Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Apple skutečně chystá vlastní auto, potvrdil to únik komunikace
18.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Apple jedná s bývalou základnou námořnictva nedaleko San Franciska o možnosti testování prototypu svého vozu. Ten možná stojí na základech BMW.
„Automobilka Apple” je skutečností a často skloňovaným pojmem může být dříve, než si kdokoliv uměl představit. Potvrzují to dokumenty získané britským The Guardian, které mapují komunikaci Applu s provozovatelem GoMentum, sloužícím především k tajnému testování automobilových prototypů.
Technologický gigant tak v současnosti hledá místo, kde by mohl své, striktně autonomní vozidlo v klidu testovat, bez nutnosti žádat úřady o povolení jízdy na běžných silnicích a s tím spojenou povinností zveřejňovat informace o svém pokroku. Tento přístup zvolila například firma Google, která též pracuje na autonomním voze.
Prostor pro takové testování by tedy neměl být přístupný veřejnosti, ať už z důvodu bezpečnosti či proto, aby automobiloví špioni předčasně nezjistili příliš informací - včetně třeba špionážních fotografií. Zde přichází ke slovu právě areál GoMentum, bývalá základna námořnictva z druhé světové války o rozloze asi 8,5 km2, která se nachází jen nějakých 65 kilometrů od San Franciska.
Korespondence mezi Frankem Fearonem, jedním z inženýrů projektu Titan, jak už je nyní jasné, že Apple svůj autopilot nazývá, a vedením areálu GoMentum ukazuje, že Apple je připravený začít testovat své vozy. „Rádi bychom znali dostupnost testovacího prostoru a způsob, jak koordinovat činnost s ostatními, kteří budou prostor používat,” píše se v oné korespondenci.
Nejen Apple nicméně má na GoMentum zálusk. Své vozy zde testují i již zavedené automobilky jako Honda, Volkswagen nebo Mercedes-Benz a areál vzbudil zájem i internetového giganta Google. GoMentum se označuje za největší zabezpečený testovací areál na světě a skutečně - celých 8,5 km2 je oploceno a prostor hlídají ozbrojené jednotky. Dokonce to jde až tak daleko, že na bráně byl zamítnut vstup lidem z automobilky Tesla narozeným mimo USA.
Pro testování utajovaných prototypů to je ale ideální místo. Velká rozloha znamená, že se tu leccos schová před někým, kdo bude jen koukat skrz plot. Areál má také údajně 32 km silnic včetně nadjezdů, podjezdů a železničních přejezdů. Také tu jsou budovy s průjezdy mezi nimi, které mohou posloužit jako maketa města.
Vysoká úroveň bezpečnosti se Applu jistě líbí, protože i tahle firma je velmi tajnůstkářská. To je vidět nejen na faktu, že dosud jsme ani s jistotou nevěděli, zda Apple vůbec nějaké auto na vyvíjí, ale třeba i na tom, že automobilová divize Applu sídlí v nenápadné budově několik kilometrů od hlavního sídla Apple. „Museli jsme podepsat dohodu o mlčenlivosti,” uvádí Randy Iwasaki z vedení Contra Costa Transportation Authority, vlastníka areálu GoMentum. „Nemůžeme říci nic jiného, než že přišli a že mají o náš areál zájem,” dodal.
Zatím se také neví, zda bude autonomní stroj Applu postaven na základech jiného auta, nebo zda si Apple vyvine automobil - nejspíš poháněný elektřinou - zcela samo. Hovořilo se o spolupráci s BMW, konkrétně o úpravách modelu i3, a nedávno byl Tim Cook, šéf Applu, na prohlídce ve fabrice, která vyrábí BMW i3. Stejně tak je ale možné, že Apple půjde zcela vlastní cestou, neboť naverboval mj. Steva Zadeskyho, bývalého technika Fordu, Johanna Jungwirtha, ex-šéfa výzkumu a vývoje u amerického Mercedesu a Marca Newsona, průmyslového designéra, který má na svědomí třeba i koncept Ford 021C z roku 1999.
V každém případě je ale dnes již jisté, že Apple a výroba automobilů nezůstanou odděleny nadlouho. Poněkud oficiálnější informace o dalším vývoji dorazí blíže momentu, kdy bude Apple alespoň přesvědčen, že s vlastním sériovým autem skutečně vyrukuje na trh, ať už bude jakéhokoli charakteru.
Tenhle minivan Dodge možná má na palubě autonomní technologie, možná ale také jen mapuje ulice pro funkci Apple Maps konkurující Google Street View
Autonomní vůz Applu bude možná založen na BMW i3
Autonomní Acura RLX také testuje v areálu GoMentum
Zdroje: Auto Express, The Guardian, PopSci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva