Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi znovu zabilo R8 e-tron, po roce a půl a méně než 100 prodaných kusech
13.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Protahovaný a extrémně drahý projekt čtyř kruhů měl v případě produkční verze jepičí život. Při pohledu na cenu a výkony to ale není překvapivé.
Audi R8 e-tron je začarovaným projektem, na nějž se lepí jen a pouze smůla. Vůbec poprvé se o tomto modelu začalo mluvit v roce 2009. O dvanáct měsíců později již byl na světě pojízdný prototyp, se kterým dokonce tehdejší šéf vývoje Michael Dick několikráte obkroužil okruh La Sarthe. Nicméně záhy přišla studená sprcha v podobě ukončení projektu, což způsobila nedostačující technika v kombinaci s příliš vysokou cenou. E-tron byl mrtev.
Se zahájením vývoje druhé generace Audi R8 se však tato varianta znovu dostala stůl, přičemž loni v Ženevě se po dlouhých peripetiích konečně ukázal sériový model. Dostal se i na trh a našel si pár zákazníků, celá tato anabáze ale měla vskutku jepičí život - automobilka nyní oznámila, že R8 e-tron to má znovu spočítané. Přesné důvody známé nejsou, dá se ovšem předpokládat, že tím klíčovým nebude nic jiného než malá poptávka spočívající do značné míry v pořizovací ceně. Ta v Evropě (nikde jinde se vlastně ani e-tron neprodával) startovala na 1 milionu Eur (cca 27 milionů korun).
Elektrické Audi R8 tak za sebou má zhruba 18měsíční pobyt na trhu, během kterého ovšem příliš mnoho zákazníků okouzlit nestihlo. Přesné registrace známy nejsou, nicméně mluvčí značky uvedl, že jde o „méně než 100 exemplářů“. To může být 90, ale také 5, vážně nevíme. Mluvčí už jen s povzdechem dodal, že „jsme jich mohli vyrobit více, než jsme skutečně vyrobili“. Nyní tak prý Audi dokončí již objednané vozy a poté definitivně zavře krám.
R8 e-tron tak následuje příkladu konkurenčního Mercedesu SLS AMG Electric Drive, který přišel na trh v roce 2013 s cenou 350 000 EUR (9,5 mil. Kč). Prodáno ale nakonec bylo jen pár desítek kusů, přičemž koncern Daimler vzápětí vše okomentoval tak, že „jsme přišli příliš brzy“. O tři roky později by něco podobného mohlo konstatovat i Audi, nicméně vždy záleží na úhlu pohledu.
Aktuálně se zdá, že zákaznická skupina pro sportovní elektromobily existuje a dokonce je ochotna platit i horentní sumy. Nicméně se zřejmě musí jednat o extrémně schopné vozy typu Rimac Concept_One. Audi R8 e-tron vedle něj de facto nemělo čím ohromit. Jeho vzhled se od benzínového a tedy podstatně levnějšího provedení odlišuje jen v detailech. Dva vzadu namontované elektromotory naladěné na 460 koní pak umožní 3,9sekundový sprint na stovku a maximálku 250 km/h, což jsou hodnoty horší než u mimořádně rychlé verze V10. Není tedy vlastně divu, že o vůz není zájem.









Produkční Audi R8 e-tron debutovalo loni v Ženevě...
...nyní se ovšem automobilka rozhodla celý projekt znovu ukončit, prodáno přitom nebylo ani sto exemplářů
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry