Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo dostává své pověsti, hned několik Giulií selhalo při prvních testech
19.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jedna z otevřenějších recenzí zmiňuje potíže hned čtyřech exemplářů. „Je v ní software se zdrojovým kódem 2x delším než v letadle,” omlouvá to šéf.
Nenechte se mýlit, milujeme Alfy. Kdo by je nemiloval, až na výjimky byly a jsou krásné, rychlé, řidičsky podmanivé. Kdo zažil byť jen „obyčejnou” 147 1,6 Twin Spark, ví, o čem je řeč - i z pohledu nabídky Alfy tuctový hatchback dokázal okouzlit vzhledem, zaujmout peprným motorem či ostrým řízením a nadchnout dynamikou, která se v době slávy 147 mohla rovnat s tehdejšími dvoulitry. A také dokola ničit majitele projevy nespolehlivosti a netrvanlivosti.
Alfisté řeknou, že to patří ke hře. „Tady mi odešlo tohle tady támhleto,” budou vám s úsměvem vyprávět při cestě krajem. Ano, jsou to nezapomenutelné zážitky a leckomu lze i věřit, že má raději emocemi kypící, nespolehlivé auto než sice trvanlivý, ale chladný stroj. Jenže je vždy jen otázkou času, než převáží rozum nad emocemi. A soudě podle toho, kam se prodeje Alfy vyvíjely v posledních dekádách (byť jsou tu jistě i jiné faktory), převážily u většiny populace. Alfy Romeo dnes platí za nepříliš spolehlivá auta a není to klišé - sám jsem to zažil, jednu jsem vlastnil od novoty.
Na trh se nyní dostává nová Giulia jako velká šance na návrat značky mezi smetánku a má nelehký úkol. Musí značku jednak zbavit rozporuplné pověsti z hlediska jízdního projevu posledních modelů, což se jí podle prvních reakcí docela daří. Pak ale musí zbavit Alfy pověsti nespolehlivých strojů a v tomto směru dobře rozhodně nezačíná.
Přáli bychom si opak, ale recenze britského Drivingu jako jedna z mála nepokrytě hovoří i o tomto aspektu. A pozitivní slova to nejsou - hned tři testované exempláře projevovaly problémy hlavně s elektronikou a autor se z doslechu zmiňuje o dalších. Ostatní o něm vesměs mlčí, ale to neznamená, že se jim nějaký nestal. Novináři o těchto věcech obvykle nepíšou - jednak z tohoto důvodu, že už by je také příště nikdo nemusel pozvat. A jednak proto, že mají pocit, že první vyrobené exempláře prostě mají právo trpět dětskými nemocemi.
Druhý zmíněný pohled nerozporujeme, po krátké rešerši mezi kolegy jsem ale zjistil, že je skutečně velmi ojedinělé, aby nějaký vůz na první prezentaci takovými problémy trpěl - obvykle si někdo vzpomněl na jeden případ za celý profesionální život a někteří si nevzpomněli na jediný. Tady máme informaci o čtyřech z jediného zdroje a na lehkou váhu to brát nelze.
Co se tedy přesně stalo? Jsou to vesměs prkotiny, ale protivné. První auto, které James Mills z Drivingu zkoušel, museli odvézt jako pacienta ARO, když mu zcela přestal fungovat palubní systém. Druhému vozu svítila kontrolka řízení motoru a nefungoval tempomat. Třetímu autu pak zamrzal infotainment a bylo nutné jej zcela vypnout a zapnout, aby znovu „naskočil”. A aby toho nebylo málo, témuž stroji přestávala čas od času fungovat ventilace. S tím vším se setkal sám Mills ve třech půjčených autech, od kolegy pak slyšel o zaseklém parkovacím asistentu, který permanentně vydával ječivý zvuk.
Náhoda? Smůla? Stěží, sám autor dodává, že tohle se na prezentacích konkurenčních aut prostě nestává a je to pro Alfu velmi nepříjemná věc, pokud si chce přijít na kobylku německým konkurentům.
James Mills se na tyto potíže ptal samotného šéfa Alfy Romeo Haralda Westera, který to svedl na komplikovaný software vozu. Prý má 100 milionů řádek zdrojového kódu, což Wester označil za „dvakrát tolik než u dopravního letadla”. Věříme, že s tímto si není snadné poradit a snad i doufáme, že Alfa ještě udělá něco proto, aby se problémy vyskytovaly co nejméně, je ale třeba dodat, že řídící systémy konkurenčních aut nebudou méně komplikované a těmito problémy netrpí - alespoň ne tak často, aby někdo narazil na potíže u třech ze tří testovaných vozů.
Je třeba dodat, že Mills jinak auto chválí, až na drobnosti se mu líbí vzhledem i jízdním projevem. Jenže bude něco takového stačit na úspěch novinky značky s pochroumanou pověstí právě hlavně v případě spolehlivosti a trvanlivosti? Těžko, tady musí nová Giulia i celá Alfa Romeo předvést více. Jistě ještě dostane dost šancí prokázat své kvality, snad si při dalších příležitostech povede lépe...
Některé Giulie při první prezentaci i bouraly, to jim ale jistě nikdo vyčítat nebude. Neočekávané servisní zásahy už ale ano
Alfa Giulia jako vrcholné QV i obyčejnější dieselový sedan na posledních fotkách
Zdroj: Driving přes přes Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB