Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
8 ošklivých aut, která byste si klidně mohli chtít koupit
28.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Každému se líbí něco jiného, ale některá auta jsou prostě ošklivá. Presto i právě proto ale občas nepředstavují nezajímavé nabídky.
Na trhu ojetin najdeme ohromné množství aut. Jistě, spousta z nich jsou Octavie a Fabie a když chcete něco netypického, je potřeba chvíli přemýšlet a hledat. Nabídka je ale skutečně široká a občas se v dá objevit něco zvláštního, co se moc nevidí a je k mání za zajímavou cenu. Takové auto nemusí být ve špatném stavu a nemusí ani špatně fungovat, může se prostě zdát dobrou koupí. Má ale jednu vlastnost, která všechno výše zmíněné vysvětluje - je ošklivé.
Ošklivost auta vždycky bude do jisté míry subjektivní věc, protože se vždycky bude někomu líbit tohle a jinému zas něco jiného. Existují nicméně automobily, u jejich ošklivosti existuje alespoň většinový konsenzus. A není jich zrovna málo. Takový SsangYong Rodius je jedním z nich. A jistě vás napadne spousta dalších, třeba podíváte-li se do historie MPV značky Fiat.
Takové stroje jsou nicméně svou obecnou vizuální neatraktivitou vyhlášené, každý si je jí vědom. Navíc často nejsou žádoucí z jakýchkoli jiných důvodů a pokud náhodou jsou, každý ví, co za co směňuje. Třeba takové Subaru Impreza WRX STI, zvlášť to z prvních let nového milénia s kulatými předními světly, moc krásy nepobrala. Ale může nabídnout něco jiného, co nedostatek vizuální atraktivity snadno vynahradí. Je to ale dokonalý příklad, až moc dokonalý.
My jsme dali dohromady osm automobilů, které nejsou krásné, ale mají své výhody, pro které má smysl je chtít. Přesto jsou kvůli svému vzhledu nabízeny relativně levně a už kvůli tomu po nich můžete zatoužit. Vymlouvat vám to často ani nebudeme, ale připomínáme, že jsou ošklivá. A právě proto o ně mnozí jiní stát nebudou...
Citroën C3 Pluriel
Pokus Citroënu o tvorbu kabria z malého hatchbacku se nesetkal s tak velkým úspěchem, jak se to dařilo Peugeotu. Model C3 první generace nikdy nebyl moc hezký a Pluriel to příliš nevylepšil. Minimálně absence zadního páru dveří asi pomohla, ale celkově... Přesto byste po něm mohli zatoužit, neboť před létem vypadá jako dobrá nabídka dostupného kabrioletu, jenže je ošklivý. A i když se Pluriel tváří jako kabrio, úplně kabrio není. Jde stáhnout plátěná střecha a pak odmontovat postranní oblouky, to ano, jenže je musíte nechat v garáži. A pokud vás na cestě chytne déšť, není potom jak střechu natáhnout.
Chrysler PT Cruiser
PT Cruiser je americkým pokusem o hatchback, který bude zároveň přinášet retro prvky. Jeho design mohl být zajímavý v roce 2000, kdy přišel na trh, ale dnes už tomu tak moc není, dnes je spíše za exota. Existovala nicméně verze GT, která má 2,4litrový turbomotor, jehož dmychadlo tlačí ve vysokých otáčkách. Má asi 230 koní a vážně jede, i když jen rovně. PT Cruiser se dělal i jako kabrio, tentokrát skutečné na rozdíl od Plurielu, a když s ním zkombinujete tenhle motor, dostanete slušně vzácný baby hot rod. Při jeho vzhledu jsou ceny velmi nízké a zatoužit po něm můžete snadno. Krom kontroverzní vizáže ale čekejte dost vysokou spotřebu i kvůli ne zrovna nejlepší aerodynamice a za volantem si přijdete trochu jako na barové stoličce.
Ford Fusion
Evropský Ford Fusion je stroj, který stál v nabídce Fordu mezi Fiestou a Focusem a snažil se z městského prostoru vytěžit co nejvíc. Také nabídne dost místa a relativně dobrou pasivní bezpečnost a u nás byl pro kombinaci těchto vlastností s cenou dost populární. Jenže se mu tak nějak nepovedlo naroubovat líbivý design na krabicoidní karoserii. Na rozdíl od Focusu II. generace, který i před faceliftem vypadá dodnes k světu, se Fusionu nic takového nedaří. Větší světlá výška ale pomůže, když chcete jezdit i někde mimo asfalt. Čtyřkolku tu nenajdete, ale s dobrými pneumatikami lze i přes přední náhon projet docela dost.
Jeep Compass
První generace Jeepu Compass chtěla zepředu vypadat jako Wrangler a vzadu být praktickým pseudo-SUV. Může se zdát jako ojetina atraktivní nabídkou, však je to Jeep... Jenže tohle uvažování tady úplně nefunguje - k mání byl jen přední pohon a ona příď připomínala Wrangler jen velmi vzdáleně. Navíc ona praktická záď s divným trojúhelníkovitým D-sloupkem moc elegance nepobrala a zmíněná příď tohoto stroje... tohle je prostě ošklivé. Toužit po Compassu můžete, dobrá koupě to ale nebude, i když překousnete jeho vizuální neatraktivitu. Ostatně, tenhle model v nabídce Jeepu nemá budoucnost ani po faceliftu.
Opel Signum
Hatchbacky a vyšší střední třída k sobě už od pohledu nejdou moc dohromady. Opel se o tom přesvědčil mizernými prodeji modelu Signum. Měl to být nástupce Omegy a pod kapotou byly i šestiválce, jenže hnaly jen přední kola. Auto to bylo luxusně vybavené, zadní místa byla navýsost komfortní a i zavazadelník byl velký. Jenže design tohoto stroje před i po faceliftu byl pro většinu potenciálních zákazníků prostě příliš, eleganci limuzíny-zadokolky na hatchbacku s předním pohonem nevykouzlíte. Když tento minus překousnete, špatné auto nedostanete, rozhodně ne vzhledem k jeho až směšným cenám.
Peugeot 1007
Další nápad Francouzů, jak co nejlépe zvládnout město, se jmenoval Peugeot 1007. Byl to jeden z nejmenších modelů v nabídce a přinášel zajímavé nápady, zejména co se týká dveří. Ty byly posuvné, takže jste na jejich otevření potřebovali mnohem méně místa než u konvenčních dveří, zejména jsou-li dlouhé u třídveřového hatchbacku. Design dodávky kombinované s MPV tomuhle autu vážně neprospívá, přesto není zdaleka tím nejhorším, co Peugeot vyrobil, i když posuvné dveře měly také spoustu nevýhod.
Renault Vel Satis
Renault chtěl na počátku 21. století také zůstat ve vyšší střední třídě a na Safrane navázat modelem Vel Satis. Podobně jako Opel Signum to bylo auto přepychově vybavené a s šestiválci pod kapotou, vrcholem byl 3,5litr od Nissanu, který pracuje i v 350Z. Jenže veškerý komfort na palubě a silné motory nebyly schopny vynahradit neforemnou karoserii s ošklivým designem, zejména při tučné cenovce, kterou tohle auto nosilo. Znovu ale platí, že když tohle přejedete nebo se vám Vel Satis dokonce líbí, o špatnou koupi nepůjde.
Subaru Tribeca
Slova Subaru a SUV k sobě jdou dohromady tak nějak nestandardně. První Forester byl vynikající auto, ale taky to nebylo úplně SUV, nýbrž Impreza se zvýšeným podvozkem. Stejně tak Outback se za SUV dá označit jen s výhradami, protože to zas je zvednutý kombík. Za skutečné SUV se však dá považovat ne zrovna úspěšný model Tribeca.
Je to však pořád Subaru, takže to je bytelně postavené auto s vynikajícím podvozkem. Má také sedm sedadel a luxusní výbavu, protože mířilo do vyšších sfér. Nicméně design, zejména v první generaci, je dost odpudivý, takže si Tribecu moc lidí nekoupilo. Dnes ale nabídne dobrou techniku za dobrou cenu, jen jen i tady budete muset žít s tím, že máte sice dobré, ale ošklivé auto...
Inspirace: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch