problému se i v případě elektromobilů hovoří už léta. A při používání rychlonabíječek bude pochopitelně jen rychlejší. Zjištění Nolanda tedy nepřichází jako překvapení, přesto je zajímavé - jednak naznačuje příliš optimistická očekávání Tesly a zmíněných studií, jednak ukazuje na budoucí problém, se kterým se majitelé elektromobilů této značky budou muset potýkat. I když jsou akumulátory stále levnější, v případě kapacity, ve které jsou nabízeny v Model S, jde o jasně nejdražší část vozu. A náklady výměny či opravy na sebe Tesla při svých ekonomických výsledcích vezme jen stěží...
Ani Tesla není imunní proti ztrátě kapacity baterie, zejména když používáte rychlonabíječku. Ztráta kapacity je naopak proti očekávání citelně vyšší
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus