Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům

Nejspíše používání rychlonabíječek znamená rychlejší degradaci baterie a Tesla Model S není výjimkou. Po pouhých 55 tisících km lze ztratit 12 % kapacity.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům

2.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejspíše používání rychlonabíječek znamená rychlejší degradaci baterie a Tesla Model S není výjimkou. Po pouhých 55 tisících km lze ztratit 12 % kapacity.

Kapacita akumulátorů Tesly Model S degraduje rychleji než se čekalo. Zjistil to David Noland, reportér webu Green Car Reports a majitel Modelu S z roku 2013 s 85kWh baterií. Po cca 55 tisících km byla degradace kapacity na úrovni 12 %, což je více, než odhadovala jiná studie z roku 2014.

Ta naznačovala, že kapacita baterie Modelu S pravděpodobně ztratí zhruba 6 % po 89 tisících najetých kilometrech. Pokles kapacity Nolandova vozu je tedy dvojnásobný po cca 2/3 předpovídaného počtu najetých kilometrů, což on sám přisoudil častému nabíjení u Superchargerů během posledních tří měsíců. Jestli je to jediný důvod, je obtížné říci.

Na radu technika pak „vysál” baterii až téměř do dna a nabil ji nejpomalejším způsobem, jak to šlo. Jen tímhle způsobem a jen jedním takovýmto cyklem údajně obnovil 2 kWh kapacity baterie. Později zajel s vozem do servisu, kde byla zjištěna drobná koroze na akumulátoru a vadný konektor. Po opravě se degradace kapacity zpomalila, ale stále má jeho akumulátor kapacitu asi 70 kWh, tedy cca 8 % méně, než je stav nového; použitelná kapacita 85kWh baterie je údajně asi 76 kWh, když je auto nové.

Noland dodává, že podle další studie z roku 2014 je pravděpodobná ztráta kapacity baterií Nissanu Leaf asi 3 % po 64 tisících kilometrech při častém používání rychlých nabíječek. Ztráta kapacity jeho Tesly je tedy větší jak oproti Leafu, tak i oproti odhadu výše zmíněné studie baterií Modelu S a očekávání automobilky.

Ovšem, degradace baterií není nečekaným jevem, o tomto problému se i v případě elektromobilů hovoří už léta. A při používání rychlonabíječek bude pochopitelně jen rychlejší. Zjištění Nolanda tedy nepřichází jako překvapení, přesto je zajímavé - jednak naznačuje příliš optimistická očekávání Tesly a zmíněných studií, jednak ukazuje na budoucí problém, se kterým se majitelé elektromobilů této značky budou muset potýkat. I když jsou akumulátory stále levnější, v případě kapacity, ve které jsou nabízeny v Model S, jde o jasně nejdražší část vozu. A náklady výměny či opravy na sebe Tesla při svých ekonomických výsledcích vezme jen stěží...


Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 1 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 17Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 2 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 18Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 3 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 19Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 4 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 20Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 5 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 21Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 6 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 22Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 7 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 23Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 8 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 11Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 9 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 13Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 10 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 14Baterie Tesly Model S ztrácí kapacitu rychleji, než měly. I kvůli Superchargerům - 11 - Tesla Model S P85 P85 D poradna sada 15
Ani Tesla není imunní proti ztrátě kapacity baterie, zejména když používáte rychlonabíječku. Ztráta kapacity je naopak proti očekávání citelně vyšší

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.