Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi má průšvih, měsíce nesmí prodávat benzínové A4 a A5. Z bizarního důvodu
17.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to jeden z klíčových modelů čtyř kruhů, jeho prodeje v Evropě ale teď budou muset přibližně dva měsíce stát. Příčina je přitom docela banální.
Audi s okamžitou platností zastavilo prodeje A4 a A5 s benzínovými motory 2,0 TFSI a 3,0 TFSI, včetně ostrých verzí S4 a S5, na všech evropských trzích s výjimkou Švýcarska. A není to na den, dva či týden, zákaz prodejů má trvat až celé dva měsíce. Ptáte se, co tak zlého se muselo stát, aby automobilka musela vyřadit z prodeje své dva klíčové modely na tak dlouhou dobu a čekáte něco jako kritickou závada, která může vést k ohrožení posádky vozu? To je jistě na místě, nic takového ale za zákazem nestojí.
Důvod spočívá v tom, že spotřeba těchto aut je po softwarové úpravě a přidání mikrohybridního systému o pár desetin litru na 100 km vyšší, než dosud byla. Většina zákazníků, zejména u S4 a S5, by to jistě neřešila, ale byrokracie je v Evropě neúprosná - dotčená Audi spotřebovávají v cyklu NEDC o 0,2 litru benzínu na 100 km více, než je uvedeno v katalozích. Pokud jste vyprskli smíchy, že spotřeba dle NEDC je blábol v každém případě a je jedno, jestli je taková nebo maková, nejste sami. Jenže úřady jsou jiného názoru, berou to smrtelně vážně.
Audi A4 a A5 se čtyřválci 2,0 TFSI dostaly mikrohybridní systém, který nahradil startér generátorem. Verze se šestiválci 3,0 TFSI mají nový software, který učinil motor jemnější v režimech Automatic a Comfort a zároveň zlepšil jeho odezvu v módu Dynamic. Jedním z výsledků úprav ovšem je, že při měření dle standardu NEDC vyšla o něco vyšší čísla, než jsou v aktuálních katalozích.
Mikrohybridní systémy mají obecně snížit spotřebu v reálném světě o zhruba 0,7 litru na sto, nebo to alespoň automobilky obecně tvrdí. Audi nicméně neřeklo žádná konkrétní čísla a při měření 2,0 TFSI v laboratoři dle cyklu NEDC je spotřeba o 0,2 l vyšší. „Spotřeba je horší, ale mikrohybrid při testovacím cyklu nefunguje, nemá požadovaný efekt. Zákazníci pocítí zlepšení. Spotřeba je horší v laboratoři, ale lepší na skutečné silnici,” uvedl mluvčí značky Audi.
„Pokud máte takovouhle změnu, musíte si úřadům říci o certifikaci, která trvá až dva měsíce a my jsme nyní v tomto procesu,” pokračoval mluvčí. „Ve chvíli, kdy zjistíte vyšší spotřebu, musíte přestat auta prodávat, dokud nezveřejníte nová čísla spotřeby, a na to je třeba posvěcení úřadů,” vysvětlil dále.
„Teoreticky byste mohli auta dál prodávat, ale museli byste každému jednomu zákazníkovi vysvětlit, že auto je jiné než to, o kterém si přečetl v katalogu. To by mohlo vytvořit ještě větší zmatek,” naznačil mluvčí druhou, ale nikoliv snazší možnost. „Nezapomněli jsme otestovat auta včas,” snaží se mluvčí odvrátit spekulace o pochybení na straně Audi.
To se nám ale úplně nezdá. Auta běžně procházejí v průběhu svých životních cyklů změnami, které ovlivňují katalogovou spotřebu a prodeje na týdny či měsíce automobilky obvykle nezastavují. Někdo tedy u Audi musel do prodeje poslat nové verze bez toho, aniž by byly otestovány, a to nám jako „nezapomněli jsme otestovat auta včas” nepřijde. Tak či onak je to celkem komická příčina pro Audi tak tragické nepříjemnosti. Prodeje A4 a A5 nyní stojí a není jasné, kdy se znovu rozběhnou. V nejhorším případě se tak může stát až v průběhu září...













































Audi S5 si stejně jako výchozí A5 a sedany A4 a S4 nyní vůbec nelze objednat. Audi muselo zcela zastavit prodej a na pár dnů to nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 10 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Francouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
před 2 hodinamiNová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
před 4 hodinamiVíc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
před 5 hodinamiNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 7 hodinamiMiliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 15:43 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 04.22. 11:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321