Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin stáhl žalobu na Fiskera. Nebude soud, ani produkční Thunderbolt
9.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obě strany urovnaly svůj spor ohledně čelní masky a bočních výdechů. Dánský designér ale dodává, že při zájmu zákazníků může existovat varianta „brod“.
V posledních týdnech se zdálo, že britská automobilka Aston Martin přímo miluje soudní síně. Nejprve totiž vyrazila do boje se společností Envisage Group, která je spojena se zakázkovým vozem Speedback GT. Jak tento spor dopadl, to prozatím není jasné. Britové ovšem v mezičase museli čelit tlaku Porsche, které si dělá nárok na označení GT3. Jelikož přitom dle vlastních slov nechtěli zbytečně mrhat finančními prostředky, dobrovolně přejmenovali svou novinku na Aston Martin Vantage GT12.
Tento krok ale nejspíše musel vedení značky pořádně hnout žlučí, neboť Britové se rozhodli kopat snad do všeho, co má nohy. A jako první se na mušce ocitl dánský designér Henrik Fisker, který se po krachu vlastní automobilky vrátil ke kořenům, tedy k navrhování aut. Nejprve pro firmu Galpin Motors upravil Ford Mustang, posléze přišla řada i na bývalého chlebodárce, kterým není nikdo jiný než právě Aston Martin.
Světlo světa tak spatřil koncept Thunderbolt, na kterém dozajista spočinu oko nejednoho sběratele exkluzivních aut. Do série se ovšem razantně překopaný Aston Martin Vanquish nepodívá, neboť Britové měli problém se vzhledem čelní masky a bočních výdechů, které prý až příliš kopírují model One-77. Ve hře tak byla soudní pře, přestože dle nás šlo jen o pouhý tuning, jakých tu již byly tisíce.
Automobilka však měla jiný názor a zřejmě i poněkud schopnější právníky než v kauze s Porsche. Nyní totiž protivníkovi nepodlehla, ale naopak jej udolala. Vše se sice odehrálo mimo soudní síně, pro nás je ovšem důležitý výsledek. A ten není zrovna příznivý pro fanoušky zmíněného konceptu, neboť na základě shody zúčastněných stran žádná jeho sériová verze nebude.
V tiskovém prohlášení se tak píše, že „projekt Thunderbolt Henrika Fiskera nebude realizován. Aston Martin na oplátku stáhne žalobu, přičemž obě strany považují daný spor za urovnaný a dále se již k němu nebudou vyjadřovat“. Dánský designér si tak může oddechnout a začít se věnovat dalším projektům, z nichž jeden je možná až překvapivý.
Fisker se totiž již nechal slyšet, že pokud bude dostatečná poptávka, pak by koncept nakonec skutečně mohl dorazit v sériové verzi. Ta ovšem bude oproti původní podobně značně přepracována. Jsme tedy zvědavi, zda se tak skutečně stane a především, jak tento krok zareaguje Aston Martin a jeho právníci.
Koncept Thunderbolt nakonec do produkce nedorazí, alespoň ne v této podobě. Za vším stojí výhrůžky Astonu Martin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva