Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ingolstadt odhalil specifikace elektromobilu, který se koncem letoška objeví v prodeji. Výkony jsou to impozantní, ale za cenu téměř dvou R8 V8.
Značka Audi chce ještě letos rozjet prodej elektromobilu R8 e-tron postaveného na základech stejnojmenného, nutno dodat úspěšného kupé. K jeho marketingové podpoře jej Audi vypustilo na Nürburgring a výsledkem je čas osm minut a devět vteřin - podle tvrzení automobilky světový rekord mezi produkčními elektromobily.
Přestože to není nejrychlejší čas, rozhodně není ani nijak špatný. Podle současných tabulek byla elektrická R8 pouze o pět vteřin pomalejší než její sestra s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonu 430 koní. Model e-tron toho dosáhl pomocí páru elektromotorů o celkovém výkonu 381 koní a točivém momentu 820 newtonmetrů.
Vůz je schopen dosáhnout stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou kvůli rychlému vybíjení 550kilogramového balíku akumulátorů na 200 km/h. Pro potřeby rekordu byl ovšem omezovač odstraněn, takže auto bylo schopné dosáhnout 250 km/h. Jak dlouho by R8 e-tron o hmotnosti 1 780 kilogramů kroužila na Nürburgringu? S kapacitou 49 kWh (ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu) to odhadujeme na cirka dvě kola (45 km), možná o něco málo více. Samotné Audi ale v tomto směru mlčí a trvá na tom, že auto má udávaný dojezd 215 kilometrů.
Za volantem vozu usedl závodní pilot Markus Winkelhock, který si vyzkoušel také několik kol s aktivovaným omezovačem a zajel přitom čas 8:30,873 a později ještě 8:26,096 min. Audi uvádí, že tento automobil zcela odpovídá vozům, které se objeví v prodeji.
To je určitě pozoruhodné, stejně tak ale je i cena - Audi R8 e-tron by mělo stát 200 tisíc Eur, v přepočtu 5,14 milionu. A to oproti rychlejší R8 4,2 V8 (schopnou kroužit po Nordschleife podstatně déle s dramaticky větším dojezdem a kratším „dobíjením”) za 2,84 milionu není málo.
Ani elektromobil Audi - navzdory jeho nesporné rychlosti - nebude nic jiného než alternativní a v běžném provozu značně limitované vozidlo, i když nebude využíváno způsobem, jakým zamýšleli jeho tvůrci nebo autoři rekordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva