Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5,0 V10, manuál, 507 koní. U nás nedostupný sen puristů může být váš, levně
6.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto v Evropě běžně dostupné není a když je, stojí hodně. Tohle ne, má přitom spoustu nových dílů a vypadá velmi zachovale.
Chcete-li BMW M5 generace E60, stačí si projít inzerci, pár si vybrat, jet se na ně podívat a koupit to nejlepší v rámci rozpočtu. Nejlevnější kusy, které nevypadají zralé na shoz ze skály, dnes pořídíte okolo půl milionu Kć, všechny ale budou mít jednu vlastnost - převodovku SMG. Pokud chcete v Evropě koupit M5 E60 s manuální převodovkou, je situace o mnoho složitější.
Těchto aut je v Evropě jako šafránu, ze stejně bizarních důvodů, které jsme probírali nedávno - automobilka sice M5 E60 s manuálem vyráběla, dokonce v Německu, v Evropě jej ale neprodala ani tomu nejvěrnějšímu zákazníkovi. Tahle auta se tedy na starý kontinent dostala jen přes USA a k dispozici jich bývá pár za rok. Ze stovky dostupných kusů M5 E60 na Mobile.de je aktuálně s manuální převodovkou na prodej jen jedno, a to kousek, o kterém jsme psali v únoru. Takže je možné, že ho z nějakého důvodu nikdo nechce, pravděpodobně proto, že je velmi drahé - přes 1,1 milionu Kč.
Dnes tu máme další exemplář, který je k mání v Polsku, konkrétně v ne tak daleké Vratislavi. Jak se můžete přesvědčit na 130 fotografiích níže, jeho stav je vizuálně blízký dokonalosti, a to i přes fakt, že má najeto 121 tisíc kilometrů. Samozřejmě, dokonalé umytí, naleštění a vyčištění udělá divy, ale o tohle auto se majitel očividně dobře staral. A prodejce za něj nežádá nesmyslné peníze - 99 999 zlotých, tedy asi 629 tisíc korun. V podstatě cenu odpovídající verzím s SMG, to je nebývalé, však jde o skoro poloviční cenu ve srovnání s druhým nabízeným kusem.
Za cenu nové, lépe vybavené Octavie tu dostanete atmosférický desetiválec, který svých 507 k a 520 Nm posílá na zadní kola přes manuální převodovku. Jistě, nebude nové, ale podle dostupných údajů má kompletně zdokumentovanou historii a aktuální majitel ho má od doby, kdy mělo najeto 20 tisíc kilometrů. V 90 tisících prý dostalo velký servis; v posledních dvou letech do něj bylo na servise investováno 23 tisíc zlotých, tj. asi 144 tisíc korun.
Na palubě je maximum tehdy možné výbavy, což znamená vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní vnější místa a třízónovou klimatizaci, mimo jiného. Navigaci považujte za samozřejmost, bonusem budiž, že umí zobrazit dopravní informace v reálném čase. I pasažéři vzadu můžou připojit telefon či iPod pomocí konektoru na středové konzoli a jsou tu dvě 12V zásuvky pro nabíječky. Kromě toho jsou ve výbavě také adaptivní xenonové světlomety a satelitní rádio. A plaketka, jak do zavazadelníku uložit čtyři golfové bagy. Sice drobnost, ale tak kuriózní, že ji musíme zmínit.
Cenu této nabídky jsme zmínili výše a je vážně nízká s ohledem na to, co tohle auto nabízí. Samozřejmě je ale potřeba se připravit na to, že servisní náklady budou vyšší než na onu Octavii, zábavy za volantem ale užijete ještě mnohem více. Nehledě na to, že pětka E60 pořád obstojí i jako reprezentativní či prostorné cestovní auto...


































































































































Krásná M5 E60 s manuálem a za dobré peníze. Kdo by odolal?
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11