Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alonso zvažuje, že opustí „nudnou F1”, prý se může věnovat i jiným věcem
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský jezdec považuje současnou F1 za „nudnou“. Doufá tak ve změnu, pokud nenastane, může se věnovat take závodění v jiných sériích.
Býval dvojnásobným mistrem světa, ale poté spáchal ten nejhorších hřích, protože přestoupil z Renaultu k McLarenu. Snažili se ho dostat zpátky. A dokonce i uspěli, ovšem výsledkem byl nechvalně známý singapurský skandál. Následoval přechod k Ferrari a touhy po dalších mistrovských vavřínech, ty však s ohledem na tragický monopost Scuderie nepřišly. Nyní s nálepkou navrátilce opět brázdí okruhy v McLarenu a není to ani psanec, ani odpadlík. Je to El Nano.
Pokud jste ve výše sepsaných slovech poznali Fernanda Alonsa, pak dozajista patříte mezi fanoušky španělského závodníka. Pohled na vývoj jeho kariéry vás ale dozajista nemůže těšit, neboť posledního vítězství dosáhl pětatřicetiletý jezdec v roce 2013 v již zmiňovaném Singapuru. Tentokrát u toho ale nebyl skandální výjezd Safety caru či týmová režie Flavia Briatoreho.
Ani tak se ovšem Alonso momentálně nemá čím pochlubit a s McLarenem totiž spíše tře bídu s nouzí. Tedy samozřejmě jen na závodních okruzích. Co se živobytí týče, zde zůstává jeden z nejlépe placených pilotů ve startovním poli naprosto v klidu. Nicméně po příští sezóně mu vyprší smlouva a v paddocku se začíná spekulovat, co bude Alonso dělat dále.
Sám Španěl se přitom rozhodl přilít oleje do ohně, když uvedl, že na setrvání ve Formuli 1 rozhodně nebazíruje, alespoň ne v její současné podobě. Podobně jako nejeden jeho kolega šampionát kritizuje, přičemž nově jej dokonce označil za „nudný“. Zároveň však dodal, že doufá v návrat zábavy, jenž by měla umožnit nová pravidla. Pokud se tak stane, pak nejspíše v královské motoristické disciplíně setrvá i nadále. A pokud ne? „Jsou i jiné věci, které bych chtěl dělat,“ řekl doslova.
„Již dva roky říkám to samé. Myslím, že současné vozy nejsou atraktivní,“ uvedl Alonso pro rádio Cadena Ser. „Dávají vám pocit, že sedíte v normálním voze, není to již stejná Formule 1, jakou jsem znal během prvních deseti let mého závodění v šampionátu. Nyní tu chybí ten 'wow faktor'. Již si zkrátka nemyslíte 'nemůžu uvěřit, jak rychle tou zatáčkou jedu.' či 'jak rychlý ten vůz je',“ potvrzuje Alonso pocity, pro které nutně nemusíte v autě sedět.
Dále španělský závodník zmínil poměrně trapné šetření paliva, se kterým se neustále musí potýkat. „Jde to proti instinktům jezdce, který chce jet na maximum.“ Z toho důvodu tedy F1, stejně jako samotné monoposty, musí doznat změny k lepšímu. Na základě daného postupu se přitom bude vyvíjet Alonsova kariéra, která tak skutečně již nemusí být s Formulí 1 spojována.
„Myslím, že klíčovou roli budou hrát pravidla. Pokud vozy budou při řízení vzrušující a přítomno bude i napětí, jenž ve Formuli 1 vždy bylo, pak se dočkáte zábavy bez ohledu na výsledky. Uvidíme tedy za 12 měsíců, jak moc budu chtít pokračovat, protože je zde stále šance, že odejdu a poté budu celý den přemýšlet, co mám vůbec dělat. Musíme tedy počkat, a uvidíme.“
Na finální Alonsovo rozhodnutí jsme tedy skutečně zvědavi, přičemž se dá předpokládat, že k němu dojde ještě předtím, než příští sezóna skončí. Před koncem té letošní pak uvidíme, zda měl Španěl pravdu, když zmiňoval šance McLarenu na pódium. V této záležitosti jsme ale při pohledu na stávající výsledky poněkud skeptičtí...
Po finanční stránce se Alonso u McLarenu nemá špatně. Jako závodník však v současné Formuli 1 strádá a uvažuje o změně
Zdroj: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025 - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nejčtenější články
- Experti jmenovali kritické kilometrové nájezdy, při kterých se auta z různých zemí začnou rozpadat
10.12.2024 - Hybridní Škoda Octavia RS skončila a už se nevrátí. Nikdo ji zjevně nechtěl, ani neměl důvod ji chtít
11.12.2024 - Tavares byl skutečně žábou na prameni. Po rezignaci šéfa Stellantisu se z důchodu vrací manažer, který si nepřál konec velkých motorů
11.12.2024 - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024 - Brutální Ford Mustang GTD se prohnal po Ringu v rekordním čase. Nezklamal, každého ale neoslnil
11.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva