Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
7 superaut, která nové Porsche Panamera pokořilo na Ringu. A co bude dál?
30.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace Panamery Turbo s 550 koňmi a sériovým obutím pokořilo Zelené peklo v takovém kalupu, že za sebou nechala i smetánku supersportů.
Nová generace Porsche Panamera již hezkých pár hodin není zahalena rouškou tajemství, nýbrž dává patřičně na odiv své pohledněji stylizované pozadí s pozoruhodným skládacím přítlačným křídlem. Šéfdesignér značky Michael Mauer přitom uvedl, že čtyřdvířko se především v těchto ohledech nechalo inspirovat sportovními modely značky. Jde zejména o pásek propojující světlomety, který se stal jedním z prvků definujících identitu značky. Do budoucna jej tak má dostat každý vůz ze Zuffenhausenu, byť jeho podoba se bude alternovat.
Mimo to hodlá Porsche výrazněji sázet také na digitální techniku, což se projevuje celou plejádou displejů nahrazujících klasická tlačítka. „V rámci interiéru jsme vždy byli kritizováni za přílišné množství tlačítek, přičemž někteří říkali, že vypadají staromódně. Chtěli jsme tedy modernější pojetí. Dalším důvodem je ten fakt, že v novém světě digitalizace máme více možností ke kombinaci funkcí. Přesto ale lpíme na logice, takže stačí jediný dotyk a máte přístup k řadě věcí.“
„Centrálně umístěný otáčkoměr je přitom nejlepší ukázkou toho, jak dokážeme zkombinovat moderní a starý svět. Pokud se na něj podíváte do detailu, zjistíte, že vypadá jako drahé hodinky. V kombinaci s digitálními displeji vytváří působivý dojem. Je to způsob, jakým Porsche kombinuje tradici s budoucností,“ dodává k novince Mauer, pro kterého byla práce na předchůdci vůbec prvním úkolem, jaký u značky ze Zuffenhausenu musel splnit. A jak už víme, do nebe za jeho splnění vynášen nebyl.
Dnešní šéf designu Porsche dále zmiňuje, že automobilka naslouchala kritice zákazníků, jenž mířila zejména na zadní partie první generace, a právě proto došlo k zásadnímu přepracování. Ve výsledku tu tedy máme pohlednější vůz napěchovaný digitálními technologiemi, který je navíc rychlejší než předchůdce. V tomto směru přitom prim udává verze Turbo, která dostala do vínku 550 koní.
Podle dalších informací by ovšem tato porce měla být pouhým začátkem. Značka totiž má chystat verzi inspirovanou hybridním 918 Spyder, která taktéž spáruje spalovací jednotku s elektromotorem. Dočkat bychom se přitom měli zhruba 700 koní, což představuje nemalý nárůst. Akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout ke třem sekundám, možná dokonce i pod tuto metu.
Novinka by do prodeje dorazila jako Panamera Turbo S Hybrid, přičemž spekulace dále zmiňují ještě variantu Turbo S. Ta by logicky zůstala pouze u nového čtyřlitrového osmiválce, jeho výkon by však narostl někam k 570 až 580 koním. Na druhé straně spektra se pak pro změnu objeví základní modely osazené šestiválci a pohonem zadních kol.
Tím bychom dodatečné povídání o čtyřdvířku ze Zuffenhausenu mohli skoro uzavřít, jedna věc nám ale nedá spát - čas Panamery Turbo ze Severní smyčky Nürburgringu, kam se vůz vydal ve zcela standardním stavu a na běžném obutí. Jedinou změnou byla instalace ochranné klece, která víceméně jen navýšila o pár kilogramů hmotnost, jakkoli někteří mohou namítat, že mohla pozitivně ovlivnit torzní tuhost.
Bez ohledu na to, jak budete vnímat tento aspekt, novinka takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužila za už dříve probíraných 7 minut a 38 sekund. Pokořila tím nejen dosavadní nejlepší čas mezi sedany (patřil Alfě Romeo Giulia QV, jakkoli je otázkou, zda označování Panamery slovem „sedan” je zcela korektní), ale i pozoruhodnou plejádu supersportovních kupé posledních let, kterým byste asi stejnou výkonnost jako relativně velkému, těžkému a luxusnímu čtyřdvířku (či pětidvířku, chcete-li) asi nehádali.
7 superaut, která mají na Norschleife horší čas než Panamera 2017
I to svědčí o tom, jak sakramentsky rychlá nová Panamera je. Podívejte se na to sami, znovu zmíníme i předevčírem publikované video krátce dokumentující rekordní pokus...
7. Lamborghini Murciélago SV: 7 minut a 42 sekund
6. Chevrolet Camaro ZL1: 7 minut a 41,27 sekundy
5. Mercedes-Benz SLS AMG: 7 minut a 40 sekund
4. Porsche 911 GT3 (997): 7 minut a 40 sekund
3. Porsche 911 Turbo (997): 7 minut a 39 sekund
2. Ferrari F430 Scuderia: 7 minut a 39 sekund
1. Alfa Romeo Giulia QV: 7 minut a 39 sekund
Video s novým Porsche Panamera Turbo na Nordschleife
Fotografie nového Porsche Panamera Turbo
Zdroje: Autocar, [https://www.carthrottle.com/post/7-seriously-fast-cars-the-new-porsche-panamera-turbo-just-beat-around-the-nurburgring/ Car Throttle]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch