Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně

Úvahy kolem možných verzí Audi A1 nabírají na obrátkách. Ingolstadt prý stále pracuje na otevřeném modelu a vyloučeny nejsou ani ostré S1 a RS1.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně

16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Úvahy kolem možných verzí Audi A1 nabírají na obrátkách. Ingolstadt prý stále pracuje na otevřeném modelu a vyloučeny nejsou ani ostré S1 a RS1.

Doplněno 17.2: Přidali jsme kvalitnější ilustraci Theophila China, která zachycuje možnou podobu Audi A1 Cabrio.

Kabriolet postavený na základě modelu A1 rozhodně nebude, prohlásil rezolutně nejvyšší šéf Audi Rupert Stadler. Byla to údajně jeho reakce na výsledky vnitřní finanční studie, která prokázala, že vývoj takového automobilu na platformě PQ35 a následný prodej pouze pod jednou značkou (bez otevřených modelů VW, Škody a Seatu) by byl vysoce nerentabilní. Tvrdí to alespoň německý Auto motor und sport a britský Autocar.

Dodavatelé blízcí ingolstadtské automobilce nicméně nedávno odhalily, že plány na otevřený nejmenší model existují a pořád jsou předmětem zkoumání. Ač to může na první pohled vypadat zvláštně, toto zjištění není s prohlášením Ruperta Stadlera v rozporu. Rozpracovaný projekt se totiž týká automobilu, který by byl svou konstrukcí střechy značně podobný Fiatu 500C. Jak jistě víte, tato automobilová verze chytré horákyně sice má plátěnou střechu, ale zároveň zůstává u podélných střešních nosníků. A nějak podobně by mohlo vypadat také „ani nahé, ani ustrojené“ Audi A1.

Pochopitelně nic není oficiální, ale už teď narůstají spekulace, že projekt dostal zelenou. Podle informátorů v Ingolstadtu by A1 „Cabrio“ měla dostat elektricky ovládaný plátěný modul zabírající až osmdesát procent střechy. Na rozdíl od Fiatu by ale mělo víko zavazadlového prostoru zůstat vcelku, což byla jediná možnost, jak udržet cenu přestavby na nízké úrovni.

Druhá informace týkající se nejmenšího modelu Audi, která pochází z dalšího britského magazínu What Car, poukazuje na poněkud zvláštní situaci kolem nejvýkonnějších verzí. V této chvíli je jisté, že na vrcholu všech „jedniček“ stojí varianta A1 Quattro s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 256 koní a pohonem všech kol. Z automobilky nyní prosakují zprávy, že v průběhu osmnácti měsíců by mělo být představeno Audi S1. Kompaktní hot hatch patrně zůstane u pohonu předních kol a dvoulitru z Quattra, ale se sníženým výkonem pohybujícím se v rozmezí od 185 koní typu A1 1,4 TFSI a 256 koní modelu A1 Quattro.

Nejzvláštnější na tom je, že mluvčí značky ve Spojených státech nevyloučil ani existenci Audi RS1. Tvrdil, že ačkoli je A1 Quattro současným vrcholem modelové řady, podle něj nepadlo žádné rozhodnutí, že by to tak mělo zůstat. Chtějí snad v Audi naznačit, že očekávat výkony mezi sériovou A1 Quattro a konceptem A1 Clubsport Quattro není až takový nesmysl?

-


Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 1 - Audi A1 Cabrio 01Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 2 - Audi A1 Cabrio 02
Pseudo-kabriolet od Audi A1 by měl dostat elektricky ovládanou plátěnou střechu. Takto by mohl vypadat výsledek podle Theophila China

Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 3 - Audi A1 Quattro 01Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 4 - Audi A1 Quattro 02Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 5 - Audi A1 Quattro 03Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 6 - Audi A1 Quattro 04Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 7 - Audi A1 Quattro 05Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 8 - Audi A1 Quattro 06Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 9 - Audi A1 Quattro 07Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 10 - Aud A1 Quattro 32Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně - 11 - Aud A1 Quattro 34
Podle mluvčího Audi USA by verze A1 Quattro nemusel být vrcholem této modelové řady

Zdroje: Auto motor und sport, Autocar, Ilustrace: Theophilus Chin

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.