Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG
18.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí modely britské značky s největší pravděpodobností dostanou přeplňované motory V8 a V12 i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Britská automobilka Aston Martin v příštím roce oslaví sté výročí svého založení. Dárek ale de facto dostala již letos, a to od italského investičního fondu Investindustrial, který do značky výměnou za balík 37,5 % akcií napumpoval 4,35 miliardy korun. Tradiční firma tak má šanci přežít, přičemž po dlouhé době bychom se měli dočkat i větších inovací. Na vývoj by totiž po dobu následujících pěti let mělo být vyhrazeno 100 milionů liber (2,9miliardy korun) ročně. Zajímavé přitom je, kam část z těchto peněz půjde.
S ohledem na krach předchozích jednání mezi Astonem Martin a Mercedesem, v jejichž důsledku neuvidíme ani znovuvzkříšení značky Lagonda, ani další činnost Maybachu, by nikdo nepočítal s tím, že britská a německá automobilka ještě někdy přistoupí ke spojení sil. Jenže tak se prý skutečně stane, přičemž prsty v tom má nový většinový vlastník Astonu.
Jak je dobře známo, Investindustrial na počátku letošního roku prodal výrobce motocyklů Ducati, a to německému koncernu Volkswagen Group. Ještě dříve však tato italská značka spolupracovala s AMG. Vedení Astonu Martin tak jen oprášilo své předchozí kontakty, k nimž přibyly nové poskytnuté fondem.
Mění se ovšem podstata celé dohody. Původně totiž obě značky měly spolupracovat na vývoji celých automobilů, zatímco nyní by AMG mělo posloužit jen jako studnice technologických řešení. Což tak trochu připomíná spolupráci s italskou malosériovou značkou Pagani na modelech Zonda a Huayra.
Nejnovější přeplňovaný motor V12 6,0 l tak nebude z Německa mířit jen do Itálie, ale také na britské ostrovy. A to v doprovodu 5,5litrového osmiválce twin-turbo a sedmistupňového dvouspojkového automatu. Později by dohoda měla navíc zahrnout i nový přeplňovaný osmiválec 4,0 l.
Obávat bychom se přitom neměli o exkluzivitu, a to ani na jedné, ani na druhé straně. I nadále bude totiž u AMG dodrženo pravidlo, že jeden motor montuje jeden technik. A Aston Martin vlastně získá, neboť jeho stávající dvanáctiválec byl stvořen sesazením dvou šestiválců Fordu.
Právě v příštím roce by ovšem kontrakt s modrým oválem měl vypršet. Příchod nového partnera s lepším renomé je tak jen logickým krokem. Strach z přeplňování by pak neměli mít ani zarytí fanoušci Astonu Martin, neboť značka turba či kompresory používala již v minulosti.
Příští rok tak bude pro automobilku opravdu rušný. Kromě usilovného vývoje a finalizace jednání s AMG bude totiž značka také hojně oslavovat své výročí. U této příležitosti se tak na místě původního ústředí v Chelsea představí nejstarší dochovaný model, prototyp A3 z roku 1921.
Mimo to má Aston Martin v plánu speciální oslavu v Londýně, v červenci pak v Gaydonu vypukne dokonce týdenní festival. Automobilka navíc ještě hodlá uskutečnit celou řadu spanilých jízd po šesti zemích Evropy, přičemž do průvodu zařadí i vozy Jamese Bonda.
U příležitosti stých oslav vzniku značky Aston Martin bude na místě původního ústředí v Chelsea vystaven nejstarší dochovaný model značky, prototyp A3 z roku 1921. A to ve společnosti nového Astonu Martin Vanquish
Zdroje: Aston Martin, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus