Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8

Akcie mnichovské automobilky klesly o 5 % poté, co společnost předpověděla nižší zisky za čtvrté čtvrtletí. Investice do modelů i3 a i8 totiž není vůbec zanedbatelná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8

11.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Akcie mnichovské automobilky klesly o 5 % poté, co společnost předpověděla nižší zisky za čtvrté čtvrtletí. Investice do modelů i3 a i8 totiž není vůbec zanedbatelná.

Předpovídat, příp. zdůvodňovat chování akciových trhů může být někdy ošidné, tím více pro laické oko, avšak zrovna v tomto případě jde nemalý pokles hodnoty akcií přičíst na vrub jedné skutečnosti poměrně snadno. Spoléhat na neměnnost nařízení úřadů a platnosti směrnic s takto velkou investicí se rovná spíše sázce, jak řekl Arndt Ellinghorst z vedení makléřské společnosti International Strategy & Investment.

Elektromobily jsou podle něj dobrou cestou, jak splnit evropská nařízení ohledně emisí (a jiný důvod výroba elektromobilů nemá), avšak dodal, že zejména němečtí řidiči se radši drží tradičních spalovacích motorů a ohledně aut na elektřinu jsou velmi opatrní.

BMW má přesto poměrně velká očekávání, co se týče modelů s i ve jméně. Model i3 se začne prodávat až příští rok, ale už nyní je dle Bloomberg Businessweek prodáno 8 000 kusů, tedy 80 % plánované roční produkce. To se podařilo i při ne zrovna nízké ceně 900 tisíc korun, tedy trojnásobku podobně velkého běžného vozu a dojezdu, který má podle zvoleného režimu a stylu jízdy dosahovat od 130 do 200 km.

Nakolik pravdivá je informace o dojezdu, normované spotřebě 0,6 l/100 km a nakolik bude BMW se svými elektromobily úspěšné, ukáže až čas. Akciové trhy jim však velkou slávu nepředpovídají a zrovna v tomto případě bychom si dovolili jim věřit...


Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 1 - BMW i3 2014 zive 01Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 2 - BMW i3 2014 zive 02Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 3 - BMW i3 2014 zive 03Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 4 - BMW i3 2014 zive 04Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 5 - BMW i3 2014 zive 05Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 6 - BMW i3 2014 zive 06Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 7 - BMW i3 2014 zive 07Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 8 - BMW i3 2014 zive 08Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 9 - BMW i3 2014 zive 09Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 10 - BMW i3 2014 zive 10Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 11 - BMW i3 2014 zive 11Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 12 - BMW i3 2014 zive 12Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 13 - BMW i3 2014 zive 13Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 14 - BMW i3 2014 zive 14Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 15 - BMW i3 2014 zive 15Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 16 - BMW i3 2014 zive 16Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 17 - BMW i3 2014 zive 17Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 18 - BMW i3 2014 zive 18Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 19 - BMW i3 2014 zive 19Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 20 - BMW i3 2014 zive 20Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 21 - BMW i3 2014 zive 21Akcie BMW klesají, na vině má být sázka na elektromobily i3 a i8 - 22 - BMW i3 2014 zive 22
Akcie BMW klesají, dost možná za to může jejich sázka na elektromobily, potažmo jejich podporu úřady.

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.