Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů
10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O tom, že některé automobilky udávají dynamiku svých horší, než jaká v reálu je, se mluví už dlouho. Technický šéf Audi teď přiznal, že to není jen teorie.
Před několika málo dny jsme se podívali na zoubek akceleraci nového Audi RS5 Coupe. To stovku pokořilo za 3,9 sekundy, tedy za stejný čas, jaký zmiňují i oficiální technické parametry, přestože nastalé podmínky měly daleko k optimálním - zrychlení bylo natočeno v mírném stoupání ve vysoké nadmořské výšce. Znovu se tak začalo mluvit o tom, že skutečná dynamika vozu může být i lepší, než jak ji Audi udává, neboť ingolstadtská automobilka je jedním z „obvyklých podezřelých”, pokud přijde na čachry s udávanými hodnotami výkonu a dynamiky jejích aut.
Přesně s těmito domněnkami byl konfrontován technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil a kupodivu dlouho nechodil kolem horké kaše - udávaná čísla rozhodně nejsou tak dobrá, jak by mohla být. „Na této pozici pracuji již téměř 20 let a technické parametry všech aut, na kterých jsem dělal, byly vždy publikovány v konzervativním duchu. Nejinak je tomu i u posledního RS5. Takže pokud říkáme, že s ním stovku zvládnete za 3,9 sekundy, dostanete se možná i na 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální,“ řekl Reil.
Můžete se divit, že Audi nechce stavět svůj vůz do co nejlepšího světla, pro podobný přístup má ale docela dobré důvody. Často zmiňované matení konkurence mezi ně přitom nepatří, motivace je jinde. „Možná se v praxi dostanete na 3,8 sekundy, nejhůře ale na 3,9 sekundy, pokud situace nebude optimální. Horší to nebude,” říká Reil s tím, že chce, aby zákazník udávaného zrychlení se svým vozem skutečně mohl dosáhnout, ať řídí auto kdekoli a kdykoli. Kdyby vyžadoval pohyb po silnici blízko hladině moře za chladného letního rána po vysoce adhezivní silnici, je celá udávaná dynamika v praxi neopakovatelná pro 99 % lidí. A to Reil nechce.
Není to ale jediný důvod, proč to Audi dělá. „Další důvod, proč jsme při zveřejňování těchto čísel tak konzervativní, je podobně jednoduchý. Nechci totiž slyšet, jak napíšete: 'Hele, oni tvrdí, že se to dá zvládnout za 3,9 sekundy, ale my potřebovali čtyři.' Něco takového nechci číst,“ dodává k této záležitosti Reil. Ono opravdu nevyznívá dobře, pokud auto v novinářském testu nedosahuje avizované dynamiku. A to se takto Audi nestane.
Reil zároveň i osvětlil, proč výkon nového 2,9litrového šestiválce TFSI vyrovnává 450 koní, jimiž disponoval už předchozí atmosférický 4,2litrový osmiválec. „Řekl bych to asi takto: Lidé si sice kupují koně, nicméně o jejich pohon se stará hlavně to, jakým způsobem je který motor dokáže dodat. Přijde příliš brzo, s prodlevou, nebo přesně ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál? U RS5 dostanete to, co bylo v daný moment nejlepší, nicméně technologie dnes zastarává velmi rychle. Jakmile ovšem dorazí nové prvky jako 48voltový okruh, uděláme to ještě lépe,“ konstatuje ve zjevném očekávání nasazení elektrického přeplňování.
„Prozatím jsme, tak jako v případě RS5, usadili turba mezi jednotlivé řady válců. Tím došlo ke zkrácení výfukového potrubí, což zlepšilo proudění plynů a odezvu plynového pedálu. Z toho důvodu je prodleva minimální,“ popisuje dále novinku Reil. Kromě 450 koní dostalo kupé i 600 Nm, se kterými se při volbě příplatkového dynamického paketu rozjede až na 280 km/h. I to bude nepochybně podhodnocený údaj, tentokrát ovšem elektronickým omezovačem rychlosti...










































Nové Audi RS5 Coupe může stovku zvládnout již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než naznačují oficiální data
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 39 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 41 minutamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 2 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321