Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto snů? Lewis Hamilton řekl, jak se opravdu řídí jeho Pagani za desítky milionů
24.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský pilot si nechal italský sporťák postavit na míru, má v něm i ruční řazení. Je to auto, nad kterým každý nadšenec zaslintá, Hamilton na něj ale chválu nepěje. A nesvěřil se jen s tím.
Lewise Hamiltona jsme naposledy zmiňovali v souvislosti s Velkou cenou Velké Británie. Ta, ačkoliv vyhrál kvalifikaci, nedopadla zrovna dle jeho představ. Útočil na rekord a pokud by zvítězil, bylo by to jeho šesté vítězství v Silverstone v řadě. V závodě však skončil druhý a rekord mu utekl. Právě to, v kombinaci s enormním fyzickým i psychickým vypětím, jež musel předvést, aby se dostal z posledního místa na stříbrnou příčku, bylo nejspíše důvodem, proč začal nahlas mluvit o nefér praktikách Ferrari. Za to ho zkritizoval i Jeremy Clarkson.
Ještě předtím, než Hamilton ve své domovině usedl do závodního kokpitu třícípé hvězdy, byl vyzpovídán magazínem Sunday Times. Řeč byla hlavně o jeho automobilové sbírce, která sice není velká, nicméně o to exkluzivněji působí. Pilot F1 vlastní mimo pár jiných vozů také dva exempláře Shelby Cobra v původním stavu, Ford Mustang GT500, Ferrari 599 SA Aperta, obě verze LaFerrari, McLaren P1 a Pagani Zonda 760.
Zajímavé přitom je, že Hamilton tyto vozy považuje především za investici. „Banky v současnosti nedělají vůbec nic. A řada sportovců - sportovkyně jsou všeobecně chytřejším pohlavím - prohýřila své peníze. Toho jsem si velmi dobře vědom. Jenže co já vím o víně. Nevím toho mnoho ani o umění. Co je ale moje parketa, to jsou automobily. A proto jsem v jejich případě puntíčkář,“ osvětluje svou povahu Hamilton.
Ne vždy se mu ale při nákupech dařilo. „Mám Mustang Shelby GT500 z roku 1967, protože jsem viděl Steva McQueena, jak ve filmu Bullittův případ řídí Mustang. Je to překrásné auto, ale jinak je to hromada šrotu. Automobilka odvedla skvělou práci na laku, ale zbytek auta nestojí za nic, a proto ho nikdy neřídím,“ uvedl britský závodník.
Snad ještě překvapivější je ovšem skutečnost, že podobně hodnotí také Pagani Zonda 760, tedy vůz, pro který by většina fandů snad i vraždila. Hamilton říká, že italské kupé „je na řízení příšerné. Je to sice nejlépe znějící auto, které vlastním, ale jeho ovladatelnost je nejhorší. Mám jej v manuální verzi, protože nemám rád tu s Tiptronicem.“ Automatická převodovka používaná Zondou je podle něj opravdu špatná a řadí pomaleji než ta, již měl ve Smartu Roadster, který dříve vlastnil. Proto si Zondu pořídil s manuálem, přesto s ní nejezdí rád.
Jedním z důvodů, proč je britský pilot poměrně kritický, je skutečnost, že vlastně není až takovým zapáleným autíčkářem. „Mám rád řízení, ale nesnáším, když musím sedět v autě více než pár hodin.“ Z toho důvodu jej tedy netáhnou třeba vytrvalostní závody. A také proto se vlastně raději nechává vozit na zadním sedadle limuzín.
Vše výše zmíněné přitom vyústilo v neobvyklý způsob, s jakým Hamilton zachází se svými hračkami. „V Los Angeles mám chlapíka s odtahovkou. Pokud mám tedy pocit, že mé chutě jsou pro daný den ukojeny, jednoduše mu zavolám a on přijede vyzvednout vůz kamkoliv, kde se nacházím,“ popisuje závodník, jak vlastně i drží nájezd na minimu. Vysvětlil tím i nedávný odtah svého LaFerrari Aperta.
Právě nízký počet kilometrů na tachometru vede u exkluzivních aut k vyšší zůstatkové ceně. Čím méně s nimi tedy Hamilton jezdí, tím hodnotnější se jeho investice stává. I proto ostatně má třeba dva kusy Shelby Cobra 427. „Když jsem našel první, zavolal jsem Carrollu Shelbymu, aby ji prohlédl. Řekl, že to byla jeden z nejlepších, jaké za poslední dobu viděl. Vše bylo originální. Měsíc poté, co jsem ji ale koupil, Carroll zemřel.“
Britský roadster s americkým motorem i díky tomu získal na vzácnosti, proto si Hamilton pořídil ještě exemplář z roku 1967, aby si Cobru mohl užívat i na silnici, nikoliv v garáži. Kabriolety a roadstery jsou přitom evidentně jeho krevní skupinou, neboť vysněným vozem je Ferrari 250GT California Spyder. Právě s ním by rád jezdil poté, až šampionát F1 jednoho dne opustí, k čemuž se zatím neschyluje.
Koupě Fordu Mustang Shelby GT500 nebyla pro Lewise z nejšťastnějších...
...Cobru 427 z roku 1966 mu proto osobně zkontroloval krátce před svou smrtí Carroll Shelby
Zakázkové Pagani Zonda 760 dle Hamiltona sice nejlépe zní, jeho ovladatelnost je ale příšerná
S McLarenem P1 ale již závodník problém nemá...
...stejně jako s Ferrari LaFerrari...
...či LaFerrari Aperta, které nebylo odtaženo kvůli poruše
Dalším příspěvkem bude Mercedes-AMG Project One, který Lewis získá příští rok jako jeden z prvních
Zdroj: Sunday Times Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus