Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Apple odpískal projekt vlastního auta, najatí technici se rozprchli
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z firmy hovoří o neuvěřitelném selhání vedení, které se nebylo s to domluvit prakticky na ničem. Vlastní auto Applu tak definitivně nebude.
O prvním automobilu s logem nakouslého jablka se mluví již hezky dlouho. Zpočátku jsme jej s nadsázkou titulovali jako iCar, posléze však vyšlo najevo, že oficiálně jde o Project Titan. Nejhodnotnější firma světa přitom s jeho pomocí hodlala nadělat nemalé vrásky zavedeným automobilkám. Nicméně i přes veškeré své zkušenosti a finance si zřejmě ukousla o trochu větší sousto, než by dokázala pozřít. Podle aktuálních informací je totiž celý projekt v troskách a spekulace o možném převzetí McLarenu se tak zdají být opravdu jen spekulacemi.
Že věci nejdou kýženým směrem, jsme uvedli již v září, kdy se měl Apple propustit stovky lidí souvisejících právě s Projectem Titan. Nyní jsou tyto informace zmiňovány nanovo, navíc s bližšími podrobnostmi. V týmu, kdysi čítajícím zhruba tisíc lidí, totiž aktuálně zůstává již jen několik inženýrů, zbytek byl propuštěn, odešel na vlastní žádost či se začal věnovat jiným záležitostem. Namísto celého automobilu se totiž Apple chce nově zaměřit pouze na vývoj některých technologií, zejména pak autonomního řízení.
Tato varianta společnosti dává jistou flexibilitu rozhodnout se, kam se vydá v příštích letech. Hotový autopilot totiž Apple může nabídnout buď ostatním výrobcům, nebo jej jednoduše zasadí do své prvotiny, pokud se nakonec opravdu rozhodne jí vyrobit. Zmiňované zbytky kdysi početného týmu přitom mají čas do konce příštího roku přijít s technologií, jenž ohromí svět. A až poté prý nakouslé jablko oznámí, co bude dál.
Jelikož jde o informace interního charakteru, není překvapivé, že je mluvčí společnosti Tom Neumayr odmítl komentovat. Nicméně jistou logiku daný zvrat dává, zvláště kvůli rozdílům v ziskových maržích - společnosti jako Apple se pohybují v řádech desítek procent, zatímco automobilky v jednotkách. Apple by tak musel investovat obrovské peníze s nejasnými vyhlídkami, a tak zřejmě jen sám zjistil to, co už kdysi zmiňovali Bob Lutz.
Podobnou lekci absolvoval již Google, jehož projekt taktéž provází odchod klíčových lidí a průtahy. I proto ostatně firma spadající pod Alphabet Inc. uvedla, že hledá partnery, s nimiž prorazí. Snahy této společnosti, stejně jako Applu, jsou přitom pochopitelné, neboť dle analytiků bude mít automobilový sektor do roku 2030 hodnotu 6,7 trilionu dolarů (cca 164,64 trilionů korun). I malý relativní zisk tak může absolutně hodit velký balík.
Apple měl přitom do hry zasáhnout na počátku nové dekády, přičemž svět aut hodlal změnit stejným způsobem, jako se to mezi mobily povedlo iPhonu v roce 2007. Nicméně firma evidentně neměla pevně stanovenou koncepci, načež kupříkladu některé plány počítaly s vozem, který sice dostane autopilot, ale také volant či pedály. Vzápětí se však začalo mluvit o odstranění obou klasických prvků.
„Bylo to neuvěřitelné selhání vedení,“ uvedl jeden z lidí obeznámených s celou záležitostí. Nešlo totiž pouze o autonomní řízení, manažeři se prý měli hádat o každou maličkost. Stávající krach celého projektu byl tedy vlastně neodvratný. Uvidíme tedy na konci příštího roku, jakým směrem se Apple nakonec vydá a zda vůbec vyrukuje alespoň s oním autopilotem.
Projekt vůbec prvního automobilu Applu, který jsme si zatím mohli prohlédnout jen na neoficiálních ilustracích, je aktuálně v troskách
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejnovější články
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 4 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 5 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 7 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva