Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sází na SUV, stávající nabídku rozšíří na Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7 a Q8
24.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Během pár let bychom se měli dočkat ještě více SUV se čtyřmi kruhy ve znaku, které zasáhnou i okrajové trhy. Pyšnit se mají také nízkou hmotností.
Přijde vám, že současná nabídka Audi je již tak bohatá, že v ní není prostor na nováčky? Chyba lávky. Současný šéf vývoje Wolfgang Durheimer totiž počítá s tím, že celosvětový boom týkající se především modelů SUV bude nadále pokračovat. Díky tomu se zřejmě najde dostatek kupní síly na model umístěný pod aktuálním Audi Q3. Mimo to ovšem značka hodlá představit také modely z vyšších segmentů. Oficiální potvrzení sice prozatím nemá žádný z nich, již příští týden se ale má sejít nejvyšší vedení firmy a rozhodnout o zahájení vývoje těch nejslibnějších konceptů.
Z čeho se tedy bude vybírat? Prvním v řadě je model Q2, který se ve formě konceptu Crosslane Coupe představil letos v Paříži. Jeho odnímatelný střešní panel to sice s největší pravděpodobností do výroby nedotáhne, třídveřová koncepce by ovšem mohla zůstat zachována. Zvláště, když Audi s touto novinkou míří na Range Rover Evoque.
Další zvažované modely Q4, Q6 a Q8 jsou již v rané fázi vývoje, přičemž obsadit mají okrajové trhy. Audi Q4 se pravděpodobně stane třídveřovou variantou příští generace Q3, v případě modelu Q6 pak půjde o dynamičtější variantu pětidveřového Q5, které dostane velmi konzervativní styling. Model Q8 poté zkusí ukrást zákazníky Range Roveru Sport.
Audi Q8 by přitom stejně jako příští generace Q7 mělo stát na nové platformě MLB, která bude podepírat také budoucí Porsche Cayenne, Bentley EXP 9 F, Lamborghini Urus a VW Touareg. Díky tomu lze počítat s odlehčením, jež se bude lišit dle poměru hliníku, oceli a karbonu. V případě Q7 to znamená 350kilovou dietu.
Těšit se tak můžeme na zlepšení jízdních vlastností i spotřeby. Samozřejmě za předpokladu, že tyto vozy nakonec dostanou zelenou. V případě modelů Urus, EXP 9 F a dalšího koncernového zástupce, Bugatti Galibier, si totiž vedení VW Group vyžádalo delší čas na přemýšlení ohledně potřeb zákazníků.
Koncept Audi Crosslane Coupe z letošní Paříže má velké šance na sériovou výrobu, do které by se měl dostat jako model Q2
Zdroj: , Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva