Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autosalon v Paříži vynechá téměř celé vedení BMW, důvody zavání výmluvou
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned sedm z osmi členů rady ředitelů BMW včetně nejvyššího šéfa firmy se nezúčastní autosalonu v Paříži. Jejich důvod ale vypadá jako výmluva.
BMW mělo se svou divizí zaměřenou na alternativní pohon vskutku smělé plány. Ty se ovšem zejména v případě modelu i3 nepřeklopily v realitu, neboť po počátečním velkém zájmu zákazníků prodeje razantně klesly. Tento stav nejspíše přiměl značku k jistému zpomalení aktivit na poli elektrifikace a hybridizace, což pro změnu nelibě nesli tvůrci nových technologií. Nebylo proto překvapením, že raději vyslyšeli vábničku konkurence a divizi BMW „i” opustili.
Tyto dvě okolnosti, ve spojení se stále větší konkurencí, mají svou dohru, tedy alespoň se to tak má zdát. Hned sedm z osmi vrcholných manažerů z rady ředitelů společnosti se totiž nezúčastní nadcházejícího pařížského autosalonu. Důvod? Prý musí právě v tu dobu debatovat o svém budoucím elektrickém programu a rozhodnout, kam s ním dál.
Takový krok je krajně neobvyklý, neboť začátky všech autosalonů jsou zasvěceny setkání lidí z automobilek s odbornou veřejností a u toho jen zřídka chybí nejvyšší šéfové firem pro daný kontinent, natož pak celé vedení. Však jde povětšinou o jeden dva dny, což je vskutku směšná doba ve srovnání s několika roky, po které čekáme na příchod dalšího modelu i. Vůbec by nás tedy nepřekvapilo, kdyby se jednalo pouze o výmluvu a snahu vyhnout se ne zrovna zábavné účasti na autosalonech plné často nepříjemných otázek novinářů.
Těm tak bude muset čelit jediný člověk, prodejní a marketingový šéf Ian Robertson, nikdo jiný. Ten si tak bude muset „vyžrat” i své tvrzení z počátku roku 2013 tvrdil, že BMW i3 se „jednoho dne stane ziskovým“. Ten moment ale očividně ještě nenadešel, neboť kupříkladu za letošek od ledna do května bylo prodáno pouze 7 846 nových vozů. Tím se i3 stalo až osmým vozem v pořadí, přičemž mnohem dražší Tesla Model S našla dvojnásobný počet zákazníků.
Ve světle těchto faktů je přitom otázkou, kam se vlastně BMW vydá - a právě to by mělo být na sklonku září diskutováno. Spekuluje se přitom o zaměření na elektrické Mini, nicméně i3 nám aktuálně prokázalo, že malé vozy ověnčené vysokými cenami to nemají na trhu zrovna lehké. Mnichovští tak nakonec nejspíše dají přednost stále širší řadě plug-in hybridů s logem iPerformance.
Ať ovšem již celá záležitost dopadne jakkoliv, rokovat se o ní dalo kdykoliv - nyní, za měsíc či klidně za dva. Dle jedněch ostatně BMW již vlak ujel a je jedno, zda jej bude - obrazně řečeno - dohánět na padesátem či jednapadesátém kilometru. A dle jiných investovalo do ztrátové divize „i” miliardy Eur příliš brzy a ty už mu stejně nikdo nevrátí, ať už diskuze o dalším směřování proběhnou kdykoli. Napříště by to tedy chtělo trochu lepší výmluvu, my ostatně autosalony a náročné zpravodajství z nich také nemilujeme. Považujeme ale za profesionální poprat se s ním pokaždé tak dobře, jak to jen jde...
Z nejvyššího vedení BMW uvidíme v Paříži neobvykle pouze Iana Robertsona (třetí muž zprava)
Prodeje BMW i3 nejsou razantní a nejspíše jim v navýšení nepomůže ani letošní facelift. Vedení tak musí přehodnotit své snahy na poli elektromobility, prý zrovna přes Paříž
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva