Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5 důvodů, proč je Aston Martin DB11 stále to správné auto pro Jamese Bonda
21.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto, video) Již pneumatiky britského kupé naznačují, že tady se na Jamese Bonda myslelo dávno. Není to ale jediná finesa nového DB11.
Britská automobilka Aston Martin je již řadu let spojena s agentem 007. To se ostatně projevilo také na nejnovější bondovce s názvem Spectre, pro kterou značka dokonce postavila kupé DB10. To sice bylo založeno na osmiválcovém modelu Vantage, ovšem zároveň posloužilo také jako inspirace pro nový Aston Martin DB11.
Novinka sice nedostala do výbavy vystřelovací sedadlo a padák, nicméně finesami hodnými Jamese Bonda se pochlubit může. My jsme vybrali pět těch, které se nám zdají být jak ušité pro nejznámějšího agenta Jejího veličenstva. Ale jsou to především zajímavé technické prvky, které stojí za pozornost, i když vám bondovky k srdci nepřirostly. Pro úplnost pak přidáváme i pořádnou sadu nových fotek a také jedno video. Tady je ona pětka.
1. Pneumatiky se nemohly jmenovat lépe



Náš průlet pozoruhodnými aspekty DB11 nemůžeme odstartovat nikde jinde než u pneumatik, za kterými stojí firma Bridgestone. Ta dodala dvacetipalcové pláště o rozměru 255/40 vpředu a 295/35 vzadu. Původně vznikly jako originální příslušenství pro Ferrari F12 a dnes se dodávají i pro další auta, jenže jmenují se Potenza S007. A nikdo nám nenamluví, že na nejnovějším Astonu jsou náhodou...
2. Žábry podrží u země
Jedním z designových prvků, které mohou budit kontroverzi, jsou jakési „žábry“ za předními koly. Ty zde ovšem nejsou jen pro okrasu, nýbrž zároveň k redukci vztlaku na přední nápravě. Umožňují totiž redukovat přetlak vznikající v podbězích. I když bychom tedy spíše uvítali elegantnější řešení, proti tomu zvolenému nelze alespoň z funkčního hlediska protestovat - v automobilových honičkách věčně létající 007 bude za trochu více „přízemnosti” jen rád.
3. Jedno turbo nestačí
O pohon DB11 se stejně jako v případě předchůdce stará dvanáctiválcový motor, jeho objem ovšem poklesl na 5,2 litru. Není to zase taková ztráta, stále jde na dnešní poměry o obří motor, Aston Martin přesto neponechal nic náhodě - úbytek 0,7 litru zdvihového objemu kompenzoval příchodem ne jednoho, ale hned dvou turbodmychadel. To slibuje vysoké výkony a ještě větší potenciál k jejich dalšímu zlepšování - už standardně dává motor až 608 koní a 700 Nm. Počítat tedy můžete se stovkou za 3,9 sekundy a maximálkou 322 km/h, nic, nad čím by James B. ohrnul nos.
4. Vysoký přítlak i elegance naráz
Dalším aspektem, který Bondovi padne jako ulitý, je už probírané řešení aerodynamiky. Speciální větrné kanály, které usměrňují proudění vzduchu od „kapes“ zadních bočních oken směrem k zádi, se starají o to, že vůz s elegancí podává špičkové (zde aerodynamické) výkony, jako sám 007. Na zádi všemu ještě pomáhá jistá forma Gurneyho klapky, která se v závislosti na rychlosti vysune až o 6 cm. Není to ale podstata celého řešení, jen doplněk.
5. Když je třeba, umí být i nenápadný
U zádě ještě chvíli zůstaneme, jen sklouzneme o trochu níže směrem ke dvojici rozměrných koncovek výfuku, které jsou jak dělané pro tajného agenta. Ty mohou již tradičně dávat patřičně najevo potenciál pod kapotou, zároveň však DB11 dostalo i tichý mód. Stačí tlačítko startování motoru podržet déle a laufy na zádi při studeném startu nevystřelí kanonádu, ale naopak se vynasnaží o maximální utajení. Pravda, většina majitelů to využije spíše k nedráždění sousedů po ránu, ale kdyby někdo měl zájem neslyšně operovat na nepřátelském území...
Nové oficiální fotografie Astonu Martin DB11
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB