Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi již oficiálně patří názvy Q2 a Q4, koncern FCA ale nepřesvědčilo penězi
18.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf čtyř kruhů Rupert Stadler potvrdil, že Němci se s Italy dohodli na vzájemných škatulatech. Co ale přesně Fiat získal, to zatím zveřejněno nebylo.
Pro německý koncern jsou aktuálně tím nejžhavějším želízkem v ohni crossovery a SUV. Ač se ovšem již aktuálně dají počítat na desítky, stále nás čeká další expanze, neboť své novinky na tomto poli ohlásily všechny zúčastněné značky od samotného Volkswagenu přes Seat a Škodu až po Lamborghini. Nejinak je tomu rovněž u Audi, kde se dočkáme hned několika nových modelů. V jejich případě přitom značka se čtyřmi kruhy až doposud narážela na jeden problém, a to chybějící vlastnická práva na označení Q2 a Q4.
Tyto názvy patřily až donedávna italsko-americkému koncernu Fiat Chrysler Automobiles, který prohlašoval, že zrovna VW Group je nepostoupí za žádných okolností. To však platilo pouze během vlády Ferdinanda Piëcha, který byl FCA trnem v oku. Po jeho vynuceném odchodu z čela Volkswagenu však náhle byla cesta k názvům Q2 a Q4 volná. A jak jsme uvedli v září minulého roku, Audi práva na jejich užívání zřejmě získalo. Teď už je to jisté a pochopitelně bylo otázkou, co značku tato aktiva stála.
Šéf německé automobilky Rupert Stadler na autosalonu v Detroitu situaci částečně ozřejmil. A podle všeho jména Q2 a Q4 nebyla pro koncern VW Group nakonec až tak drahá. Italy totiž nepřesvědčily peníze, místo toho prý obě strany „našly něco, co potřebovaly“. Oč konkrétně ovšem jde, to prozatím není jisté, neboť Stadler dále uvedl, že Audi i FCA si „navzájem přislíbily, že nezveřejní konkrétní cenu“. A dodal, že v byznyse se nikdy nemá říkat nikdy.
Tím šéf Audi jen narážel na fakt, že Němci se o odkoupení obou názvů snažili několik let, ovšem až do loňského roku neúspěšně. Nakonec, jak jsme naznačili výše, za vším nestály v prvé řadě peníze, ale především odchod Piëcha z čela vedení VW Group a ochota Volkswagenu k jisté výměně ochranných známek. Jít přitom mělo o označení, které pro změnu FCA zoufale potřebovalo u svých značek Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge a Maserati.
Zatímco ale výsledek této výměny známe u německé značky, italský „zisk“ znám není. Ve hře by ovšem mohly být názvy Duo (Audi jej vlastní od roku 1997) nebo Bora. Druhá možnost je pravděpodobná, neboť Volkswagen tento název delší dobu nepoužívá (v letech 1999 až 2004 však byl takto pojmenován sedan na bázi Golfu), a Maserati jím v minulosti ocejchovalo hned dvě kupátka, dokud kvůli špatné situaci nezvládlo práva na název obnovit.
Kromě toho se Volkswagen mohl zbavit označení Lupo, který v italštině označuje „vlka“. Němci jej přitom přestali používat v roce 2004. Mimo hru je ovšem kupříkladu takový název Nuvolari, kterým Audi v roce 2003 pojmenovalo koncepční kupé, neboť dle evropských zákonů se označení založená na reálných osobách nesmí mezi společnostmi navzájem měnit či prodávat.
Variant je ale samozřejmě celá řada, pročež dokud Italové nepřijdou s tiskovou zprávou nebo novým modelem, který by nesl dosud „německý“ název, jsme stále na vodě. Naši pozornost tedy přeneseme na čtyři kruhy, které se ještě letos pochlubí novým crossoverem Q2 postaveným na zkrácené verzi platformy MQB. Dále pak má dorazit Audi Q4, které bude stylovější verzí modelu Q3.
Německá automobilka díky tomu ušetří označení Q1 na úplně nejmenší crossover, který by se v prodeji měl objevit v roce 2018 a který dostane stejnou techniku, jaká je určena také zvažovanému SUV na bázi Škody Fabia. Jelikož si navíc Audi zaregistrovalo ještě u všech Q-modelů názvy SQ, je dost možné, že všechny novinky dostanou rovněž sportovní varianty.
Jak jsme tedy uvedli na začátku, expanze německých crossoverů a SUV bude nemalá. Němci ovšem nehodlají vsadit vše na jednu kartu a proto dále chystají i příchod většího množství alternativních modelů. Vozy s vodíkovým pohonem přitom nejspíše neoznačí jako h-tron, ale jako F-tron, což je další z názvů, na které má Audi nově ochrannou známku.
Chystané Audi Q2 se v minulosti ukázalo na neoficiální...
...i oficiálních ilustracích. Naživo pak bude debutovat v březnu v Ženevě
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před hodinou - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 4 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 5 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva