Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi zařízne třídveřovou A3 i A1, úspory kvůli Dieselgate nemají slitování
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern VW v důsledku radikálních škrtů ukončí kariéru hned čtyřiceti méně žádaných vozů. Nyní známe další tři z nich.
Pro Volkswagen Group nebyla první polovina letošního roku zdaleka tak tragická, jak by asi mnohý čekal. Zisk narostl o 7 procent na 7,5 miliardy Eur (cca 182,41 mld. Kč), za čímž stojí zejména redukce nákladů. V té hodlá německý koncern pokračovat, načež bude zrušeno na 40 modelů. O jaké konkrétní vozy ovšem půjde, to již VW Group neuvedl. Pouze naznačil, že upřesnění bychom se měli dočkat na podzim.
Do té doby nakonec čekat nemusíme, nové informace odhalují hned trojici dalších aut, která se nedočkají nástupce. Prvním je třídveřové provedení Audi A1, druhým pak třídveřové provedení modelu A3. Jelikož přitom na dané bázi je založen také kabriolet, nedočká se nástupce ani on. Důvod je samozřejmě prostý a spočívá hlavně v tom, že registrace třídvířek pozvolna klesají.
Obdobně ostatně smýšlejí také konkurenční automobilky, kupříkladu ani nový Renault Mégane není nabízen v třídveřové podobě. Také Ford Focus měl kdysi také jeden pár bočních dveří, nyní má pro změnu pouze dva. Se stejným dilematem se musel vypořádat i Mercedes-Benz, když chystal třetí generaci třídy A. I její předchůdce byl totiž tří- a pětidveřový.
Zpět ovšem k Audi, které v loňském roce prodalo pouze 19 400 kusů třídveřové verze A3. Hatchback se přitom nedočká ani nepřímého nástupce, kabriolet ale určitou náhradu má - lidem, kterým vystačí pouze dvě sedadla, je určeno Audi TT. Všichni ostatní by pak měli zamířit k dvojici A5/S5 Cabriolet, která je prostornější a pouze o něco málo dražší.
Pro koncern se tak jedná o vcelku nezvyklou situaci. Zatímco ještě před skandálem VW Group obsazoval každé, byť sebemenší místo na trhu, nyní si musí utáhnout opasek a ušetřené finance věnovat na oltář vývoje autonomního řízení a elektromobilů, což je spíše záležitost boje za lepší image než projev boje o vyšší efektivitu. Daimler oproti tomu může rozhazovat, pročež nabízí více kabrioletů než kdy předtím. A rozhodně v této expanzi nehodlá ustat...
Třídveřové Audi A3/S3 se dočká konce životního cyklu...
...stejně jako spřízněný kabriolet
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 50 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva