Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta Hyundai a Kie se budou více lišit, do tří let se má změnit hlavně „hjondé“
2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfdesignér obou značek dává za příklad rozdíly mezi Volkswagenem Golf a Audi A3. Tu samou hierarchii chce zavést pod korejskou střechou.
Na první pohled by se mohlo zdát, že Hyundai a Kia navzájem nemají jediný problém. Obě značky mají odlišný marketing i design a nakonec ani samotná auta nejsou charakterově shodná. Mnoho zákazníků však tyto jemné nuance vůbec nevnímá, spíše se rozhoduje mezi Korejci a zbytkem světa. A když už svolí k návštěvě korejského showroomu, je mu vlastně vcelku jedno, zda vchází do dveří s logem Hyundai nebo Kia. Záležet bude vždy hlavně na jeho souznění s danou značkou a v neposlední řadě také na nabídce, jakou dostane od prodejce.
Tento stav by se ovšem do nějakých dvou tří let měl podle globálního šéfdesignéra (krásná funkce...) obou značek Petera Schrayera zásadně změnit. Hyundai a Kia se mají mnohem více lišit, aby mohly pokrýt více segmentů trhu. Jako typický příklad pak Schreyer vidí Volkswagen Golf a Audi A3, tedy vozy se stejnou platformou, ale zcela jinou cílovou skupinou. „Proto také potřebujeme rozdíly ve výbavě,“ říká bývalý designér koncernu VW Group, který tak očividně ví, o čem mluví.
Podle tohoto schématu by tedy kupříkladu modely i30 a Cee'd byly postaveny na stejném mechanickém základu, kromě vzhledu by ovšem nabídly odlišné doplňky i funkčnost. Je to přitom prý především Hyundai, které se musí změnit. Kia totiž již má zaběhlou strategii, která funguje, a proto není třeba jí upravovat.
Designový jazyk „Hjondé“ se tak prý bude muset ještě více vyvinout. Podle Schreyera jde ale hlavně o detaily, nikoliv třeba o prodloužení platformy či změnu dimenzí. Vůz prý definují i jiné prvky než jenom karoserie, třeba tvar oken. Lehce upravena pak prý bude i čelní maska, aby Hyundai symbolizovala jednou provždy. A to po celém světě.
Uvidíme tedy v poměrně krátkém časovém horizontu, jak se tato slova projeví na samotných automobilech. Skutečnou otázkou je ovšem reakce zákazníků - rozdíl mezi Volkswagenem a Audi je totiž zejména na evropských trzích již delší dobu hluboce zakořeněný. Korejci se ovšem budou muset opravdu setsakra snažit, aby nám dokázali, že Hyundai vlastně stojí hierarchicky nad Kiou. Zvláště, když na tuzemském trhu se profiluje jako česká automobilka nabízející milionová auta za pár set tisíc...






Hyundai i30 a Kia Cee'd se po stránce designové vcelku liší. V rámci výbavy a ceny ale hrají na prakticky identickou notu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11