Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5 ojetých aut, která teď nejvíce zlevnila: výhodné koupě „lovné sezóny”
10.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Začíná období největšího zájmu o ojetá auta a ceny letí vzhůru. Už teď jsou na letošním vrcholu, i tak existují vozy, u nichž ceny klesají. Nejsou nezajímavé.
Měli jsme tu ojetá auta, jejichž koupí už neproděláte, protože pokles jejich cen se zastavil a pokud se do budoucna někam bude posouvat, pak jedině směrem vzhůru. Jsou to jistě zajímavé příležitosti ke koupi, prakticky bez výjimky se jedná o vozy starší či dražší, neboť u tříleté Octavie 2,0 TDI zastavení poklesu ceny opravdu nehrozí.
Dnes se tak zkusíme podívat na jiné nabídky, u nichž sice další „nepokles” ceny rovněž nehrozí, i tak jsou výhodné. Jde totiž o vozy, které nejvíce zlevňují v době, kdy jinak ceny ojetých aut míří vzhůru. Je to logické, podzim je prakticky ve všech koutech civilizovaného světa obdobím největší poptávky a nabídka se tomu přizpůsobuje.
Jak konkrétně se ceny ojetin v průběhu roku vyvíjejí, vám nejlépe nastíní níže přiložený graf ukazující prakticky stejný trend v průběhu letošního i loňského roku. Vychází z webu Autoscout24.de, jednoho ze dvou obrovských německých internetových tržišť s ojetými vozy. Jak obrovských? Na Autoscoutu aktuálně visí téměř 2,4 milionu inzerátů, pro Čecha obtížné představitelné číslo. Pro srovnání - na českých TipCars visí 49 713 inzerátů.
Taková obrovská nabídka je pochopitelně skvělým základem pro všemožné statistiky a Autoscout se jich nebojí. Aktuálně tak informuje, že průměrná cena ojetého auta nabízeného v Německu je nyní 18 458 Eur, tj. cca 499 tisíc korun a je letos bezpečně nejvyšší - už zářijové ceny překonaly ty únorové a březnové a rostou ve většině tříd u naprosté většiny aut. Můžete namítnout, že je to Německo, ale právě tam spousta Čechů ojetá auta kupuje a dobře ví, proč.
Z níže přiloženého grafu můžete vyčíst, kdy v průběhu roku je nejlepší auto kupovat. Teď to opravdu není, jenže když „nový” vůz potřebujete, asi nebudete čekat do příštího června na lepší příležitost. Pro takové i nyní existují vozy, které na ceně za popsané situace klesají a jsou výhodnějšími koupěmi než všechna ostatní. Platí to zejména o větších autech - vyšší střední třídy a větších SUV, snad pro obecný odpor k větším autům.
Neřešme ale důvody - v těchto třídách byl zaznamenán průměrný pokles cen o 1,9 % a dnes před sebou máme auta, která tohle číslo ještě překonala. Pokles je ve všech případech jednociferný a je to pořád průměr, ale v rámci výše zmíněných milionových dat jej nezařídí pár kousků zralých leda na vrakoviště. Podívejte se na ně, nejsou to nutně popelky autobazarů, jakkoli VW Golf tady budete hledat marně. A jako bonus přidáváme i jeden vůz, jehož cena v září naopak nejvíce vzrostla. Z toho budou mít radost hlavně ti, co investovali dříve...
Graf ukazuje vývoj cen ojetin v loňském a letošním roce. Na podzim jsou ceny nejvyšší vždy a i letos stoupají. I v této atmosféře lze ale narazit na zajímavé modely, které jsou dostupnější než bývaly
1. Audi S6/RS6 C6
Hledáte-li kombík pro rodinu, který jen tak mimochodem bude mít deset válců, jsou v podstatě dvě varianty - z Mnichova a z Ingolstadtu. Ta mnichovská je docela vzácná, ta ingolstadtská ne až tak. Možná i proto zlevnila o 3,3 % v případě S6, o 3,1 % v případě RS6. Na Autoscoutu lze S6 Avant s V10 pořídit od 8 500 Eur (230 tisíc Kč) s tím, že za ceny okolo 340 tisíc Kč si už můžete docela vybírat. To vážně není moc.
2. Infiniti EX30d
V Česku ne až tak populární crossover Infiniti EX30d by bylo škoda zatratit kvůli vzhledu. Zejména proto, že pod slupkou je čtyřkolka ATTESA E-TS, původně vyvinutá pro Nissan Skyline. To znamená, že tohle auto má V6 vpředu napříč, v případě verze EX30d to je dieselový třílitr, a pohání primárně zadní kola a ta přední připojuje, je-li to potřeba. Ceny poklesly o 5,8 % a pořídit lze od 17 000 Eur (459 tisíc korun). V nabídce se totiž objevil až v roce 2010.
3. Lexus RX 450h
Předchozí Lexus RX sice také nevyhraje soutěž krásy, ale je to docela velké SUV, které umí jezdit i na elektřinu a zároveň bude spolehlivé, protože pod slupkou má techniku a know-how Toyoty. Ceny poklesly o 4,5 % a na Autoscoutu lze pořídit od 16 000 Eur (432 tisíc korun).
4. Mercedes-Benz třídy E W211
Prahnete-li po německém komfortním křižníku s trojcípou hvězdou - a že bychom se nedivili -, třída E W211 je dobrou volbou. Pokles ceny tu je 3,1 % a na Autoscoutu je najdete za ceny od pár desítek tisíc Kč. To ale budou vesměs extrémně ojeté taxíky, pro lepší kus bude třeba „přitlačit”. Vybírat ale je z čeho, v nabídce jsou desetitisíce vozů.
5. Volvo V70/XC70
Pokud desetiválec Audi RS6 není pro vás, ale pětiválec by nebyl špatný, lze nabídnout Volvo V70 nebo jeho přizvednutou variantu XC70. Jsou to komfortní a prostorná auta a budiž dobrou zprávou, že jejich ceny poklesly o 4,2 % v případě V70, která je nyní v nabídce od 4 450 Eur (120 tisíc korun), a 4,6 % v případě XC70, kterou najdete na Autoscoutu od 4 999 Eur (135 tisíc korun). A vydrží hodně, jak víme
Bonus: Auto s aktuálně největšími nárůsty ceny
Čemu mohla za poslední měsíc cena nejvíce vzrůst? Pokud jste tipovali cokoliv jiného než Lancii Deltu HF Integrale, byli jste vedle. Její ceny vyletěly v průměru o 28,3 procenta. To není překlep, opravdu o víc než čtvrtinu, ceny podobných youngtimerů stále letí nahoru neuvěřitelným tempem a ohromný nárůst u ostré Delty to jen potvrzuje...
Zdroj: Autoscout24
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus