Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Neříkáme, že Italové podváděli. Výsledku 8:04 ale na Nordschleife dosáhli trochu jinak než konkurence, s níž se rádi srovnávají.
V polovině září se objevily tehdy nepotvrzené, ale věrohodné zprávy o tom, že Alfa Romeo 4C dosáhla na Severní smyčce Nürburgringu času 8 minut a 4 sekund. To z ní dělá držitele rekordu v kategorii automobilů produkujících výkon do 250 koní, navíc se italskému sporťáčku povedlo vyrovnat výkon respektovaného Porsche Cayman S. Ve srovnání s takovým BMW M3 E92 je Alfa Romeo 4C rychlejší o jednu sekundu a dokonce o čtyři sekundy je lepší než Renault Mégane RS 265 Trophy.
Tento rekord byl momentálně potvrzen, stejně jako se italská automobilka rozhovořila o detailech. Víme tedy, že za volantem seděl inkriminovaného 12. září v rámci rekordního kola Horst von Saurma, který již má se Zeleným peklem své zkušenosti. Je tu však několik věcí, které naznačují, že až tak férové to vůči výše uvedeným vozům nebylo.
První důvod vidíte sami na fotkách. Alfa Romeo je samolepkami ověšená více než vánoční stromek, což mělo za následek zlepšení aerodynamického odporu. Tím sice kupé 4C příliš nezískalo, na Ringu se však počítá každá desetinka. A o ty jistě italské automobilce bezesporu šlo, jinak by vyrazila se zcela standardním vozem.
Tím se dostáváme k důvodu číslo dva, který mohl pro změnu zlepšit klidně o více než deset sekund. Rekordní vůz totiž používal speciálně vyvinuté (spolupráce s Pirelli prý zabrala téměř rok) pneumatiky P Zero Trofeo. To jsou semi-slicky a i když jsou legálně použitelné v běžném provozu a na vůz je možné je objednat z výroby (z hlediska relevance rekordního času pro sériový vůz je tedy vše naprosto v pořádku), všichni jmenovaní konkurenti používali standardní silniční pneumatiky, maximálně ve specifikaci pro daný model. Ve srovnání s takovými Bridgestone Potenza RE050A, které používal Mégane RS nabízejí Trofea o poznání lepší přilnavost.
Nic z toho samozřejmě nesnižuje schopnosti Alfy Romeo 4C nebo Horsta von Saurmy, jen uvádíme celou pravdu. Pokud tedy budete chtít dosáhnout stejného času, je třeba sáhnout po správných pneumatikách a možná i oblepit karoserii...



Alfa Romeo 4C se na Ringu pohybovala s minimálním aerodynamickým odporem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva