Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná vlna hybridních supersportů má za úkol hlavně zredukovat žíznivost. K tomuto výsledku chce ale šéf Astonu Martin dojít jinými cestami.
Letošní rok je v rámci supersportů zlomový, neboť do prodeje míří hybridní Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a brzy se přidá i Ferrari LaFerrari. Podle Dr. Ulricha Beze, šéfa automobilky Aston Martin, však hmotnost baterií naprosto zruinuje čistokrevné jízdní zážitky, přičemž benefity, jež hybridy přinášejí, prý nejsou tím, po čemž vybraná klientela touží. To je ovšem v naprostém rozporu se zprávami, jakými nás zásobuje třeba Range Rover.
„Hybridizace má dva aspekty. Tím prvním je, stejně jako ve Formuli 1, předjíždění, které je na běžné silnici irelevantní. Tím druhým je pak nižší spotřeba. K té se ovšem lze dopracovat mnohem jednodušeji. Stačí, když pojedete pomaleji, a rázem dosáhnete lepších výsledků,“ dodává Bez poněkud nepřesvědčivě, proč Aston po hybridech nesáhne.
Místo toho prý britská automobilka dosáhne nižší spotřeby tím, že bude své vozy vyrábět lehčí a aerodynamicky příhodnější. To je prý trend, podle kterého se Astonu Martin za posledních pět let povedlo zlepšit provozní efektivitu svých aut o 30 procent. I přesto však Bez zůstává realistou a dodává, že v příštích letech bude potřeba snížit také objem pohonných jednotek.
Dvanáctiválcům ovšem Aston Martin chce zůstat věrný, přičemž Bez zmiňuje pětileté až desetileté období. To ovšem pro automobilku bude představovat enormní vývoj, neboť její modely jsou i bez hybridní techniky poněkud obézní. Ostatně, stačí se jen podívat na nový Vanquish, který váží okolo 1 750 kilogramů - a je tak těžší než hybridní Porsche 918 Spyder, o LaFerrari ani nemluvě.
Pravé důvody, proč Aston Martin odmítá hybridizaci, tak zřejmě budou zakopané jinde, přičemž Bez zmiňuje spolehlivost. „Myslím si, že je to skvělá technologie, ale když se podíváte na největší problémy současných automobilů, pak jde o selhání elektrických systémů. A co děláme? Přidáváme další a další a doufáme, že se tím něco vyřeší.“
To je dozajista pravda, britská automobilka ale momentálně na hybridizaci nejspíše nemá ani peníze, ani vývojovou kapacitu. Navíc, po zakomponování baterií by její vozy mohly klidně přesáhnout i dvě tuny. A to je něco, po čem Bez stoprocentně netouží: „Myslím, že čistokrevné sportovní auto něco takového nepotřebuje. Ale možná jsem jen na tyhle věci příliš starý.“
































































Nový Aston Martin Vanquish sice váží o 56 kil méně než DBS, které nahrazuje, stále je však těžší než hybridní Porsche 918 Spyder. A to nemá na palubě baterie ani vícero motorů
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva