Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle dodavatelů značky nová Giulia neprošla interními čelním, bočními a zadními nárazovými testy. Proto se její příchod na trh tak zpožďuje.
Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy Alfa Romeo na počest stého výročí založení automobilky slavnostně odhalila nový model Giulia. Ten se měl začít ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde začít prodávat již loni, nakonec však přišel aktuálně již velmi dobře známý odklad. Za ten podle šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho mohla především zpomalující čínská ekonomika a nedostatečná síť dealerů, podle dodavatelů značky je však pravda někde úplně jinde.
Již dříve se spekulovalo o tom, že za odkladem stojí technické a bezpečnostní problémy. Tento fakt byl nyní několika zdroji kolegů z Auto News potvrzen s tím, že Giulia selhala při interních čelních, bočních i zadních nárazových testech. Výsledkem je tak velmi drahé přepracování sedanu, které si vyžádalo oněch šest měsíců dalšího vývoje. Pokud tedy nyní vše půjde dle plánu, pak výroba verze QV odstartuje 31. března a prodej začne na konci května či počátku června.
Ukazuje se tedy, že oněch dva a půl roku vývoje, jímž se Alfa Romeo původně chlubila, bylo opravdu velmi krátkým časovým obdobím na radikální překopání celé nabídky. S příchodem modelu Giulia totiž Italové přechází na novou modulární platformu Giorgio, tedy od hatchbacků s pohonem předních kol k sedanům s poháněnou zadní nápravou, případně pak ke crossoverům doplněným systémem 4x4.
Jak se asi dalo očekávat, mluvčí automobilky veškeré výše zmíněné informace popřel a označil je za „nepřesné a skutečnosti neodpovídající“. Jelikož však neposkytl žádné další detaily, jde nejspíše o nutné, ale na pravdě se nezakládající popření. Tomu přitom jen nahrávají další skutečnosti spojené s opětovným najmutím Roberta Fedeliho, jehož Alfa přetáhla po pouhém šestnáctiměsíčním působení u BMW.
Fedeli přitom dříve pracoval pro Ferrari, kde se během 26 let vypracoval na šéfa vývoje a výzkumu. Jelikož přitom sehrál klíčovou roli v projektu hybridního supersportu LaFerrari, je asi očividné, proč jej Italové chtěli zpět. Nově by přitom Fedeli měl jakožto technický šéf dohlížet nejen na novinky Alfy Romeo, ale také na budoucnost Maserati. U trojzubce se přitom má postarat hlavně o SUV Levante.
Jak vše dopadne, to se nyní ani neodvažujeme odhadnout. Nicméně nadále by mělo platit, že standardní Giulia a zmiňované Levante se mají ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. V případě vůbec prvního SUV Maserati by prodej měl odstartovat někdy v létě, na sedan s logem Alfy Romeo bychom si ale měli počkat až někdy do konce roku.
Alfa Romeo Giulia má prý potíže s absolvováním interních crash testů. Z toho důvodu se dočkala náročného přepracování, což vedlo k šestiměsíčnímu zpoždění zahájení prodejů
Zdroj: Auto News, Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus