Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia QV vs. M3, C63 a ATS-V: Alfa jde po trůnu
25.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový italský sedan jsme na papíře srovnali s jeho nejbližší konkurencí. Vzbuzuje velká očekávání pro budoucí reálná poměřování.
Aktualizováno 18.9.: Po odhalení podrobných technických parametrů Giulie QV na frankfurtském autosalonu jsme její srovnání s nejbližšími konkurenty aktualizovali a upřesnili. Jak si Giulia QV stojí proti M3, Céčkovému AMG a ostrému ATS prozradí do detailu upravený text a tabulky.
Italská automobilka Alfa Romeo letos slaví 105. výročí své existence. Při té příležitosti představila dlouho očekávaný sedan Giulia, který by jí měl přenést do zcela nové éry. Po letech strádání touží po návratu do černých čísel hlavně šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, který během slavnostního odhalení uvedl: „Žádná jiná značka není schopna během tří let navýšit své prodeje ze 70 tisíc na 400 tisíc. To dokáže pouze Alfa.“
Na Marchionneho silácké řeči jsme však již za poslední roky zvyklí, přičemž často šlo o mlácení prázdné slámy. Tentokráte by ovšem nějaké to semínko mohlo padnout na úrodnou půdu, i když na onom razantním nárůstu bude muset milánská značka ještě hodně zapracovat. Italové totiž prozatím odhalili jen vrcholnou verzi QV, která sice davy zaujme, samotné pořízení si však bude moci dovolit málokdo. Navíc není jisté, kdy vůbec novinka zamíří do prodeje.
Zmiňované tříleté období navíc počítá s rokem 2018, jenže dříve než v na konci tohoto nebo počátku příštího ovšem Alfu Romeo Giulia v showroomech dozajista neuvidíme. Italové tak ve výsledku mají na realizaci svého plánu docela málo času, přičemž poprat se budou muset i stávající reputaci značky. S novinkou by za nedávnou minulostí rádi udělali tlustou čáru, to ovšem trh a zákazníci nemusí vnímat stejné.
Černý scénář ale nyní ponechme stranou, místo toho novinku srovnáme alespoň na dálku s její největší konkurencí. Spíše než designu se přitom budeme věnovat technice, přeci jen názor na vizáž si asi každý udělá sám. Za nás můžeme říci jen tolik, že nová Giulia vypadá opravdu zvláštně, jestli je hezká nebo ošklivá se ale ani v redakci shodnout nedokážeme. „Domluvíme” se pouze na tom, že typická Alfa to vizuálně rozhodně není.
Tím se stylizací skutečně končíme, dále se již budeme věnovat technice. Tak tedy, nová Alfa Romeo Giulia QV dostala do vínku přeplňovaný třílitrový šestiválec, který na zadní kola přenáší 510 koní. Na starosti mají pouze 1 524 kg hmotnosti, a tak vůz s tímto výkonem pokoří stovku za 3,9 sekundy, což je hodnota, která ještě donedávna byla vyhrazena pouze nejvyšší lize supersportů, nikoliv sedanu, do kterého můžete naložit rodinu. Zvláštní pozornost si pak zaslouží maximální, ničím neomezovaná rychlost až 307 km/h.
Pokud italskou novinku srovnáme s nejbližší konkurencí, pak můžeme hovořit o jasné dominanci. Takový Mercedes-AMG C 63 S akceleraci s identickým výkonem zvládne za rovné čtyři sekundy, maximální rychlost je omezená na 250 km/h. U BMW M3 naladěného na 431 koní pak musíte čekat dokonce ještě o desetinu sekundy déle, než se stovka ukáže na tachometru a maximální rychlost je opět omezena - za příplatek na 280 km/h. Srovnávat se Giulií ním může pouze méně potentní (470 koní) Cadillac ATS-V, který též jako jediný nabízí neomezenou maximálku. V té ale na Italku nestačí.
Alfa Romeo QV vs. konkurenti v přímce
Na papíře tedy má Alfa Romeo jasně navrch, byť realita může být jiná. Ve srovnání alespoň s německými konkurenty si navíc za dominanci neúčtuje příliš, v poměru výkon/cena se ale nejlepší nabídkou jeví být Cadillac. Ten ovšem v Evropě není nabízen s manuální převodovkou (AMG též ne), pro tento „přežitek” můžete jen k Alfě a BMW.
Výše zmíněná data pochopitelně srovnávají pouze zrychlení v přímce, Alfa ale kypí sebevědomím i v komplexnějších disciplínách. Očekávání v tomto směru umocňovaly už počáteční zmínky třeba o vektorování točivého momentu, aktivní aerodynamice nebo systému brzd, který se má zasadit o „rekordně krátkou vzdálenost potřebnou k úplnému zastavení“. Ostatně i přiložené fotky leccos naznačí - karbon-keramické brzdy, funkční difuzor, zakrytovaný podvozek...
To všechno naznačuje, že se v Miláně setsakra snažili a svůj návrat na vrchol myslí opravdu vážně. Čas ze Severní smyčky Nürburgringu zveřejněný ve Frankfurtu pak očekávání ještě překonává - 7:39 je daleko nejlepší hodnota mezi sedany (kupé M4 je o 13 sekund horší a sedan M3 je vedle ní o něco těžší) a srovnatelný čas se špičkovými sporťáky let nedávno minulých.
Alfa Romeo QV vs. konkurenti na Nordschleife
(dle Alfy Romeo na IAA 2015)
Ve výsledku tu na máme ještě větší očekávání, jejichž tíhu musí nová Giulia na svých ramenou nést. A proto musí být v reálném světě nejen dobrá, ale absolutně nejlepší. Jediná prohra ve skutečném srovnávacím testu totiž může definitivně zarazit italské expanzivní plány již v jejich zárodku. A to by pro kdysi slavnou značku mohl být opravdový konec.
To si ovšem nepřejeme, jakkoliv možná článek vyznívá opačně. Spíše než jako malování čerta na zeď jej proto berte jako varování před vysokým očekáváním, které by se Alfě mohlo vymstít. Zatím tedy danou záležitost uzavřeme tím, že z továrního měření dynamiky a okruhových schopností vychází Giulia QV vítězně a nejen tím jde po trůnu ostrých sedanů střední třídy. Jak je na tom vzhledově, posuďte sami - rozhodování vám usnadníme sadou snímků všech „účastníků zájezdu“.
Alfa Romeo Giulia QV
BMW M3
Mercedes-AMG C 63
Cadillac ATS-V
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch