Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
7 superaut, která nové Porsche Panamera pokořilo na Ringu. A co bude dál?
30.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace Panamery Turbo s 550 koňmi a sériovým obutím pokořilo Zelené peklo v takovém kalupu, že za sebou nechala i smetánku supersportů.
Nová generace Porsche Panamera již hezkých pár hodin není zahalena rouškou tajemství, nýbrž dává patřičně na odiv své pohledněji stylizované pozadí s pozoruhodným skládacím přítlačným křídlem. Šéfdesignér značky Michael Mauer přitom uvedl, že čtyřdvířko se především v těchto ohledech nechalo inspirovat sportovními modely značky. Jde zejména o pásek propojující světlomety, který se stal jedním z prvků definujících identitu značky. Do budoucna jej tak má dostat každý vůz ze Zuffenhausenu, byť jeho podoba se bude alternovat.
Mimo to hodlá Porsche výrazněji sázet také na digitální techniku, což se projevuje celou plejádou displejů nahrazujících klasická tlačítka. „V rámci interiéru jsme vždy byli kritizováni za přílišné množství tlačítek, přičemž někteří říkali, že vypadají staromódně. Chtěli jsme tedy modernější pojetí. Dalším důvodem je ten fakt, že v novém světě digitalizace máme více možností ke kombinaci funkcí. Přesto ale lpíme na logice, takže stačí jediný dotyk a máte přístup k řadě věcí.“
„Centrálně umístěný otáčkoměr je přitom nejlepší ukázkou toho, jak dokážeme zkombinovat moderní a starý svět. Pokud se na něj podíváte do detailu, zjistíte, že vypadá jako drahé hodinky. V kombinaci s digitálními displeji vytváří působivý dojem. Je to způsob, jakým Porsche kombinuje tradici s budoucností,“ dodává k novince Mauer, pro kterého byla práce na předchůdci vůbec prvním úkolem, jaký u značky ze Zuffenhausenu musel splnit. A jak už víme, do nebe za jeho splnění vynášen nebyl.
Dnešní šéf designu Porsche dále zmiňuje, že automobilka naslouchala kritice zákazníků, jenž mířila zejména na zadní partie první generace, a právě proto došlo k zásadnímu přepracování. Ve výsledku tu tedy máme pohlednější vůz napěchovaný digitálními technologiemi, který je navíc rychlejší než předchůdce. V tomto směru přitom prim udává verze Turbo, která dostala do vínku 550 koní.
Podle dalších informací by ovšem tato porce měla být pouhým začátkem. Značka totiž má chystat verzi inspirovanou hybridním 918 Spyder, která taktéž spáruje spalovací jednotku s elektromotorem. Dočkat bychom se přitom měli zhruba 700 koní, což představuje nemalý nárůst. Akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout ke třem sekundám, možná dokonce i pod tuto metu.
Novinka by do prodeje dorazila jako Panamera Turbo S Hybrid, přičemž spekulace dále zmiňují ještě variantu Turbo S. Ta by logicky zůstala pouze u nového čtyřlitrového osmiválce, jeho výkon by však narostl někam k 570 až 580 koním. Na druhé straně spektra se pak pro změnu objeví základní modely osazené šestiválci a pohonem zadních kol.
Tím bychom dodatečné povídání o čtyřdvířku ze Zuffenhausenu mohli skoro uzavřít, jedna věc nám ale nedá spát - čas Panamery Turbo ze Severní smyčky Nürburgringu, kam se vůz vydal ve zcela standardním stavu a na běžném obutí. Jedinou změnou byla instalace ochranné klece, která víceméně jen navýšila o pár kilogramů hmotnost, jakkoli někteří mohou namítat, že mohla pozitivně ovlivnit torzní tuhost.
Bez ohledu na to, jak budete vnímat tento aspekt, novinka takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužila za už dříve probíraných 7 minut a 38 sekund. Pokořila tím nejen dosavadní nejlepší čas mezi sedany (patřil Alfě Romeo Giulia QV, jakkoli je otázkou, zda označování Panamery slovem „sedan” je zcela korektní), ale i pozoruhodnou plejádu supersportovních kupé posledních let, kterým byste asi stejnou výkonnost jako relativně velkému, těžkému a luxusnímu čtyřdvířku (či pětidvířku, chcete-li) asi nehádali.
7 superaut, která mají na Norschleife horší čas než Panamera 2017
I to svědčí o tom, jak sakramentsky rychlá nová Panamera je. Podívejte se na to sami, znovu zmíníme i předevčírem publikované video krátce dokumentující rekordní pokus...
7. Lamborghini Murciélago SV: 7 minut a 42 sekund



6. Chevrolet Camaro ZL1: 7 minut a 41,27 sekundy
5. Mercedes-Benz SLS AMG: 7 minut a 40 sekund
4. Porsche 911 GT3 (997): 7 minut a 40 sekund
3. Porsche 911 Turbo (997): 7 minut a 39 sekund
2. Ferrari F430 Scuderia: 7 minut a 39 sekund
1. Alfa Romeo Giulia QV: 7 minut a 39 sekund
Video s novým Porsche Panamera Turbo na Nordschleife
Fotografie nového Porsche Panamera Turbo
Zdroje: Autocar, [https://www.carthrottle.com/post/7-seriously-fast-cars-the-new-porsche-panamera-turbo-just-beat-around-the-nurburgring/ Car Throttle]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva