Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston říká, že manuálům zůstane věrný navždy. A nová edice to potvrzuje
21.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa značky bude vždy existovat alespoň jeden model, u kterého si ruční řazení bude možné vybrat. Nyní je to Vantage, a to i ve verzi Red Bull.
Stále více automobilek dává najevo, že manuální převodovka je přežitkem, který se v 21. století již nenosí. Typickým takovým příkladem jsou italské značky Ferrari a Lamborghini. Ještě před několika málo měsíci se pak mohlo zdát, že stejnou cestu si vybralo i Porsche, to ovšem nakonec pod palbou zákaznické kritiky změnilo názor. Manuálu se tak dočká i facelift 911 GT3, který můžeme čekat již za pár dnů v Ženevě.
My se ovšem dnes nebudeme věnovat ani jedné z výše zmíněných automobilek. Místo toho si posvítíme na britský Aston Martin, který hodlá navždy zachovat životní styl spojený se třemi pedály. Jak řekl šéf značky Andy Palmer, v portfoliu značky bude vždy alespoň jeden model, u kterého si zákazníci budou moci vybírat mezi manuálem a automatem.
Toto je příjemná zpráva, i když je otázkou, jak moc lze ono „navždy” brát vážně. Za Palmera možná, ten pro manuály sám hoří, ale pokud jednou firmu opustí, účetní to mohou vidět jinak. Však Aston Martin není značkou, která by spadala pod koncern s bezednou kasou, veškerý vývoj si musí zafinancovat sám. A pochopitelně je též otázkou, zda o něco takového budou stát zákazníci.
Ať ovšem již vzdálená budoucnost bude jakákoliv, ta blízká je pro skutečné petrolheady optimistická. Dokládá to i nová limitovaná série Red Bull Edition, se kterou Aston Martin slaví své partnerství se stájí Formule 1. Zákazníci proto mohou sáhnout po modelu Vantage s osmiválcem či dvanáctiválcem, který dostal unikátní zbarvení karoserie a doplňků.
Obě motorizace prošly branami zakázkové divize Q by Aston Martin, která karoserii ohákla do speciálního odstínu Mariana Blue (v lesklé či matné verzi). Ten odráží vzhled monopostu F1, přičemž jej mohou doplnit žlutě nebo červeně lakované detaily. Pokud vám ovšem modrá barva venkovního kabátu nevyhovuje, můžete sáhnout také po stříbrné Tungsten Silver.
Jen u laku ovšem nezůstalo, dále dorazil čelní splitter, zadní difuzor a nový rámeček čelní masky, přičemž na všechny tyto doplňky byl použit karbon. Uhlíkových vláken ovšem nakonec může být daleko více, pokud se rozhodnete ještě pro příplatkové kryty zpětných zrcátek a výplně zadních světlometů. Kromě toho jsou z karbonu i vnitřní dekory.
Do interiéru se nastěhovalo také specifické čalounění s diamantovými švy či Alcantarou potažený volant. Na hlavových opěrkách pak nechybí vyšité logo týmu Red Bull Racing, přičemž zákazníci si zároveň mohou vybrat, který jezdec - Daniel Ricciardo či Max Verstappen - provede finální inspekci vozu a stvrdí ji svým podpisem na plaketce a prahu.
Cenu Aston Martin aktuálně nezveřejnil, stejně jako je neznámý počet kusů této edice. Odhaduje se však, že vyrobeno nakonec bude jen 20 až 30 exemplářů, bez ohledu na použitý standardní osmiválcový či dvanáctiválcový motor. K zákazníkům první vozy dorazí ve druhém čtvrtletí letošního roku, objednávky je možné učinit již nyní.
My pak jen dodáme okrajovou zmínku k další spolupráci automobilky a týmu Red Bull Racing, a to k chystanému hypersportu. Ten je momentálně znám pod označením AM-RB 001, nicméně podle Palmera jeho produkční verze bude nazvána jinak. Nic konkrétního však potvrzeno nebylo, i když vrátit se může i původní pracovní název Nebula.
Zda tomu tak skutečně bude, či jestli Aston Martin nakonec vybere jinou možnost, to je nyní ve hvězdách. Nepravděpodobné je ovšem použití písmen „DB“, ačkoliv si Britové zaregistrovali toto označení až po DB14. Vyhrazené je však pro kupé a kabriolet, které tvoří střed nabídky.
Aston Martin slaví partnerství s týmem Red Bull Racing novou limitovanou edicí. I na pressových fotkách se přitom neváhal pochlubit manuální převodovkou, což je dnes již věc zcela neobvyklá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch