Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto roku 2013 (COTY) zná osm finalistů, Hyundai i30 nechybí, Škoda Rapid ano
17.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Asi nejpřekvapivějším finalistou ankety o evropské auto roku je Toyota GT 86. Ještě více ale zaujme absence BMW 3 a hlavně hybridů a elektromobilů.
Začíná to vypadat, že bublina táhnoucí elektromobily a hybridy k výšinám začíná pomalu splaskávat. Na mysli přitom nemáme účetní závěrky, během kterých jsou na straně jedné vykazovány miliardové náklady a na straně druhé kusové prodeje, ale spíše smýšlení odborného světa. Ještě loni totiž bylo nemyslitelné, aby se prakticky jakákoliv anketa pořádala bez modelu vybaveného alespoň jedním elektromotorem. V posledních pár týdnech jsme však již informovali hned o dvou žebříčcích (Zelené auto roku 2013 a deseti nejlepších motorů podle Ward's Auto), kde o elektromotor ani nezavadíte. Obdobná situace pak panuje u Evropského Auta roku, což je opravdu pozoruhodné. Zvláště když vzpomeneme na loňského či předloňského vítěze.
Elektromobily a hybridní modely tedy patřily mezi prvotní kandidáty na tento titul, jenže odborná komise nakonec mezi osm finalistů nezařadila ani Renault Zoe, ani Toyotu Prius Plug-In, ani Volvo V60 Plug-In. Místo toho dostalo hlas třeba duo Toyota GT 86/Subaru BRZ. Tomu bychom se ale neměli divit, malé sportovní kupé totiž sbírá ocenění jako na běžícím páse (GT 86 je Skotským autem roku 2012, Australským autem roku, Sportovním autem roku pod 60 000 australských dolarů, Autem roku magazínu Auto Express nebo Autem roku magazínu Top Gear).
Jistým překvapením je absence BMW řady 3, od něhož si automobilka minimálně účast ve finále slibovala. Není ovšem jediným absentérem, od kterého se očekávalo více. Smutek jistě zahalí i Mladou Boleslav, neboť do finále to nedotáhla ani dvojice Škoda Rapid/Seat Toledo. A radost rozhodně mít nebudou ani u Mazdy, jejíž nová šestka údajně přináší oproti předchůdci zlepšení v každém směru. Očividně to však nestačilo.
Místo toho se mezi osmičkou vyvolených objevuje třeba Ford B-Max, jehož atraktivitu asi nejlépe odráží fakt, že značka už musela kvůli nezájmu snížit výrobu, nový Mercedes A 2012 nebo sedmá generace Volkswagenu Golf. Ten by mohl být sazkou na jistotu, i když cesty poroty jsou očividně nevyzpytatelné. Naším favoritem je už od jara Hyundai i30 2012, které mezi finalisty také nechybí. Nepřináší sice žádnou dramaticky novou jednotlivost, vzhledem ke své ceně a kvalitám ale v rámci své třídy alespoň malým průlomem - to z konkurence může říci málokdo.
Možná se divíte, že finalistů je tentokrát osm, když jich obvykle bývá sedm. Vysvětlení je ale prosté -dva z nominovaných vozů získaly naprosto stejný počet bodů, a tak do finálového klání postoupily oba. Rozhodnutí o vítězi padne 4. března na autosalonu v Ženevě, přičemž počítat se dá s větším než obvyklým humbukem. Pořádá se totiž jubilejní padesátý ročník ankety a ta se i v této souvislosti jistě bude hlásit o slovo.
Osm finalistů Evropského Auta roku 2013 (COTY)
Ford B-Max
Hyundai i30
Mercedes třídy A
Peugeot 208
Renault Clio
Subaru BRZ/Toyota GT 86
Volkswagen Golf VII
Volvo V40









Toyota GT 86 se letos veze na vítězné vlně. Po zisku řady lokálních titulů nyní figuruje mezi osmi kandidáty na vítězství v anketě Evropské Auto roku 2013.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva