Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zákulisní šeptanda k nám donesla zprávy o tom, že Audi kompletně zastavilo vývojové práce na elektromobilu R8 e-tron. Je dost možné, že vůbec nebude.
V našich textech bezdůvodné chorály na adresu hybridů a elektromobilů nehledejte. Kdekdo si samozřejmě může myslet, že je nemáme rádi z principu a něco na tom opravdu bude. Máme totiž za to, že každý může jezdit, čím chce a jak chce, bude-li ale doprava jednoho upřednostňovaná a dotovaná z veřejných prostředků na úkor někoho jiného, který to musí zaplatit, pak je něco špatně.
Nelíbí se nám také veřejně proklamované lži související s vymýšlením nereálných dojezdů nebo časů nabíjení elektromobilů a také obecné odvracení pozornosti od jejich významných omezení daných dostupnými technologiemi. Pokud tedy někdo staví elektromobily, vyvíjel je ve vlastní režii, najde pro ně zákazníky a nenatahuje ruku pro státní dotace, pak mu můžeme jen zatleskat za skvělý podnikatelský záměr a férovou hru, byť by nás jeho produkt po řidičské stránce neoslovil. Podívejte se ale kolem sebe a řekněte sami, jestli je toto realita dnešních dní.
Až na pár výjimek bezpochyby není a v automobilkách nesedí blázni s touhou spáchat se svým byznysem ekonomickou sebevraždu. Důvod představování elektricky poháněných automobilů velkými koncerny je zkrátka politický, vynucený legislativou a vše ostatní kolem jsou jen potřeby poukázat na alternativní formy pohonu, proti kterým nic nemáme, neobracejí-li naruby kapsy daňového poplatníka.
Oni ale obracejí a navíc (kvůli pořád vysokým cenám akumulátorů) do nich hluboce sahají i u zákazníků. Sériový Mercedes SLS AMG Electric Drive bude stát v přepočtu minimálně deset a půl milionu korun, francouzský Exagon chce za svůj Furtive-eGT v přepočtu deset milionů nebo Audi R8 e-tron - 5 milionů Kč. Přitom ta auta nedokážou víc než jejich sourozenci se spalovacími motory (často spíše naopak) a jejich výrobou vznikají stejné nebo vyšší emise a škodlivější odpad a jezdí na elektřinu vyrobenou povětšinou v úhelné elektrárně.
I když by si politici sebevíc zakrývali oči, uši a ústa, automobilky jsou těmi, kdo snáší nezájem zákazníků o draze vyvinuté elektromobily, a tak není divu, že si to některé s tím „elektroboomem“ možná ještě rozmyslí. Nejnověji jde o ingolstadtské Audi. Oficiální to není, ale podle zdrojů amerického renomovaného magazínu Car and Driver byly s okamžitou platností zastavené všechny vývojové práce na modelu R8 e-tron. Stop stav a přehodnocení projektu vzešel od nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bugatti a Bentley, který nastoupil na nový post v Audi loni v září.
Jeho rozhodnutí jistě neznamená, že si R8 na baterky už nikdy nikdo nekoupí, každopádně pokud jsou zprávy amerických kolegů pravdivé, v lednu 2013 se auto do prodeje nedostane. Car and Driver kromě toho doslovně píše, že jim bylo řečeno, že celý projekt může být „zabitý“ nebo „zlikvidován“, podle toho, jak si vyložíte výraz „killed“.
Důvody jsou prý různé, tím hlavním jsou ale náklady na akumulátory. Audi se údajně mělo spoléhat na ujištění výrobců baterek, kteří slibovali nízké ceny, ty ale zatím takové nejsou. Navíc okruh koupěschopných zákazníků bažících po sportovním stroji bez normálního zvuku je stejně omezený, jako žalostný dojezd elektromobilů. Některým z vás to možná bude připadat normální, vzhledem k vysoké hladině servility v médiích však můžeme kolegy v magazínu Car and Driver poplácat po zádech za jejich závěr: „Zdá se, že pod vedením Dürheimera nezůstane v Ingolstadtu a Neckarslumu kámen na kameni a my jeho rozhodnutí tleskáme za jeho ne nesmyslný přístup. Ano, za volantem konceptu e-tronu jsme si užili, ale bojujeme s obrazem světa, ve kterém může elektromobil - s jeho potížemi, jízdní charakteristikou a limity dojezdu - uspokojit skutečné automobilové nadšence.“
Skutečným prodejům Audi R8 e-tron doba rozhodně nepřeje, možná na ně vůbec nedojde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch