Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilky odmítají nové testy spotřeby, rok 2017 je prý příliš brzy
8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová norma měření spotřeby WLTP má vstoupit v platnost v září roku 2017, přitom ještě není hotová. Automobilky požadují odsunutí na rok 2020.
Jak známo, nadnárodní organizace pracují na novém testu spotřeby automobilů označeném WLTP, World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure. Test, jakkoli jeho klíčové parametry jsou známy, ještě není hotový a počítá se s tím, že začne být používán v září roku 2017. To se nezdá být úplně blízkou budoucností, s ohledem na životní cykly aut je to ale docela šibeniční termín, zvlášť když ještě není upřesněn třeba postup zkoušení hybridních aut.
Pro automobilky to znamená, že budou muset svá auta optimalizovat trošku jinak. I když výsledky srovnání spotřeby aut optimalizovaných pro NEDC nejsou ve WLTP výrazně horší a v některých případech, zejména u motorů nad dva litry objemu, jsou i lepší, přeci jen má tento test specifika trochu jiná.
Automobilky tedy s takto rychlým uvedením nové normy do činnosti vcelku pochopitelně nesouhlasí, vždyť vyvinout nové auto trvá dobré čtyři roky. Dokument Asociace evropských výrobců automobilů (European Automobile Manufacturers' Association, ACEA), jejíž členy jsou prakticky všechny významné automobilky včetně pnapř. BMW, Volkswagen nebo FCA, uvádí, že si Asociace „nedovede představit zahájení testování vozidel podle nové normy před 1. lednem 2020”. Důvodem je potřebná doba na otestování všech automobilů všech výrobců podle nové normy.
Připomeňme, že cílem tohoto přísnějšího způsobu testování spotřeby je, aby papírová spotřeba víc odpovídala realitě, tedy napravení stavu, za který jsou zodpovědné ty stejné nadnárodní organizace, které připravují novinku. Jako důvody pro změnu se velmi často můžeme setkat se slovy, že automobilky podvádějí. Ty přitom jen využívají manévrovací prostor, který jim aktuálně platná pravidla poskytují.
Jak bude snaha Asociace odložit nástup WLTP úspěšná, je zatím brzy spekulovat, ale podobný úspěch již bylo zmírnění nástupu nesmyslně přísného emisního limitu 95 g CO2/km. Toto číslo se navíc po nástupu WLTP s velkou pravděpodobností změní na 100 g.
Spotřeba paliva se dnes měří v laboratořích a zůstane tomu tak i za nových pořádků (ilustrační foto)
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus