Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američan zkusil vzít moderní SUV do terénu. Podívejte se, jak dopadlo
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV byla kdysi auty předurčenými ke zdolávání terénu, dnes je ale tímto způsobem nevyužívá skoro nikdo. Co když ale takový vůz do terénu přece vytáhnete?
V 90. letech minulého století ikoničnost Mitsubishi neznala mezí. Japonská automobilka si s modelem Lancer Evolution velmi dobře vedla ve světě rallye. Její Pajero také vítězilo v Dakaru, v podstatě tak každý nadšenec prahnul alespoň po krátkém svezení ve třech diamantech, když už si nemohl dovolit jejich pořízení. Je přitom zajímavé, že stačilo jedno desetiletí, aby se vše změnilo.
O ikoničnosti si dnes Mitsubishi může nechat pouze zdát, už jen proto, že legendární Evo zcela vyřadilo ze své nabídky. Ta se naopak začíná plnit SUV a jim blízké crossovery, což není překvapivé - automobilka právě v tomto segmentu hodlá dosáhnout na královský trůn. Zda se jí to povede či nikoliv, zatím není jisté. Při pohledu na schopnosti svého nejnovějšího vozu to ale vypadá, že nakročeno má dobře.
Eclipse Cross tak trochu parazituje na slavném příbuzném, vůči někdejšímu kupé a kabrioletu však disponuje vyšší stavbou karoserie i vyšší světlou výškou. Je to moderní crossover, jak se patří a svádět by tedy mohl i k výletům do terénu. Pravda, dnešní majitelé takových zpevněný asfalt v podstatě neopouští, ale co když by to přece jen chtěli zkusit?
Právě to se rozhodl vyzkoušet Dave Erickson z kanálu Everyman Driver na Youtube. A podle něj se nové Mitsubishi ani po opuštění veřejných komunikací neztratí. Nedisponuje sice tak velkou světlou výškou jako konkurence, pochlubit se ale může elektronicky řízeným systémem pohonu všech kol S-AWC. Ten přitom stojí za precizním nezávislým dávkováním výkonu na každé ze čtyř kol.
S-AWC používá senzorů, aby kontroloval chování řidiče i vozu. Sledován je tak úhel volantu, rychlost protáčení kol, točivý moment motoru, příčné i podélné přetížení, stejně jako tlak na brzdový pedál. V závislosti na tom pak vůz reaguje automaticky v jízdním režimu Auto, kromě toho ovšem můžete pohon všech kol manuálně uzamknout také v módech Snow a Gravel.
Právě při volbě těchto režimů Eclipse Cross zvládá projíždět lehce náročným terénem jako nůž máslem, přičemž pohon má na starosti 1,5litrové turbo. To je jediným dostupným motorem, prý dostatečně výkonným i úsporným, což je vcelku překvapivé, uvážíme-li, že za volantem seděl Američan, který by alespoň dle častého názoru Evropanů měl vše krom V8 odmítat.
Suma sumárum, novinka tří diamantů v terénu nezklamala, i když pravdou zůstává, že ne všechny terénní nástrahy byla náročné. Kromě designu tedy Eclipse Cross na jedné straně nemá čím až tak výrazně nadchnout. Na straně druhé ale také nemá čím zklamat, a to o každém konkurenčním voze tohoto ražení neplatí...









Mitsubishi Eclipse Cross možná i překvapivě v terénu nezklamalo, třebaže náročnějších výzev tu bylo jen pár
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 2 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 4 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 6 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB