Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ingolstadt odhalil specifikace elektromobilu, který se koncem letoška objeví v prodeji. Výkony jsou to impozantní, ale za cenu téměř dvou R8 V8.
Značka Audi chce ještě letos rozjet prodej elektromobilu R8 e-tron postaveného na základech stejnojmenného, nutno dodat úspěšného kupé. K jeho marketingové podpoře jej Audi vypustilo na Nürburgring a výsledkem je čas osm minut a devět vteřin - podle tvrzení automobilky světový rekord mezi produkčními elektromobily.
Přestože to není nejrychlejší čas, rozhodně není ani nijak špatný. Podle současných tabulek byla elektrická R8 pouze o pět vteřin pomalejší než její sestra s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonu 430 koní. Model e-tron toho dosáhl pomocí páru elektromotorů o celkovém výkonu 381 koní a točivém momentu 820 newtonmetrů.
Vůz je schopen dosáhnout stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou kvůli rychlému vybíjení 550kilogramového balíku akumulátorů na 200 km/h. Pro potřeby rekordu byl ovšem omezovač odstraněn, takže auto bylo schopné dosáhnout 250 km/h. Jak dlouho by R8 e-tron o hmotnosti 1 780 kilogramů kroužila na Nürburgringu? S kapacitou 49 kWh (ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu) to odhadujeme na cirka dvě kola (45 km), možná o něco málo více. Samotné Audi ale v tomto směru mlčí a trvá na tom, že auto má udávaný dojezd 215 kilometrů.
Za volantem vozu usedl závodní pilot Markus Winkelhock, který si vyzkoušel také několik kol s aktivovaným omezovačem a zajel přitom čas 8:30,873 a později ještě 8:26,096 min. Audi uvádí, že tento automobil zcela odpovídá vozům, které se objeví v prodeji.
To je určitě pozoruhodné, stejně tak ale je i cena - Audi R8 e-tron by mělo stát 200 tisíc Eur, v přepočtu 5,14 milionu. A to oproti rychlejší R8 4,2 V8 (schopnou kroužit po Nordschleife podstatně déle s dramaticky větším dojezdem a kratším „dobíjením”) za 2,84 milionu není málo.
Ani elektromobil Audi - navzdory jeho nesporné rychlosti - nebude nic jiného než alternativní a v běžném provozu značně limitované vozidlo, i když nebude využíváno způsobem, jakým zamýšleli jeho tvůrci nebo autoři rekordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva