Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů

O tom, že některé automobilky udávají dynamiku svých horší, než jaká v reálu je, se mluví už dlouho. Technický šéf Audi teď přiznal, že to není jen teorie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů

10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O tom, že některé automobilky udávají dynamiku svých horší, než jaká v reálu je, se mluví už dlouho. Technický šéf Audi teď přiznal, že to není jen teorie.

Před několika málo dny jsme se podívali na zoubek akceleraci nového Audi RS5 Coupe. To stovku pokořilo za 3,9 sekundy, tedy za stejný čas, jaký zmiňují i oficiální technické parametry, přestože nastalé podmínky měly daleko k optimálním - zrychlení bylo natočeno v mírném stoupání ve vysoké nadmořské výšce. Znovu se tak začalo mluvit o tom, že skutečná dynamika vozu může být i lepší, než jak ji Audi udává, neboť ingolstadtská automobilka je jedním z „obvyklých podezřelých”, pokud přijde na čachry s udávanými hodnotami výkonu a dynamiky jejích aut.

Přesně s těmito domněnkami byl konfrontován technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil a kupodivu dlouho nechodil kolem horké kaše - udávaná čísla rozhodně nejsou tak dobrá, jak by mohla být. „Na této pozici pracuji již téměř 20 let a technické parametry všech aut, na kterých jsem dělal, byly vždy publikovány v konzervativním duchu. Nejinak je tomu i u posledního RS5. Takže pokud říkáme, že s ním stovku zvládnete za 3,9 sekundy, dostanete se možná i na 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální,“ řekl Reil.

Můžete se divit, že Audi nechce stavět svůj vůz do co nejlepšího světla, pro podobný přístup má ale docela dobré důvody. Často zmiňované matení konkurence mezi ně přitom nepatří, motivace je jinde. „Možná se v praxi dostanete na 3,8 sekundy, nejhůře ale na 3,9 sekundy, pokud situace nebude optimální. Horší to nebude,” říká Reil s tím, že chce, aby zákazník udávaného zrychlení se svým vozem skutečně mohl dosáhnout, ať řídí auto kdekoli a kdykoli. Kdyby vyžadoval pohyb po silnici blízko hladině moře za chladného letního rána po vysoce adhezivní silnici, je celá udávaná dynamika v praxi neopakovatelná pro 99 % lidí. A to Reil nechce.

Není to ale jediný důvod, proč to Audi dělá. „Další důvod, proč jsme při zveřejňování těchto čísel tak konzervativní, je podobně jednoduchý. Nechci totiž slyšet, jak napíšete: 'Hele, oni tvrdí, že se to dá zvládnout za 3,9 sekundy, ale my potřebovali čtyři.' Něco takového nechci číst,“ dodává k této záležitosti Reil. Ono opravdu nevyznívá dobře, pokud auto v novinářském testu nedosahuje avizované dynamiku. A to se takto Audi nestane.

Reil zároveň i osvětlil, proč výkon nového 2,9litrového šestiválce TFSI vyrovnává 450 koní, jimiž disponoval už předchozí atmosférický 4,2litrový osmiválec. „Řekl bych to asi takto: Lidé si sice kupují koně, nicméně o jejich pohon se stará hlavně to, jakým způsobem je který motor dokáže dodat. Přijde příliš brzo, s prodlevou, nebo přesně ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál? U RS5 dostanete to, co bylo v daný moment nejlepší, nicméně technologie dnes zastarává velmi rychle. Jakmile ovšem dorazí nové prvky jako 48voltový okruh, uděláme to ještě lépe,“ konstatuje ve zjevném očekávání nasazení elektrického přeplňování.

„Prozatím jsme, tak jako v případě RS5, usadili turba mezi jednotlivé řady válců. Tím došlo ke zkrácení výfukového potrubí, což zlepšilo proudění plynů a odezvu plynového pedálu. Z toho důvodu je prodleva minimální,“ popisuje dále novinku Reil. Kromě 450 koní dostalo kupé i 600 Nm, se kterými se při volbě příplatkového dynamického paketu rozjede až na 280 km/h. I to bude nepochybně podhodnocený údaj, tentokrát ovšem elektronickým omezovačem rychlosti...


Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 1 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 01Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 2 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 02Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 3 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 03Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 4 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 04Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 5 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 05Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 6 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 06Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 7 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 07Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 8 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 08Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 9 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 09Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 10 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 10Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 11 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 11Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 12 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 12Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 13 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 13Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 14 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 14Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 15 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 15Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 16 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 16Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 17 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 17Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 18 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 18Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 19 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 19Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 20 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 20Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 21 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 21Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 22 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 22Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 23 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 23Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 24 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 24Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 25 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 25Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 26 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 26Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 27 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 27Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 28 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 28Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 29 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 29Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 30 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 30Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 31 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 31Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 32 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 32Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 33 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 33Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 34 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 34Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 35 - Audi RS 5 2017 oficialni foto 35Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 36 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 01Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 37 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 02Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 38 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 03Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 39 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 04Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 40 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 05Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 41 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 06Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů - 42 - Audi RS5 Coupe 2017 oficialni dalsi 07
Nové Audi RS5 Coupe může stovku zvládnout již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než naznačují oficiální data

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.