Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston říká, že manuálům zůstane věrný navždy. A nová edice to potvrzuje
21.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa značky bude vždy existovat alespoň jeden model, u kterého si ruční řazení bude možné vybrat. Nyní je to Vantage, a to i ve verzi Red Bull.
Stále více automobilek dává najevo, že manuální převodovka je přežitkem, který se v 21. století již nenosí. Typickým takovým příkladem jsou italské značky Ferrari a Lamborghini. Ještě před několika málo měsíci se pak mohlo zdát, že stejnou cestu si vybralo i Porsche, to ovšem nakonec pod palbou zákaznické kritiky změnilo názor. Manuálu se tak dočká i facelift 911 GT3, který můžeme čekat již za pár dnů v Ženevě.
My se ovšem dnes nebudeme věnovat ani jedné z výše zmíněných automobilek. Místo toho si posvítíme na britský Aston Martin, který hodlá navždy zachovat životní styl spojený se třemi pedály. Jak řekl šéf značky Andy Palmer, v portfoliu značky bude vždy alespoň jeden model, u kterého si zákazníci budou moci vybírat mezi manuálem a automatem.
Toto je příjemná zpráva, i když je otázkou, jak moc lze ono „navždy” brát vážně. Za Palmera možná, ten pro manuály sám hoří, ale pokud jednou firmu opustí, účetní to mohou vidět jinak. Však Aston Martin není značkou, která by spadala pod koncern s bezednou kasou, veškerý vývoj si musí zafinancovat sám. A pochopitelně je též otázkou, zda o něco takového budou stát zákazníci.
Ať ovšem již vzdálená budoucnost bude jakákoliv, ta blízká je pro skutečné petrolheady optimistická. Dokládá to i nová limitovaná série Red Bull Edition, se kterou Aston Martin slaví své partnerství se stájí Formule 1. Zákazníci proto mohou sáhnout po modelu Vantage s osmiválcem či dvanáctiválcem, který dostal unikátní zbarvení karoserie a doplňků.
Obě motorizace prošly branami zakázkové divize Q by Aston Martin, která karoserii ohákla do speciálního odstínu Mariana Blue (v lesklé či matné verzi). Ten odráží vzhled monopostu F1, přičemž jej mohou doplnit žlutě nebo červeně lakované detaily. Pokud vám ovšem modrá barva venkovního kabátu nevyhovuje, můžete sáhnout také po stříbrné Tungsten Silver.
Jen u laku ovšem nezůstalo, dále dorazil čelní splitter, zadní difuzor a nový rámeček čelní masky, přičemž na všechny tyto doplňky byl použit karbon. Uhlíkových vláken ovšem nakonec může být daleko více, pokud se rozhodnete ještě pro příplatkové kryty zpětných zrcátek a výplně zadních světlometů. Kromě toho jsou z karbonu i vnitřní dekory.
Do interiéru se nastěhovalo také specifické čalounění s diamantovými švy či Alcantarou potažený volant. Na hlavových opěrkách pak nechybí vyšité logo týmu Red Bull Racing, přičemž zákazníci si zároveň mohou vybrat, který jezdec - Daniel Ricciardo či Max Verstappen - provede finální inspekci vozu a stvrdí ji svým podpisem na plaketce a prahu.
Cenu Aston Martin aktuálně nezveřejnil, stejně jako je neznámý počet kusů této edice. Odhaduje se však, že vyrobeno nakonec bude jen 20 až 30 exemplářů, bez ohledu na použitý standardní osmiválcový či dvanáctiválcový motor. K zákazníkům první vozy dorazí ve druhém čtvrtletí letošního roku, objednávky je možné učinit již nyní.
My pak jen dodáme okrajovou zmínku k další spolupráci automobilky a týmu Red Bull Racing, a to k chystanému hypersportu. Ten je momentálně znám pod označením AM-RB 001, nicméně podle Palmera jeho produkční verze bude nazvána jinak. Nic konkrétního však potvrzeno nebylo, i když vrátit se může i původní pracovní název Nebula.
Zda tomu tak skutečně bude, či jestli Aston Martin nakonec vybere jinou možnost, to je nyní ve hvězdách. Nepravděpodobné je ovšem použití písmen „DB“, ačkoliv si Britové zaregistrovali toto označení až po DB14. Vyhrazené je však pro kupé a kabriolet, které tvoří střed nabídky.
Aston Martin slaví partnerství s týmem Red Bull Racing novou limitovanou edicí. I na pressových fotkách se přitom neváhal pochlubit manuální převodovkou, což je dnes již věc zcela neobvyklá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva