Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů
10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O tom, že některé automobilky udávají dynamiku svých horší, než jaká v reálu je, se mluví už dlouho. Technický šéf Audi teď přiznal, že to není jen teorie.
Před několika málo dny jsme se podívali na zoubek akceleraci nového Audi RS5 Coupe. To stovku pokořilo za 3,9 sekundy, tedy za stejný čas, jaký zmiňují i oficiální technické parametry, přestože nastalé podmínky měly daleko k optimálním - zrychlení bylo natočeno v mírném stoupání ve vysoké nadmořské výšce. Znovu se tak začalo mluvit o tom, že skutečná dynamika vozu může být i lepší, než jak ji Audi udává, neboť ingolstadtská automobilka je jedním z „obvyklých podezřelých”, pokud přijde na čachry s udávanými hodnotami výkonu a dynamiky jejích aut.
Přesně s těmito domněnkami byl konfrontován technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil a kupodivu dlouho nechodil kolem horké kaše - udávaná čísla rozhodně nejsou tak dobrá, jak by mohla být. „Na této pozici pracuji již téměř 20 let a technické parametry všech aut, na kterých jsem dělal, byly vždy publikovány v konzervativním duchu. Nejinak je tomu i u posledního RS5. Takže pokud říkáme, že s ním stovku zvládnete za 3,9 sekundy, dostanete se možná i na 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální,“ řekl Reil.
Můžete se divit, že Audi nechce stavět svůj vůz do co nejlepšího světla, pro podobný přístup má ale docela dobré důvody. Často zmiňované matení konkurence mezi ně přitom nepatří, motivace je jinde. „Možná se v praxi dostanete na 3,8 sekundy, nejhůře ale na 3,9 sekundy, pokud situace nebude optimální. Horší to nebude,” říká Reil s tím, že chce, aby zákazník udávaného zrychlení se svým vozem skutečně mohl dosáhnout, ať řídí auto kdekoli a kdykoli. Kdyby vyžadoval pohyb po silnici blízko hladině moře za chladného letního rána po vysoce adhezivní silnici, je celá udávaná dynamika v praxi neopakovatelná pro 99 % lidí. A to Reil nechce.
Není to ale jediný důvod, proč to Audi dělá. „Další důvod, proč jsme při zveřejňování těchto čísel tak konzervativní, je podobně jednoduchý. Nechci totiž slyšet, jak napíšete: 'Hele, oni tvrdí, že se to dá zvládnout za 3,9 sekundy, ale my potřebovali čtyři.' Něco takového nechci číst,“ dodává k této záležitosti Reil. Ono opravdu nevyznívá dobře, pokud auto v novinářském testu nedosahuje avizované dynamiku. A to se takto Audi nestane.
Reil zároveň i osvětlil, proč výkon nového 2,9litrového šestiválce TFSI vyrovnává 450 koní, jimiž disponoval už předchozí atmosférický 4,2litrový osmiválec. „Řekl bych to asi takto: Lidé si sice kupují koně, nicméně o jejich pohon se stará hlavně to, jakým způsobem je který motor dokáže dodat. Přijde příliš brzo, s prodlevou, nebo přesně ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál? U RS5 dostanete to, co bylo v daný moment nejlepší, nicméně technologie dnes zastarává velmi rychle. Jakmile ovšem dorazí nové prvky jako 48voltový okruh, uděláme to ještě lépe,“ konstatuje ve zjevném očekávání nasazení elektrického přeplňování.
„Prozatím jsme, tak jako v případě RS5, usadili turba mezi jednotlivé řady válců. Tím došlo ke zkrácení výfukového potrubí, což zlepšilo proudění plynů a odezvu plynového pedálu. Z toho důvodu je prodleva minimální,“ popisuje dále novinku Reil. Kromě 450 koní dostalo kupé i 600 Nm, se kterými se při volbě příplatkového dynamického paketu rozjede až na 280 km/h. I to bude nepochybně podhodnocený údaj, tentokrát ovšem elektronickým omezovačem rychlosti...
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 1 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 2 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 3 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 4 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 5 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 6 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 7 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 8 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 9 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 10 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 11 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 12 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 13 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 14 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 15 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 16 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 17 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 18 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 19 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 20 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 21 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 22 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 23 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 24 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 25 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 26 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 27 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 28 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 29 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 30 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 31 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 31](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 32 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 32](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 33 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 33](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 34 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 34](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 35 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 35](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 36 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 37 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 38 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 39 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 40 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 41 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 42 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové Audi RS5 Coupe může stovku zvládnout již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než naznačují oficiální data
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc VDS Team: Filip Salač a Jake Dixon včera 17:11
- Portimão Moto3 - 2. den: V úterý skoro žádná akce kvůli dešťi včera 12:32
- Phillip Island: Honda s třetí tovární Fireblade včera 11:54
- Portimão test Moto3 - 1. den 10.2.2025
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao 10.2.2025
Nejnovější články
Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
před 9 hodinamiTechnik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
před 10 hodinamiŽádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
včeraCo všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
včeraŠéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.11. 23:10 - 970ka
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.11. 22:03 - Truck Daškam
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.11. 18:15 - Snowman000
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch