Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sází na SUV, stávající nabídku rozšíří na Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7 a Q8
24.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Během pár let bychom se měli dočkat ještě více SUV se čtyřmi kruhy ve znaku, které zasáhnou i okrajové trhy. Pyšnit se mají také nízkou hmotností.
Přijde vám, že současná nabídka Audi je již tak bohatá, že v ní není prostor na nováčky? Chyba lávky. Současný šéf vývoje Wolfgang Durheimer totiž počítá s tím, že celosvětový boom týkající se především modelů SUV bude nadále pokračovat. Díky tomu se zřejmě najde dostatek kupní síly na model umístěný pod aktuálním Audi Q3. Mimo to ovšem značka hodlá představit také modely z vyšších segmentů. Oficiální potvrzení sice prozatím nemá žádný z nich, již příští týden se ale má sejít nejvyšší vedení firmy a rozhodnout o zahájení vývoje těch nejslibnějších konceptů.
Z čeho se tedy bude vybírat? Prvním v řadě je model Q2, který se ve formě konceptu Crosslane Coupe představil letos v Paříži. Jeho odnímatelný střešní panel to sice s největší pravděpodobností do výroby nedotáhne, třídveřová koncepce by ovšem mohla zůstat zachována. Zvláště, když Audi s touto novinkou míří na Range Rover Evoque.
Další zvažované modely Q4, Q6 a Q8 jsou již v rané fázi vývoje, přičemž obsadit mají okrajové trhy. Audi Q4 se pravděpodobně stane třídveřovou variantou příští generace Q3, v případě modelu Q6 pak půjde o dynamičtější variantu pětidveřového Q5, které dostane velmi konzervativní styling. Model Q8 poté zkusí ukrást zákazníky Range Roveru Sport.
Audi Q8 by přitom stejně jako příští generace Q7 mělo stát na nové platformě MLB, která bude podepírat také budoucí Porsche Cayenne, Bentley EXP 9 F, Lamborghini Urus a VW Touareg. Díky tomu lze počítat s odlehčením, jež se bude lišit dle poměru hliníku, oceli a karbonu. V případě Q7 to znamená 350kilovou dietu.
Těšit se tak můžeme na zlepšení jízdních vlastností i spotřeby. Samozřejmě za předpokladu, že tyto vozy nakonec dostanou zelenou. V případě modelů Urus, EXP 9 F a dalšího koncernového zástupce, Bugatti Galibier, si totiž vedení VW Group vyžádalo delší čas na přemýšlení ohledně potřeb zákazníků.
Koncept Audi Crosslane Coupe z letošní Paříže má velké šance na sériovou výrobu, do které by se měl dostat jako model Q2
Zdroj: , Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus