Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu
17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kupé bude i nadále počítat s šestiválcem od VW o výkonu 300 koní. Ten pak spojí s modifikovanou karoserií, jíž kdysi navrhl Henrik Fisker.
Znovuzrození kdysi slavných automobilek je koloritem dnešních dní, koneckonců jen před pár hodinami jsme mohli zmínit značku ATS a její vcelku komplikovanou novodobou historii. V tomto i mnoha dalších případech však šlo o kříšení firem, které své slávy dosáhly před mnoha desítkami let. Na frankfurtském autosalonu se ovšem dočkáme také zmrtvýchvstání společnosti Artega, která byla založena v roce 2006.
Duchovní dítko Klause Dietera Frerse chtělo konkurovat zejména Lotusu a Porsche, pročež přišla s modelem GT, o jehož design se postaral slavný Henrik Fisker. Pod kapotou se pak nacházel 3,6litrový šestiválec z produkce VW, který dával 300 koní. V kombinaci s hmotností 1 100 kg pak problémem nebyl sprint z klidu na stovku za méně než pět sekund a maximálka 270 km/h.
Mimo to bylo možné počítat s šestistupňovým automatem DSG a pohonem zadních kol, vše pak rámovala cena 74 948 Eur (cca 2 042 000 Kč). Jakkoliv se ovšem mohlo jednat o recept na úspěch, již v roce 2010 zakryly jasné nebe první černé mraky. Artegu totiž koupila mexická investiční firma Tresalia Capital, která do čela dosadila Wolfganga Ziebarta, bývalého šéfa Continentalu.
Již o rok později byla odhalena elektrická verze sporťáku, která měla s výkonem 380 koní zvládat dojezd 300 km. Cena narostla na 150 000 Eur (4 087 000 Kč), k zahájení sériové výroby ovšem nedošlo. Místo toho byla v červenci 2012 Artega donucena k podání žádosti o ochranu před věřiteli, v září pak přišel dlouho očekávaný bankrot a ukončení produkce modelu GT.
Firemní majetek byl rozprodán, přičemž velkou část získala německá společnost Paragon. Ta se zároveň stará také o servis 153 exemplářů šestiválcového modelu, které byly v letech 2009 až 2012 dodány zákazníkům. A právě s touto firmou se nyní spojil Klaus Frers, aby své mrtvé dítko přivedl v hesenské metropoli k životu.
Podrobnosti momentálně nejsou známy, nicméně z dostupných informací víme, že znovuzrozená Artega by nadále měla produkovat dvoudveřové kupé GT. To by navíc opětovně mělo spoléhat na 3,6litrovou pohonnou jednotku od VW, což je možná sice motor zastaralý, nicméně emisní normy Euro 5 plní.
Více se nejspíše dozvíme ve Frankfurtu, kde by nám automobilka mohla představit inovované tvary své prvotiny. Zatím ovšem není jisté, zda u toho opětovně bude Fisker. A otázkou je také možný příchod elektrického provedení, které by aktuálně mohlo být přijato s větším nadšením než před čtyřmi roky.
Artega se vrací k životu s inovovaným kupé GT. Prohlédnout si jej budeme moci již v září na autosalonu ve Frankfurtu
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch