Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5 důvodů, proč je Aston Martin DB11 stále to správné auto pro Jamese Bonda
21.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ nové foto, video) Již pneumatiky britského kupé naznačují, že tady se na Jamese Bonda myslelo dávno. Není to ale jediná finesa nového DB11.
Britská automobilka Aston Martin je již řadu let spojena s agentem 007. To se ostatně projevilo také na nejnovější bondovce s názvem Spectre, pro kterou značka dokonce postavila kupé DB10. To sice bylo založeno na osmiválcovém modelu Vantage, ovšem zároveň posloužilo také jako inspirace pro nový Aston Martin DB11.
Novinka sice nedostala do výbavy vystřelovací sedadlo a padák, nicméně finesami hodnými Jamese Bonda se pochlubit může. My jsme vybrali pět těch, které se nám zdají být jak ušité pro nejznámějšího agenta Jejího veličenstva. Ale jsou to především zajímavé technické prvky, které stojí za pozornost, i když vám bondovky k srdci nepřirostly. Pro úplnost pak přidáváme i pořádnou sadu nových fotek a také jedno video. Tady je ona pětka.
1. Pneumatiky se nemohly jmenovat lépe
Náš průlet pozoruhodnými aspekty DB11 nemůžeme odstartovat nikde jinde než u pneumatik, za kterými stojí firma Bridgestone. Ta dodala dvacetipalcové pláště o rozměru 255/40 vpředu a 295/35 vzadu. Původně vznikly jako originální příslušenství pro Ferrari F12 a dnes se dodávají i pro další auta, jenže jmenují se Potenza S007. A nikdo nám nenamluví, že na nejnovějším Astonu jsou náhodou...
2. Žábry podrží u země
Jedním z designových prvků, které mohou budit kontroverzi, jsou jakési „žábry“ za předními koly. Ty zde ovšem nejsou jen pro okrasu, nýbrž zároveň k redukci vztlaku na přední nápravě. Umožňují totiž redukovat přetlak vznikající v podbězích. I když bychom tedy spíše uvítali elegantnější řešení, proti tomu zvolenému nelze alespoň z funkčního hlediska protestovat - v automobilových honičkách věčně létající 007 bude za trochu více „přízemnosti” jen rád.
3. Jedno turbo nestačí
O pohon DB11 se stejně jako v případě předchůdce stará dvanáctiválcový motor, jeho objem ovšem poklesl na 5,2 litru. Není to zase taková ztráta, stále jde na dnešní poměry o obří motor, Aston Martin přesto neponechal nic náhodě - úbytek 0,7 litru zdvihového objemu kompenzoval příchodem ne jednoho, ale hned dvou turbodmychadel. To slibuje vysoké výkony a ještě větší potenciál k jejich dalšímu zlepšování - už standardně dává motor až 608 koní a 700 Nm. Počítat tedy můžete se stovkou za 3,9 sekundy a maximálkou 322 km/h, nic, nad čím by James B. ohrnul nos.
4. Vysoký přítlak i elegance naráz
Dalším aspektem, který Bondovi padne jako ulitý, je už probírané řešení aerodynamiky. Speciální větrné kanály, které usměrňují proudění vzduchu od „kapes“ zadních bočních oken směrem k zádi, se starají o to, že vůz s elegancí podává špičkové (zde aerodynamické) výkony, jako sám 007. Na zádi všemu ještě pomáhá jistá forma Gurneyho klapky, která se v závislosti na rychlosti vysune až o 6 cm. Není to ale podstata celého řešení, jen doplněk.
5. Když je třeba, umí být i nenápadný
U zádě ještě chvíli zůstaneme, jen sklouzneme o trochu níže směrem ke dvojici rozměrných koncovek výfuku, které jsou jak dělané pro tajného agenta. Ty mohou již tradičně dávat patřičně najevo potenciál pod kapotou, zároveň však DB11 dostalo i tichý mód. Stačí tlačítko startování motoru podržet déle a laufy na zádi při studeném startu nevystřelí kanonádu, ale naopak se vynasnaží o maximální utajení. Pravda, většina majitelů to využije spíše k nedráždění sousedů po ránu, ale kdyby někdo měl zájem neslyšně operovat na nepřátelském území...
Nové oficiální fotografie Astonu Martin DB11
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva