Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná vlna hybridních supersportů má za úkol hlavně zredukovat žíznivost. K tomuto výsledku chce ale šéf Astonu Martin dojít jinými cestami.
Letošní rok je v rámci supersportů zlomový, neboť do prodeje míří hybridní Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a brzy se přidá i Ferrari LaFerrari. Podle Dr. Ulricha Beze, šéfa automobilky Aston Martin, však hmotnost baterií naprosto zruinuje čistokrevné jízdní zážitky, přičemž benefity, jež hybridy přinášejí, prý nejsou tím, po čemž vybraná klientela touží. To je ovšem v naprostém rozporu se zprávami, jakými nás zásobuje třeba Range Rover.
„Hybridizace má dva aspekty. Tím prvním je, stejně jako ve Formuli 1, předjíždění, které je na běžné silnici irelevantní. Tím druhým je pak nižší spotřeba. K té se ovšem lze dopracovat mnohem jednodušeji. Stačí, když pojedete pomaleji, a rázem dosáhnete lepších výsledků,“ dodává Bez poněkud nepřesvědčivě, proč Aston po hybridech nesáhne.
Místo toho prý britská automobilka dosáhne nižší spotřeby tím, že bude své vozy vyrábět lehčí a aerodynamicky příhodnější. To je prý trend, podle kterého se Astonu Martin za posledních pět let povedlo zlepšit provozní efektivitu svých aut o 30 procent. I přesto však Bez zůstává realistou a dodává, že v příštích letech bude potřeba snížit také objem pohonných jednotek.
Dvanáctiválcům ovšem Aston Martin chce zůstat věrný, přičemž Bez zmiňuje pětileté až desetileté období. To ovšem pro automobilku bude představovat enormní vývoj, neboť její modely jsou i bez hybridní techniky poněkud obézní. Ostatně, stačí se jen podívat na nový Vanquish, který váží okolo 1 750 kilogramů - a je tak těžší než hybridní Porsche 918 Spyder, o LaFerrari ani nemluvě.
Pravé důvody, proč Aston Martin odmítá hybridizaci, tak zřejmě budou zakopané jinde, přičemž Bez zmiňuje spolehlivost. „Myslím si, že je to skvělá technologie, ale když se podíváte na největší problémy současných automobilů, pak jde o selhání elektrických systémů. A co děláme? Přidáváme další a další a doufáme, že se tím něco vyřeší.“
To je dozajista pravda, britská automobilka ale momentálně na hybridizaci nejspíše nemá ani peníze, ani vývojovou kapacitu. Navíc, po zakomponování baterií by její vozy mohly klidně přesáhnout i dvě tuny. A to je něco, po čem Bez stoprocentně netouží: „Myslím, že čistokrevné sportovní auto něco takového nepotřebuje. Ale možná jsem jen na tyhle věci příliš starý.“
Nový Aston Martin Vanquish sice váží o 56 kil méně než DBS, které nahrazuje, stále je však těžší než hybridní Porsche 918 Spyder. A to nemá na palubě baterie ani vícero motorů
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva