Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně
16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Úvahy kolem možných verzí Audi A1 nabírají na obrátkách. Ingolstadt prý stále pracuje na otevřeném modelu a vyloučeny nejsou ani ostré S1 a RS1.
Doplněno 17.2: Přidali jsme kvalitnější ilustraci Theophila China, která zachycuje možnou podobu Audi A1 Cabrio.
Kabriolet postavený na základě modelu A1 rozhodně nebude, prohlásil rezolutně nejvyšší šéf Audi Rupert Stadler. Byla to údajně jeho reakce na výsledky vnitřní finanční studie, která prokázala, že vývoj takového automobilu na platformě PQ35 a následný prodej pouze pod jednou značkou (bez otevřených modelů VW, Škody a Seatu) by byl vysoce nerentabilní. Tvrdí to alespoň německý Auto motor und sport a britský Autocar.
Dodavatelé blízcí ingolstadtské automobilce nicméně nedávno odhalily, že plány na otevřený nejmenší model existují a pořád jsou předmětem zkoumání. Ač to může na první pohled vypadat zvláštně, toto zjištění není s prohlášením Ruperta Stadlera v rozporu. Rozpracovaný projekt se totiž týká automobilu, který by byl svou konstrukcí střechy značně podobný Fiatu 500C. Jak jistě víte, tato automobilová verze chytré horákyně sice má plátěnou střechu, ale zároveň zůstává u podélných střešních nosníků. A nějak podobně by mohlo vypadat také „ani nahé, ani ustrojené“ Audi A1.
Pochopitelně nic není oficiální, ale už teď narůstají spekulace, že projekt dostal zelenou. Podle informátorů v Ingolstadtu by A1 „Cabrio“ měla dostat elektricky ovládaný plátěný modul zabírající až osmdesát procent střechy. Na rozdíl od Fiatu by ale mělo víko zavazadlového prostoru zůstat vcelku, což byla jediná možnost, jak udržet cenu přestavby na nízké úrovni.
Druhá informace týkající se nejmenšího modelu Audi, která pochází z dalšího britského magazínu What Car, poukazuje na poněkud zvláštní situaci kolem nejvýkonnějších verzí. V této chvíli je jisté, že na vrcholu všech „jedniček“ stojí varianta A1 Quattro s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 256 koní a pohonem všech kol. Z automobilky nyní prosakují zprávy, že v průběhu osmnácti měsíců by mělo být představeno Audi S1. Kompaktní hot hatch patrně zůstane u pohonu předních kol a dvoulitru z Quattra, ale se sníženým výkonem pohybujícím se v rozmezí od 185 koní typu A1 1,4 TFSI a 256 koní modelu A1 Quattro.
Nejzvláštnější na tom je, že mluvčí značky ve Spojených státech nevyloučil ani existenci Audi RS1. Tvrdil, že ačkoli je A1 Quattro současným vrcholem modelové řady, podle něj nepadlo žádné rozhodnutí, že by to tak mělo zůstat. Chtějí snad v Audi naznačit, že očekávat výkony mezi sériovou A1 Quattro a konceptem A1 Clubsport Quattro není až takový nesmysl?
Pseudo-kabriolet od Audi A1 by měl dostat elektricky ovládanou plátěnou střechu. Takto by mohl vypadat výsledek podle Theophila China
Podle mluvčího Audi USA by verze A1 Quattro nemusel být vrcholem této modelové řady
Zdroje: Auto motor und sport, Autocar, Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva