Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi opravdu zvažuje vstup do F1, možná koupí Red Bull nebo Toro Rosso
11.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci se poohlížejí po nových šampionátech, nechtějí však být pouze dodavatelem motorů. Vyšachují tedy Renault? Či zamíří spíše do Formule E?
V minulém týdnu se objevila informace o možném vstupu Audi do světa Formule 1. Není to přitom zdaleka první spekulace na dané téma a pravděpodobně ne poslední. Normálně bychom jí ani nevěnovali pozornost, nicméně tisku se o ní zmínil Luca di Montezemolo, bývalý šéf Ferrari, a to je osoba, která nemá důvod vypouštět do éteru plané řeči. Spekulace v tu chvíli začaly nabírat na obrátkách a německá automobilka neučinila jediný krok, jímž by šíření daných zvěstí zabránila, ba právě naopak.
Nově totiž šéf čtyř kruhů Rupert Stadler ohledně vstupu Audi do momentálně již bývalé královské motoristické disciplíny uvedl, že „je to něco, o čem uvažujeme. Ovšem my se zabýváme celou řadou věcí, pročež nemůžu říci prosté ano či ne.“ Pravděpodobnější je ovšem kladný verdikt, už jen s ohledem na fakt, že automobilka v loňském roce naverbovala Stefana Domenicaliho, bývalého šéfa stáje Ferrari F1.
Kromě toho je ve hře blízký vztah značky a Dietricha Mateschitze, majitele společnosti Red Bull. Ta je totiž čtyřem kruhům partnerem v šampionátu DTM. Je proto logické, proč majitel rakouské stáje přemlouvá automobilku, aby nahradila Renault na pozici dodavatele motorů. Jen s takovým málem se ovšem Audi podle informací nechce spokojit, místo toho prý pokukuje po koupi celého týmu.
Je samozřejmě otázkou, zda by se Mateschitz vzdal postu majitele stáje. Na druhou stranu je tu ovšem tým Toro Rosso, který by Audi nakonec mohlo odkoupit. Opanovalo by tak vlastní stáj a zároveň by „áčkovému“ týmu mohlo dodávat motory. Zdroje zevnitř automobilky pak dokonce naznačují, že značka již na počátku letošního roku zahájila vývoj 1,6litrového hybridního agregátu V6 turbo.
Pokud by šlo o zvěsti reálné, pak se ručky vah definitivně přesouvají na stranu vstupu značky do šampionátu. To by ovšem zároveň mohlo znamenat, že Audi ukončí své aktivity v DTM a Le Mans, čemuž bychom se zejména ve druhém případě vůbec nedivili. Koneckonců, koncern VW Group zde již má dalšího zástupce v podobě Porsche, který tak může nést dále vítězné žezlo.
Je rovněž možné, že Audi zůstane činné ve všech výše zmíněných odvětvích motorsportu, s takovým krokem ale příliš nepočítáme, přeci jen se jedná o nákladné účasti. Navíc tu pak máme předchozí kroky značky, která se již součástí Formule 1 málem stala v roce 2013, tehdy ovšem lobbovala za příchod přeplňovaných čtyřválců, které by více reflektovaly silniční modely.
Uvidíme tedy v příštích letech, zda čtyři kruhy skutečně budou se světem F1 spojeny. Kromě tohoto šampionátu je totiž podle Stadlera ve hře také elektrická Formule E, která by ideálně odrážela stávající snahy značky. Jisté je tak momentálně pouze tolik, že Red Bull již letošní sezónu definitivně odpískal a hodlá se soustředit na tu příští, kdy mu skončí smlouva s Renaultem.
Formule 1 s logem Audi již eixstuje hezkých pár let na neoficiálních ilustracích, reálně však značka do šampionátu stále nezamířila
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: Kim Stapleton pro Fourtitude.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien