Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi přiznalo, že záměrně podhodnocuje dynamiku svých aut. Ze dvou důvodů
10.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O tom, že některé automobilky udávají dynamiku svých horší, než jaká v reálu je, se mluví už dlouho. Technický šéf Audi teď přiznal, že to není jen teorie.
Před několika málo dny jsme se podívali na zoubek akceleraci nového Audi RS5 Coupe. To stovku pokořilo za 3,9 sekundy, tedy za stejný čas, jaký zmiňují i oficiální technické parametry, přestože nastalé podmínky měly daleko k optimálním - zrychlení bylo natočeno v mírném stoupání ve vysoké nadmořské výšce. Znovu se tak začalo mluvit o tom, že skutečná dynamika vozu může být i lepší, než jak ji Audi udává, neboť ingolstadtská automobilka je jedním z „obvyklých podezřelých”, pokud přijde na čachry s udávanými hodnotami výkonu a dynamiky jejích aut.
Přesně s těmito domněnkami byl konfrontován technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil a kupodivu dlouho nechodil kolem horké kaše - udávaná čísla rozhodně nejsou tak dobrá, jak by mohla být. „Na této pozici pracuji již téměř 20 let a technické parametry všech aut, na kterých jsem dělal, byly vždy publikovány v konzervativním duchu. Nejinak je tomu i u posledního RS5. Takže pokud říkáme, že s ním stovku zvládnete za 3,9 sekundy, dostanete se možná i na 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální,“ řekl Reil.
Můžete se divit, že Audi nechce stavět svůj vůz do co nejlepšího světla, pro podobný přístup má ale docela dobré důvody. Často zmiňované matení konkurence mezi ně přitom nepatří, motivace je jinde. „Možná se v praxi dostanete na 3,8 sekundy, nejhůře ale na 3,9 sekundy, pokud situace nebude optimální. Horší to nebude,” říká Reil s tím, že chce, aby zákazník udávaného zrychlení se svým vozem skutečně mohl dosáhnout, ať řídí auto kdekoli a kdykoli. Kdyby vyžadoval pohyb po silnici blízko hladině moře za chladného letního rána po vysoce adhezivní silnici, je celá udávaná dynamika v praxi neopakovatelná pro 99 % lidí. A to Reil nechce.
Není to ale jediný důvod, proč to Audi dělá. „Další důvod, proč jsme při zveřejňování těchto čísel tak konzervativní, je podobně jednoduchý. Nechci totiž slyšet, jak napíšete: 'Hele, oni tvrdí, že se to dá zvládnout za 3,9 sekundy, ale my potřebovali čtyři.' Něco takového nechci číst,“ dodává k této záležitosti Reil. Ono opravdu nevyznívá dobře, pokud auto v novinářském testu nedosahuje avizované dynamiku. A to se takto Audi nestane.
Reil zároveň i osvětlil, proč výkon nového 2,9litrového šestiválce TFSI vyrovnává 450 koní, jimiž disponoval už předchozí atmosférický 4,2litrový osmiválec. „Řekl bych to asi takto: Lidé si sice kupují koně, nicméně o jejich pohon se stará hlavně to, jakým způsobem je který motor dokáže dodat. Přijde příliš brzo, s prodlevou, nebo přesně ve chvíli, kdy sešlápnete plynový pedál? U RS5 dostanete to, co bylo v daný moment nejlepší, nicméně technologie dnes zastarává velmi rychle. Jakmile ovšem dorazí nové prvky jako 48voltový okruh, uděláme to ještě lépe,“ konstatuje ve zjevném očekávání nasazení elektrického přeplňování.
„Prozatím jsme, tak jako v případě RS5, usadili turba mezi jednotlivé řady válců. Tím došlo ke zkrácení výfukového potrubí, což zlepšilo proudění plynů a odezvu plynového pedálu. Z toho důvodu je prodleva minimální,“ popisuje dále novinku Reil. Kromě 450 koní dostalo kupé i 600 Nm, se kterými se při volbě příplatkového dynamického paketu rozjede až na 280 km/h. I to bude nepochybně podhodnocený údaj, tentokrát ovšem elektronickým omezovačem rychlosti...
Nové Audi RS5 Coupe může stovku zvládnout již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než naznačují oficiální data
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před hodinou - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před hodinou - Jak moc VW kašle na zákazníky? Konec „manuálních” verzí Golfů GTI a R to ukazuje v plné nahotě
před 2 hodinami - Kolaps prodejů ojetin v Česku v prosinci vygradoval, s jedinou výjimkou jde o absolutně nejhorší měsíc za 10 let
před 3 hodinami - Následky exploze Tesly u Trumpova hotelu připomínají, že vaše auto toho o vás ví moc. A většina automobilek to vyslepičí kdekomu
včera - Porsche začalo prodávat montované domky za desítky milionů. A není to zase tak špatný nápad, jak se může zdát
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.09. 05:16 - petr_riha
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo
- Další zajímavá autovidea 01.08. 23:27 - Lachende Bestien
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.08. 20:14 - řidičBOB
- BMW Divize 01.08. 18:52 - M.Z.
- Rychlodotazy 01.08. 17:50 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 01.08. 13:47 - Lachende Bestien
- Pneu koutek 01.08. 08:31 - Snowman000