Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfě Romeo se ani po odhalení Giulie nevěří, sázka na nostalgii prý nevyjde
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Alfa chce oproti loňsku šestinásobně navýšit své prodeje. Pomoci ji s tím mají jen tři novinky a velmi riskantní sázka na nostalgii.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne již hezkých pár let slibuje, že značka Alfa Romeo se opětovně vrátí na vrchol, kam podle něj patří. Až do minulé středy šlo však hlavně o vaření z vody. Nově příchozí Giulia by si ale měla podat velkou německou trojku, tedy Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.
S vrcholnými modely této konkurence jsme již stihli - alespoň virtuálně - srovnat nově odhalenou „italskou M3“ se zeleným čtyřlístkem ve znaku, přičemž v článku samotném jsme vyjádřili nemalé pochyby týkající se právě Marchionneho plánů a slibů. Šéf FCA by totiž velmi rád zvedl prodeje značky během tří let na nemalých 400 000 exemplářů ročně.
To sice není tak enormně vysoké a tudíž nereálné číslo, nicméně loni bylo zaregistrováno pouze 67 500 vozů s logem Alfy Romeo. Vůči tomu tak plán počítá s šestinásobným navýšením, což již nereálnými skutky začíná zavánět. Zvláště když stále ještě nebyla představena základní verze sedanu, která se na daném navýšení bude podílet především.
Nejsme přitom sami, kdo je vůči Marchionneho plánům skeptický. Analytik Max Warburton z firmy Sanford C. Bernstein kupříkladu říká, že „i přes naši lásku k minulosti Alfy si nejsme jisti její budoucností. Přestože má svou historii, přerod v důvěryhodného prémiového hráče lze přirovnat ke spuštění nové značky. Třeba Audi to zabralo 20 let.“
Podle jeho odhadů si tak návrat Alfy na vrchol vyžádá nemalou sumu peněz, přičemž během první generace nových modelů není šance na vykázání zisku. To je ovšem značný problém, neboť Italové investovali do obnovy automobilky 5 miliard Eur (cca 136,22 mld. Kč), které stůj co stůj potřebují získat zpět právě na vývoj příštích novinek.
Mimo to Warburton své pochyby opírá také o nedostatečné portfolio značky, kromě sedanu Giulia se totiž v dalších dvou letech dočkáme jen velkého SUV a vrcholné limuzíny. Tím zásadní modernizace Alfy skončí, MiTo a Giulietta jsou pak na konci své životní kariéry, a proto od nich nic velkého čekat nemůžeme.
Italové si navíc hodně slibují od svého návratu na americký trh, kde chtějí ze zmiňovaných 400 tisíc kusů prodávat 150 000 exemplářů. Warburton však naznačuje, že to je více než optimistický výhled. Opět přitom dává za příklad Audi, jehož portfolio je ve Státech více než dvacetičlenné a přesto prodává „jen“ okolo 180 tisíc nových vozů.
Pokud přitom značku se čtyřmi kruhy ve znaku považujete za špatný příklad, můžeme posloužit třeba statistikou Infiniti. Japonská automobilka totiž prodává 120 000 aut ročně, přičemž k takovému odbytu potřebuje 10 různých modelů. Marchionne tedy jen těžko může podobného úspěchu dosáhnout se dvěma sedany a jedním SUV.
George Galliers ze společnosti Evercore ISI pak dokonce naznačuje, že Alfa Romeo je okrajovou značkou, kterou budou vyhledávat pouze nadšenci. Díky nim by přitom prodeje zpočátku mohly raketově vyletět, posléze však tento zájem opadne. Což nám ostatně potvrdilo Maserati, které po počátečním vzestupu nyní poněkud začíná ztrácet dech.
Podle nejoptimističtějších odhadů by proto Alfa Romeo měla v roce 2018 dosáhnout na metu 330 tisíc prodaných vozů, spíše se však počítá s nějakými dvěma stovkami. Tím bude Marchionneho plán splněn jen napolovic, což asi firemní kasu příliš nenaplní. A proto by podle analytiků měl šéf FCA nechat Alfu odejít.
Jak to všechno dopadne, ukáže jen čas, pokud patříte mezi optimističtěji smýšlející příznivce značky, hoďte předchozí řádky za hlavu a pusťte si přiložené reklamní video na novou Giulii. Však třeba to Marchionnemu vážně vyjde...
Nově odhalená Alfa Romeo Giulia sice vypadá působivě, zázraky ale nejspíše nesvede
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch