Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aby automobilky prosperovaly i v budoucnu, musí podle Martina Winterkorna zkrátit životní cykly generací svých modelů, jako je tomu elektroniky.
Hlava koncernu Volkswagen Martin Winterkorn se v předvečer letošního ženevského autosalonu rozhovořil na téma budoucnosti automobilového průmyslu. Uvedl přitom spojenectví „jeho” korporace s Googlem jako příklad, jak budou výrobci muset být „agilnější a otevřenější novým nápadům, než kdy dříve v historii automobilu.
Toto tvrzení osvětlil slovy, že bude nutno zkrátit modelové cykly znatelně pod současných průměrných sedm let. Volkswagen to už částečně praktikuje, když větší facelifty označuje za nové generace, ale přesto bychom právě zde doporučili zbystřit - častějším uvádění nových generací na trh bude pro automobilky pravděpodobně znamenat vyšší náklady na vývoj a marketing, které budou muset pokrýt tržbami. Vývoj situace tedy může vypadat tak, že v rámci snahy o udržení cen na uzdě se bude snižovat kvalita výrobků, což bude pochopitelně zákazníky nutit kupovat si stále nová auta. Z pohledu automobilky jistě správný postup, optikou zákazníka už méně.
„Očekávání lidí se mění, digitální revoluce silně ovlivňuje naše životy. Automobilový průmysl nesmí zavírat oči, musíme zákazníkům nabídnout high-tech zážitek,” říká Winterkorn. „Například je nutno zkrátit modelové cykly, musíme reagovat na trendy a musíme být flexibilnější. Jednou z cest by mohly být části faceliftu dostupné ke stažení z internetu,” pokračuje. „Auta se stanou počítači na kolech. To bude pro naše odvětví revoluční, ale dá nám to nové příležitosti,” dodává.
„Modulární systém je klíčový, protože nám umožní vytvořit rozmanitější nabídku,” uzavírá Winterkorn slovy, ve kterých je cítit silná narážka na všemocnou platformu MQB. Ač jeho řeč zní trochu newspeakově, pravděpodobně není zcela mimo mísu - třeba integrace chytrých telefonů do automobilů je již dnes poměrně rozšířená a jistě se bude prohlubovat. Řada aut také již léta nabízí připojení k internetu, což s sebou však nese i velká rizika.
Winterkorn také řekl, že Volkswagen je v ideální pozici pro to, aby profitoval ze změněných potřeb zákazníků. Nevěřme tedy každému jeho slovu, je z toho trochu cítit snaha posunout svou značku o něco dál marketingem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Šéf koncernu VW Martin Winterkorn
Nová generace Volkswagenu Passat se má ukázat už letos, co z technologií "digitálního věku" bude na palubě, zatím nevíme (ilustrace)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins