Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin Cygnet prý skončil kvůli Toyotě, ta utne výrobu modelu iQ
26.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Náznaky toho, že Cygnet nebyl z hlediska odbytu pro Aston až takovým problémem, potvrzuje jeho šéf, konec samotného iQ pak Holanďané.
Aston Martin Cygnet byl podle nás od samého začátku nesmyslem ušitým akorát na míru evropských regulací normované spotřeby. Také proto jsme se ani trochu nedivili, když se před pár týdny objevila zpráva, že nejmenší Aston končí kvůli nezájmu zákazníků. To se pochopitelně rázem stalo vodou na mlýn pro všemožné lovce senzací, kteří chrlili zprávy o prodeji necelých 150 kusů Cygnetu za několik let. Objevily se též zvěsti o tom, že Aston musí zaplatit Toyotě 10 milionů Eur za to, že spolupráci na výrobě tohoto modelu předčasně ukončil.
Jak jsme ale záhy ukázalo, s prodeji Cygnetu to až tak marné nebylo. Uvážíme-li kolik aut Aston vyrábí, pak se odbyt více než tisíce kusů nezdá být až tak malým a na celkových výsledcích značky neměl zcela zanedbatelný podíl. A nyní se ukazuje, že také informace o smluvní pokutě může být přinejmenším nepřesná - podle šéfa britské značky to totiž nebyl Aston Martin, který by si konec výroby Cygnetu přál.
Ulrich Bez kolegům z britského Autocaru řekl: „Skončili jsme se Cygnetem, protože Toyota sama zastaví jeho výrobu v roce 2014 a my už jsme do něj nechtěli dále investovat.” Ukazuje se tedy, že průšvih není ani tak Cygnet, jako spíše Toyota iQ, která svého času byla k mání i u nás a prorazit se pokoušela též v elektrické verzi. Bez proto konstatoval své zklamání, že celý nápad se Cygnetem nedopadl, jak si sám přál, a vlastní firmu za viníka neoznačil.
„S Akiem Toyodou jsme začali skvěle a dodnes k němu mám skvělý osobní vztah. Ale Toyota nám neposkytla takovou podporu, kterou dopřává Tesle nebo jiným svým produktům. Chtěl jsem Cygnet dostat do USA, ale nebyla pro to podpora. Chtěl jsem pro něj přeplňovaný motor, ale ani pro to nebyla podpora,” konstatoval zklamaně Bez s odkazem na svá dřívější vyjádření o tom, že Cygnet je vynikající vůz, hlavně pak do přeplněných měst typu Londýn.
Vypadá to tedy, že Aston je jen obětí neúspěchu Toyoty, ale je tomu tak opravdu? Japonská automobilka ústy svého mluvčího konstatovala jen tolik, že plány na konec výroby iQ neexistují a vyjádření Beze odmítla dále komentovat. Mohlo by se tak zdát, že Bez jen nevhodně omlouvá vlastní neúspěch, ale realita může být přece jen jiná. Vlastně shodou okolností totiž včera holandská média informovala o tom, že Toyota končí s dovozem iQ na tamní trh, neboť výroba ustane v příštím roce a poptávku do jejího konce už firma pokryje ze skladových zásob.
Zjistit, co je v tomto případě faktem a co fikcí, je zřejmě složitější než v seriálu „Věřte, nevěřte”, neboť věrohodná vodítka nedávají ani vysoce postavení činovníci obou zúčastněných firem. Pravda ale najevo jistě dříve nebo později vyjde...
Aston Cygnet má po kariéře, o tom nemůže být sporu. Proč, to ovšem zůstává otázkou
Toyota iQ má prý též na kahánku, sama automobilka to ale popírá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 3 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 6 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva