Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW
4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aby automobilky prosperovaly i v budoucnu, musí podle Martina Winterkorna zkrátit životní cykly generací svých modelů, jako je tomu elektroniky.
Hlava koncernu Volkswagen Martin Winterkorn se v předvečer letošního ženevského autosalonu rozhovořil na téma budoucnosti automobilového průmyslu. Uvedl přitom spojenectví „jeho” korporace s Googlem jako příklad, jak budou výrobci muset být „agilnější a otevřenější novým nápadům, než kdy dříve v historii automobilu.
Toto tvrzení osvětlil slovy, že bude nutno zkrátit modelové cykly znatelně pod současných průměrných sedm let. Volkswagen to už částečně praktikuje, když větší facelifty označuje za nové generace, ale přesto bychom právě zde doporučili zbystřit - častějším uvádění nových generací na trh bude pro automobilky pravděpodobně znamenat vyšší náklady na vývoj a marketing, které budou muset pokrýt tržbami. Vývoj situace tedy může vypadat tak, že v rámci snahy o udržení cen na uzdě se bude snižovat kvalita výrobků, což bude pochopitelně zákazníky nutit kupovat si stále nová auta. Z pohledu automobilky jistě správný postup, optikou zákazníka už méně.
„Očekávání lidí se mění, digitální revoluce silně ovlivňuje naše životy. Automobilový průmysl nesmí zavírat oči, musíme zákazníkům nabídnout high-tech zážitek,” říká Winterkorn. „Například je nutno zkrátit modelové cykly, musíme reagovat na trendy a musíme být flexibilnější. Jednou z cest by mohly být části faceliftu dostupné ke stažení z internetu,” pokračuje. „Auta se stanou počítači na kolech. To bude pro naše odvětví revoluční, ale dá nám to nové příležitosti,” dodává.
„Modulární systém je klíčový, protože nám umožní vytvořit rozmanitější nabídku,” uzavírá Winterkorn slovy, ve kterých je cítit silná narážka na všemocnou platformu MQB. Ač jeho řeč zní trochu newspeakově, pravděpodobně není zcela mimo mísu - třeba integrace chytrých telefonů do automobilů je již dnes poměrně rozšířená a jistě se bude prohlubovat. Řada aut také již léta nabízí připojení k internetu, což s sebou však nese i velká rizika.
Winterkorn také řekl, že Volkswagen je v ideální pozici pro to, aby profitoval ze změněných potřeb zákazníků. Nevěřme tedy každému jeho slovu, je z toho trochu cítit snaha posunout svou značku o něco dál marketingem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Šéf koncernu VW Martin Winterkorn
Nová generace Volkswagenu Passat se má ukázat už letos, co z technologií "digitálního věku" bude na palubě, zatím nevíme (ilustrace)
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus